כביש 531. צילום ניר קידר
כביש 531. צילום ניר קידר

משרד התחבורה פסל את הצעת התושבים לתכנון מחדש של רמפת סוקולוב ב-531

התושבים דורשים מחברי המועצה להפעיל לחץ על מהנדסת העיר כדי שתגיש תוכנית חדשה שיכולה להרחיק את הרמפה מבתיהם

פורסם בתאריך: 1.2.18 18:18

תושבים ברחוב ארלוזורוב בכפר סבא פנו השבוע לחברי מועצת העיר מכתב הקורא להם להתערב ולדרוש ממהנדסת העיר, ענת צ'רבינסקי, וממנהלת אגף התחבורה בעירייה הילן דהרי, להגיש תוכנית חדשה המציעה לבצע "הצרחה" בין הרמפה המתוכננת להיבנות בעליה מכביש 531 לרחוב סוקולוב (לנוסעים מערבה) לבין חניון הרכבת.

התוכנית הנוכחית אותה מבקשים התושבים לשנות, מותירה את הרמפה על שלושת נתיביה צמודה לבתיהם והורסת לדבריהם את מה שנשאר מיער אוסישקין. לטענת התושבים, אם הרמפה תעבור מעל חניון הרכבת, הרי שאז המרחק יהיה סביר יחסית וירחיק את מטרדי הרעש מהתושבים, וטיילת הטייסים המתוכננת תבוצע על גבול כפר סבא – הוד השרון תוך שמירה על איכות הסביבה.

"לדעת המומחה מטעמנו אין צורך בהליך סטטוטורי ממושך", כותבים התושבים לחברי המועצה. "וזאת מאחר שתקנון התב"ע מסמיך את משרד התחבורה לבצע שינויי תנועה בתב"ע שאושרה, יש צורך בהליך תכנוני קצר בלבד ולצאת לביצוע. אנו מבקשים את עזרתכם לדרוש מהגברת ענת צ'רבינסקי ומנהלת מחלקת התנועה הגברת הילן דהרי להגיש תוכנית לטובת התושבים ולא כפי שהן מכינות, תכנית לטיילת אבל ללא הסטת הרמפה בטענת ביצוע דחוף. לטובת התושבים הביצוע יכול להידחות בכמה חודשים. ברצוננו להדגיש – שהסטת רמפת סוקולוב דרומה תפתור את בעיית החניה לרכבת ותשפר בעיה אקולוגית ונופית לתושבי ארלוזורוב".

ב-6 בדצמבר התקיימה הפגישה האחרונה בנושא בהשתתפות תושבים, מהנדסת העיר ונציגי משרד התחבורה. התושב המהנדס מטעם התושבים, התושב חיים פליישר, את התוכנית החלופית. התושבים טוענים כי בעירייה התנגדו לתוכנית כיוון שזה דורש שינוי תכנון ועשוי לארוך זמן רב. לדבריהם בסיכום הדברים של המהנדסת המחוזית, טופז פלד, נכתב כי "אין מניעה שחניית רכבים (לא הורדה והעלאה) לרכבת תהיה מעברה הצפוני של הרמפה". מכאן מסיקים התושבים שניתן לבצע "הצרחה" בין הרמפה לחניון הרכבת.

עם זאת, פלד כתבה עוד כי "הנושא אינו על פי התוכנית הסטטוטורית בשלב זה. התוכנית המוצעת פוגעת בשירות התח"צ (תחבורה ציבורית) שילוב התנועות והצרכים ברמפה ובנגישות לרכבת, מייצרים תכנון אשר אינו יכול לתפקד, לא לנוסעי התח"צ, לא להולכי הרגל ולא לכלי הרכב במחלף. מאחר ובבחינה ראשונית של הדברים מצאתי כי התוכנית המוצעת לא יכולה להוות פיתרון כלל, ובוודאי אינה עדיפה על התוכנית הקיימת (גם אם זו האחרונה אינה מושלמת) לא הועברה התוכנית לבחינה של גורמים נוספים מחוץ למשרד".

התושבים המתנגדים מתגוררים בבתים מספר 2 עד 34 ברחוב, מעל 30 בניינים. "כל השיחות שעשינו עם העירייה היו להוצאת קיטור בבחינת הכלבים עוברים והשיירה עוברת", אומר אחד מהם, יצחק גור, "הבתים נבנו שם ברשות עיריית כפר סבא, והכל נעשה על פי חוק, ופתאום תוקעים שם מחלף שאני לא יודע אם הדיירים היו בונים שם את ביתם מלכתחילה אם היו יודעים שזה מה שהולך להיות. בזמנו זו הייתה שכונה עם נוף פסטורלי ושדות. אז מילא שהקימו לנו רכבת, והקימו מגרש חנייה. כרגע, בין קצה מגרש החנייה לחלונות הבתים רוצים לעשות רמפה שתוביל לצומת סוקולוב, בין כפר סבא להוד השרון. התוכנית כפי שהראו לנו אותה, נוגסת בקטע שנשאר בקצה מגרש החנייה, לבין גדרות הבתים. יש מקומות שהמרחק בין הרמפה לבתים הוא 12 מטר על הנייר. לדעתי בפועל זה יהיה פחות". לדברי התושבים אם תקום הרמפה במיקומה הנוכחי, יש בידם חוות דעת של עורך דין ושמאים שמגיע להם פיצוי. "עכשיו זה בידי העירייה ובידי המהנדסת המחוזית", מסכם גור.

 

יובל לוי

יובל לוי

חבר מועצת העיר, יו"ר האופוזיציה מסיעת תפו"ח, עו"ד יובל לוי שהגיש הצעה לסדר בנושא למועצת העיר אמר השבוע: "אני פועל לכך שהעירייה תעדיף את טובת הציבור. אין שום ערך להרס בתי התושבים, לאורך רחוב שלם, כמו שאין טעם לפגיעה בערך חשוב כמו יער אוסישקין. אני מייצג את התושבים שפיתחו פתרונות טובים והעירייה צריכה רק לאמצם".

תגובת העירייה: "תכנית כביש 531 נקבעה בהחלטת ממשלה, והינה באחריותה הבלעדית של חברת נתיבי ישראל. לאחרונה התקיימה פגישה עם המפקחת על התעבורה מחוז מרכז במשרד התחבורה שקבעה כי 'התכנית המוצעת אינה יכולה להוות פתרון כלל, ובוודאי שאינה עדיפה על התכנית הקיימת'. חשוב לציין כי מהנדסת העיר ומנהלת מחלקת התחבורה עומדות בקשר שוטף אל מול תושבי רחוב ארלוזורוב, שמעודכנים בנעשה אל מול נתיבי ישראל ומשרד התחבורה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דייר ארלוזורוב

    העיריה לא עושה כלום, ככה זה כשראש העיר בדרך לכלא… הוא חושב רק על עצמו ולא על התושבים!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר