ישיבת המועצה אתמול. צילום אריה אברמזון
ישיבת המועצה אתמול. צילום אריה אברמזון

העירייה מתכוונת לשנות את חוק העזר העוסק בפתיחת עסקים בשבת

היועץ המשפטי של העירייה אמר כי העירייה תשנה גם כמה חוקי עזר ישנים אחרים. בתוך כך, מ"מ מנכ"ל העירייה הודה: חלוקת ההתראות לבעלי עסקים באושילנד היתה הליך פורמלי בלבד

פורסם בתאריך: 8.2.18 12:08

עיריית כפר סבא בוחנת את שינוי חוק העזר העירוני העוסק בפתיחת עסקים בשבת. כך אמר אתמול היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אלון בן זקן, בישיבת המועצה שהתקיימה אתמול (רביעי). לפי בן זקן, העירייה תשנה כמה חוקי עזר, בהם "פתיחתן וסגירתן של חנויות" משנת 1941, וכן חוקי עזר ישנים אחרים כמו ניקיון בורות שופכין, חוק העזר על מכירת בשר וחוק העזר הנוגע למודעות ושלטים.

"יש חוקי עזר שאנחנו סבורים שצריך לחוקק אותם מחדש בין היתר משום שהם לא מתאימים לחקיקה ראשית – כמו חוק עזר לפיקוח על מכירת בשר, מוצרי בשר – או בגלל שהם לא מתאימים לצורכי התקופה כמו חוק עזר לעניין מודעות ושלטים בעניין שחוקק ב-1974 – וגם חוק העזר לפתיחת עסקים בשבת. כל אלו ואחרים יובאו לדיון לשולחן מועצת העיר שהיא בעלת הסמכות לעניין הזה", אמר בן זקן.

מהעירייה נמסר היום בתגובה: "העירייה תבחן את חוקי העזר ובמידת הצורך תשנה, תעדכן, תבטל או תכתוב אחרים. לאחר מכן הנושא יובא לפתחה של מועצת העיר, שנושא זה נמצא בסמכותה".

בתוך כך, בדיון קודם שהתקיים במועצה, הגישה חברת המועצה ממרצ שבאופוזיציה פליאה קטנר שאילתה בעניין אותו חוק העזר לפתיחת וסגירת חנויות, האוסר גם על פתיחת חנויות בכפר סבא בימי שלישי החל מהשעה 14:00. "לטעמנו החוק המדובר אינו מתיישב עם המציאות ויש לעדכנו", כתבו חברי המועצה מטעם הסיעה בשאילתה, "לצערנו חברי מועצה אחרים סבורים אחרת. לכן נבקש לענות על השאלות הבאות: כמה דוחות ניתנו לחנויות בכפר סבא בעשרים השנים האחרונות בגין פתיחה בימי שלישי בניגוד לחוק העזר? מהו סכום הקנסות הכולל שניתן בגין עבירה זו באותה תקופה? מתי ניתן הדו"ח האחרון בגין עבירה זו? מהי תוכנית האכיפה לגבי עסקים עבריינים הפועלים בימי שלישי בשעות האסורות? האם חוק העזר העירוני תואם לדעתכם את המציאות או שעלינו לעדכן אותו?".

על פי תשובת העירייה בדיון, במשך 20 השנים האחרונות לא נגבו דוחות בגין פתיחת עסקים ביום שלישי. בתגובה שאלה קטנר מדוע בעירייה מתכוונים לאכוף את עניין השבת ולא את הסעיף הנ"ל.

בתגובה הודה מנכ"ל העירייה הטרי, איתי צחר, כי המכתב שנשלח בתחילת השבוע על ידי התובע העירוני ישראל בר סלע לבעלי העסקים בקניון אושילנד – בעניין פתיחת עסקים בשבת לפני למעלה משנה – הוא חלק מהליך פורמלי. "יש כנגד עיריית כפר סבא הליך משפטי כבר למעלה משנה – נגד פתיחת עסקים בשבת משום שזה נוגד את חוק העזר", אמר צחר, "אף שבכל הנוגע לשבת הסטטוס קוו קיים, אנחנו מחויבים בצעדים פורמליסטים, במינימום הנדרש, כדי שלא יפתחו הליכים נגד העירייה. הסטטוס קוו לא ישתנה".

בתוך כך נודע כי במרצ ביקשו לאחרונה לשנות את החוק עצמו, אך לא הגישו אותו למועצה מכיוון ששאר חברי המועצה לא חתמו עליו. לטענת חברת מועצת העיר רויטל לן כהן, דווקא במרצ ניסו להפר את הסטטוס קוו בהצעתם החדשה. חבר מועצת העיר, יו"ר האופוזיציה עו"ד יובל לוי עקץ את קטנר כשאמר: "למה לא פעלתם לשנות את החוק כשהייתם בקואליציה?".

נכון להיום (חמישי) השיגו התושבים שפרסמו את העצומה "נלחמים על הבית – כפר סבא תישאר פתוחה בשבת" יותר מפי ארבעה ממספר החתימות שייעדו לעצמם, עם יותר מ-4,000 חתימות על העצומה כשהיעד של המפרסמים היה 1,000. נזכיר כי סיעת מרצ המקומית הפגנה מול עיריית כפר סבא במוצאי שבת, בשעה 19:30.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר