התושבים הערב, מול בניין העירייה
התושבים לפני שבועיים מול בניין העירייה

מאבק השבת חוזר לסיבוב נוסף במועצת העיר. בחוץ מתוכננת הפגנה

סיעת מרצ הגישה הצעה לסדר לשינוי חוק העזר העירוני לפתיחת וסגירת חנויות, ומארגנת הפגנה מחוץ לאולם הישיבות: "הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים"

פורסם בתאריך: 21.2.18 13:19

חברי סיעת מרצ שבאופוזיציה במועצת העיר מארגנים הפגנת תושבים נגד אכיפת חוק העזר העירוני וסגירת עסקים בשבת בכפר סבא, בפתח ישיבת המועצה הבאה, אז מתכוונים חברי הסיעה להעלות לדיון את שינוי חוק העזר העירוני מ-1941 "פתיחת וסגירת חנויות".

ההפגנה מתוכננת להתקיים ביום ראשון בעוד עשרה ימים (4.3), בשעה 19:00 מול בניין עיריית כפר סבא. ההפגנה היתה אמורה להתקיים במוצאי שבת לפני כשבועיים, אך נדחתה בעקבות המתיחות בצפון לאחר הפלת המל"ט האירני ונפילת מטוס הקרב של חיל האוויר. למרות שנדחתה, כמה עשרות תושבים הגיעו אל בניין העירייה להפגנת מחאה שקטה באותו ערב.

בהצעה לסדר לקראת הישיבה, שהגישו יו"ר סיעת מרצ במועצת העיר עילאי הרסגור-הנדין וחברת המועצה פליאה קטנר, הם מעלים הצעה לחוק עזר עירוני חדש, שמטרתו "הסדרת שעות פעילות המסחר בעיר, תוך שמירה על צביונה החופשי של כפר סבא, שמירה על ימי המנוחה ואיזון בין פעילות המסחר וצרכי תושבי העיר". החוק החדש אמור להסדיר הפעלת מסעדות ומוסדות תרבות בעיר גם בשבתות, ולפי ההצעה תותר בכפר סבא גם כל פעילות מסחרית אחרת בשבתות באזורים שהגדיר כ"אזורי מסחר חיצוניים", בתחומי העיר.

פעילי מרצ מחוץ לקניון אושילנד. צילום ברק קטנר

פעילי מרצ מחוץ לקניון אושילנד. צילום ברק קטנר

"על חברי מועצת העיר להבין שהם אמורים לייצג גם את הציבור החופשי, שהוא רוב תושבי העיר, ולא רק את עמדתה של ש"ס", אומר היום הרסגור-הנדין, "מאחורי ההצהרות שנתנו חברי מועצה על כך שלא יתנו לפגוע באורח החיים של תושבי כפר סבא אין שום תוכן מעשי. חוק העזר חייב להשתנות ועיריית כפר סבא צריכה להצטרף לבג"ץ שיוגש על ידי העיריות ששינו את חוק העזר שלהן. אחרת, בית המשפט יאכוף את החוק הקיים שקובע שעל חנויות, גלידריות ופיצוציות להיסגר בשבת".

ממלא מקום מנכ"ל העירייה, איתי צחר, אמר בישיבת מועצת העיר האחרונה כי המכתבים לבעלי העסקים באושילנד הוצאו ככורח, בעקבות עתירת תביעת בעלי העסקים במרכז בעיר נגד העירייה.

"זה בדיוק העניין. זה מה שטענתי בהתחלה – שזה אותו הדבר. לא טענתי שהעירייה תחליט מיוזמתה לאכוף את חוק העזר, אלא שהיא תחויב לאכוף את חוק העזר על ידי בית המשפט. לכן כבר אמרתי מזמן שהדרך היחידה למנוע זאת היא לשנות את חוק העזר. זו הסיבה שבזמנו בדקנו מי מחברי מועצת העיר יצביעו בעבור חוק עזר חדש שחשוב היה שיחוקק בטרם החלטת הממשלה בעניין, ולא הייתה היענות".

היועץ המשפטי של העירייה אמר שיש כוונה לשנות את חוק העזר של השבת.

"הוא אמר שהולכים לשנות חוקי עזר באופן כללי, אבל האמירה זאת נועדה להוריד את ההצעה שהגשנו מסדר היום. אין כל כוונה לעשות דבר כזה, ולכן הגשנו הצעה קונקרטית".

עילאי הרסגור הנדין. צילום: זיו שדה

עילאי הרסגור הנדין. צילום: זיו שדה

מה הסיכוי שלה לעבור?

"את זה אתה צריך לשאול את חברי המועצה האחרים. אני בטוח שיהיו הרבה מאוד תירוצים, כמו בפעם שעברה שהעלינו בפניהם את ההצעה. אותם חברי מועצה מוזמנים להגיש הסתייגויות ונדון עליהן. אני מוכן להגיע איתם לנוסח מוסכם. הבעיה היא שעד כה אף אחד מחברי המועצה לא הגיש שום הסתייגות להצעת החוק ולכן הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים".

כמה אנשים יהיו להערכתך בהפגנה מחוץ לישיבה?

"אני מזמין את כל תושבי כפר סבא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר