ג'ו לואיס. צילום קארל ואן וכטן
ג'ו לואיס. צילום קארל ואן וכטן

צחי ניר בלס יכיר לכם את האיש שניצח את היטלר

חוקר החברה מגיע לאודיטורים כדי לספר על איך הפך קרב האגרוף בין ג’ו לואיס למקס שמלינג לקדימון למלחמת העולם השנייה

פורסם בתאריך: 21.6.17 21:16

ביום ראשון (25 ביוני), בשעה 10:30, תתקיים באודיטוריום בבית ספיר הרצאתו של צחי ניר בלס “נאציזם גזענות וספורט – ג’ו לואיס מעבדות לגדלות”.
ההרצאה מתקיימת במסגרת הקתדרה החדשה כפר סבא, הפועלת במסגרת אגף התרבות, ומתקיימת מדי יום. ניר בלס, הוא חוקר תהליכים חברתיים ואיש חינוך, והרצאתו תבחן את הקשר בין נאציזם גזענות וספורט.
מדובר בהרצאה ראשונה מבין שתיים, כשהשנייה תתקיים ביום ראשון בשבוע העוקב, (2 ביולי) בסוגיה של גזע, אידיאולוגיה וספורט. ההרצאה תתמקד בביוגרפיה של המתאגרף ואלוף העולם באיגרוף ג’ו לואיס, על רקע ביטול מוסד העבדות בארצות הברית ומאוחר יותר בהשלכות הרדיקאליות של מדיניות הסגרגציה במדינות הדרום.

צחי ניר בלס

צחי ניר בלס

מעמדו בהיסטוריה של ג’ו לואיס נצרב בתודעה הקולקטיבית לא רק בגלל שהפך מודל לחיקוי וגיבור תרבות בקרב קהילת השחורים בארצות הברית, אלא בעיקר עקב היותו הגיבור האמריקני השחור הראשון, “האיש שניצח את היטלר”. לואיס, שכונה “המפציץ החום”, התמודד עם מכשולים רבים בדרכו לפסגה. בתקופה, שנות ה־30 של המאה הקודמת, מולדתו לא היתה המדינה היחידה שתופעת גזענות פרחה בה, . מעבר לאוקיאנוס, במרכז יבשת אירופה, הלכה וצברה המפלגה הנאצית כוח ואהדה רחבה בציבור הרחב בגרמניה. מיד עם עלייתה לשלטון, החל היטלר בתהליך של יצירת זהות אבסולטית בין המדינה הגרמנית ובין המצע האידיאולוגי-נאצי. אחד העקרונות עליהם התבסס הרייך השלישי היה “תורת הגזע”. דימוי הגוף והסגידה לו תוך הדגשת תרבות הספורט היוו חלק חשוב ומרכזי ביותר בדרך לנאציפיקציה של גרמניה וליצירתו של “גזע האדונים”. אלוף העולם, המתאגרף הגרמני, מקס שמלינג, הפך לסמל וביטוי לעליונות של הגזע הארי. וכך, ביוני 1938, עצר העולם את נשימתו כשהאזין וצפה בקרב הענקים, לואיס נגד שמלינג,  החובטים האחד בשני למען תהילת עולם וכקדימון למלחמה הגדולה.
סדרת ההרצאות תיערך בליווי קטעי דוקו נדירים של קרבות ענקי האגרוף האלה. איך הסתיים הקרב? האם שמלינג באמת היה נאצי? מה עלה בגורלם האירוני-טראגי של שתי אגדות אלה? כל אלה ועוד יתבהרו לכל מי שיגיע להרצאה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר