מתחם אושילנד. צילום עזרא לוי
מתחם אושילנד. צילום עזרא לוי

"מופתעים וכועסים": בעלי עסקים באושילנד קיבלו מכתבי אזהרה על עבודה בשבת

חברים במועצת העיר אומרים כי בעקבות עתירת סוחרי ויצמן "בעירייה מנסים להוכיח שהם עושים פעולת אכיפה, אבל זה לא ייאכף בפועל"

פורסם בתאריך: 5.2.18 14:49

התובע העירוני של עיריית כפר סבא, ישראל בר סלע, הוציא מכתב לבעלי עסקים בקניון אושילנד בו הוא מזהיר אותם מפני נקיטה בצעדי אכיפה – לרבות אפשרות של הגשת כתב אישום – בעקבות מה שהוא מכנה "עבירות כנגד הוראות חוק העזר העירוני לכפר סבא", שבוצעו לדבריו במתחם קניון אושירה בשבת ה-14 לינואר 2017.

על פי המכתב: "במסגרת סיור שבוצע על ידי אגף הפיקוח והאכיפה של עיריית כפר סבא במתחם קניון אושירה בתאריך שבנידון, נמצאו בתי עסק שאינם מסווגים כבתי עסק שפתיחתם בשבת מותרת, וחרף זאת נמצאו פתוחים. עצם אותה פעילות העסק בשבת מהווה עבירה… בכוונת התביעה עירונית לנקוט בהליכי אכיפה לנוכח העבירות שבוצעו. במידה וברצונכם להעלות טענות כנגד האפשרות של נקיטת הליכי אכיפה בהתאם למפורט בהודעה זו, הנכם רשאים לפנות בכתב על החתום מטה, תוך ריכוז טענותיכם בעניין".

המכתב שתאריכו 1.8, הוגש רק אמש לבעלי העסקים. מיטל שני בעלת רשת החנויות "קמדן אנד שוז": "באשדוד ביום שבת קיבלנו דוחות ופתאום אתמול בחמש אחר הצהריים קיבלנו מכתב מעיריית כפר סבא. יש לנו 17 חנויות מהצפון ועד הדרום ואנחנו תוהים האם נקבל מכתבים מרשויות נוספות".

אתם מופתעים?

"מאוד מופתעים, כפר סבא היא עיר חילונית לחלוטין ואף פעם לא הייתה בעיה עם זה. הסטטוס קוו נשמר מאז הפתיחה. ראש העיר רואה שהמתחם עובד כל כך יפה בשבת, מאות משפחות מגיעות לחוויית שבת, עם מלא אטרקציות, ופתאום הוא החליט שהוא סוגר את הכל. מה גורם לאדם לקום בבוקר ולהחליט שתושבי העיר שלו יישארו בבתים ולא יצאו בשבת? הוא חבר מפלגת עבודה, לא אדם דתי, זה תמוה. יש כאלה שאוהבים לטייל בטבע ויש שרוצים ליהנות מפסיליטיס במתחם כמו אושילנד ופתאום קם אדם בבוקר ומחליט אחרת".

כך מרגישים גם בעלי עסקים נוספים בקניון?

"כל בעלי העסקים באושילנד כועסים מאוד על הצעד הזה. קשה לנו לקבל את זה ואנחנו מקווים שזה לא ילך בשיטת הסלאמי, עוד עירייה ועוד עירייה עד שיצליחו לסגור את כל הארץ. בעיניי זו שיטה ולא מקרי".

גורמים במועצת העיר אומרים לצומת השרון: "כשמועצת העיר כפר סבא דנה בזמנו במתן היתר לבניית קניון אושילנד, צורפה גם בקשה לעבודה בשבת. למעט דרישה של סיעות חילוניות לא לפגוע בשוויון, לא הייתה אף התנגדות אחרת והבקשה אושרה. למעשה, עיריית כפר סבא התירה לקניון לעבוד בשבת. כשהדבר יגיע לבית המשפט זה יוכח מן הסתם".

גורמים אחרים במועצה אומרים: "יש קשר ברור בין האזהרה הנוכחית של התובע העירוני לבעלי העסקים לבין העתירה שהגישו סוחרים ממרכז העיר נגד פיתחת החנויות בשבת. העתירה נשענת על זה שבג"ץ החליט לפני כמה עשורים לאסור על פתיחת קניון ערים בשבת, כך שהשוויון נפגע בין בעלי העסקים בעיר. בעירייה מנסים להוכיח שהם עושים איזושהי פעולת אכיפה אבל זה משהו שלא ייאכף בפועל. לא ייסגרו את בעלי העסקים בשבת. לא יכולים לסגור אותם".

חבר המועצה מסיעת מרצ שבאופוזיציה במועצת העיר, עילאי הרסגור-הנדין, מסר: "מה שמתרחש עכשיו הוא בדיוק מה שאמרתי שיקרה במידה וחברי מועצת העיר יסרבו לתמוך בהצעתי לשנות את חוק העזר. הכנתי חוק חדש וביקשתי מחברי המועצה להצטרף אלי בקריאה לזימון ישיבה מיוחדת לפני שחוק המרכולים יכנס לתוקפו. חלקם שתקו, חלקם סירבו. חברי המועצה נכנעו לכפייה הדתית והביאו אותנו למצב בו אנחנו נמצאים היום. אני קורא לתושבי כפר סבא להצטרף אלי למאבק לשמירת החיים החופשיים שלנו. זוהי הכרזת מלחמה על כפר סבא שאנחנו כל כך אוהבים. לא ניתן להם להרוס אותה.

 מאושילנד נמסר בתגובה: "אושילנד ימשיך לפעול למען חווית בידור וקניה מתקדמת, הנושא נדון בימים אלו בבית המשפט ואנו נמתין להחלטתו".
מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "אין מדובר ביישום חוק המרכולים או בשינוי מדיניותה של עיריית כפר סבא שתמשיך ותשמור על הסטטוס קוו הקיים בעיר מזה שנים. יש לציין כי מזה כשנה מתנהל הליך משפטי, שמנהלת 'עמותת קואליציית שבת שיוויון' כנגד העיריה ובעלי עסקים בגין אי אכיפת האיסור על פעילות עסקים בשבת. בהמשך להליך המשפטי מחויבת העירייה בביצוע פעולות אלו על פי החוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עודד

    כפר סבא היא לא עיר חילונית לחלוטין! יש מספר לא מבוטל של דתיים וחרדים מקהילות שונות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר