מימין: אושילנד, רחוב ויצמן, קניון G צילומים דודו בכר, עזרא לוי
מימין: אושילנד, רחוב ויצמן, קניון G. צילומים דודו בכר, עזרא לוי

האם חוק המרכולים ישפיע על כפר סבא, ואם כן אז איך?

יו"ר מרצ טוען שהמועצה פספסה הזדמנות היסטורית לתקן את חוק העזר העירוני המיושן: "המצב בעיר מאוד מסוכן. כבר היום חלק מהעסקים פועלים בשבת בניגוד לחוק העזר"

פורסם בתאריך: 9.1.18 14:59

חוק המרכולים שעבר אתמול בכנסת עלול להשפיע לרעה על התושבים החילוניים בכפר סבא. כך מזהיר השבוע חבר המועצה מסיעת מרצ שבאופוזיציה, עילאי הרסגור-הנדין.

הרסגור הנדין הגיש לפני כשבועיים הצעה לסדר, שלא נידונה בסופו של דבר, לפיה יתוקן חוק העזר העירוני כך שחוק המרכולים לא ישפיע על העיר. לדבריו, למרות כל הניסיונות חברי מועצת העיר לא נעתרו ליזום ישיבה מיוחדת לדון בנושא. את ההצעה לתיקון החוק ניתן לקרוא כאן.

"זה מאוד מעצבן", הוא אומר השבוע. "אנחנו רואים שערים אחרות, כמו תל אביב שתיקנה את חוק העזר ראשונה, או גבעתיים, חולון, ראשון לציון, כולן תיקנו את חוק העזר שלהן לפני התיקון בחוק המרכולים. לצערי, בנושא הזה בכפר סבא סיעת מרצ נמצאת לבדה במועצה. זה חבל מאוד וסוג של הזדמנות היסטורית. זו החמצה שיכולה לסבך את כפר סבא בהמשך. אני מאוד מודאג מההתפתחויות האחרונות. לצערי, חברי המועצה החילונים כנראה מפחדים. רואים איזושהי רפיסות של הנציגים החילונים, כי אולי הם פוחדים מאיזה אלקטורט דמיוני שיברח להם, והציבור החופשי הוא זה שישלם את המחיר".

עילאי הרסגור הנדין. צילום: זיו שדה

עילאי הרסגור הנדין. צילום: זיו שדה

באיזה אופן החוק עלול להשפיע על העיר?

"המצב פה מאוד מסוכן, כי כבר היום חלק מהעסקים הפועלים בשבת פועלים בניגוד לחוק העזר הקיים שנחקק עוד בתקופה המנדטורית. כל הגלידריות פועלות בניגוד לחוק בג'י ובאושילנד למשל, הפיצוציות פועלות בניגוד לחוק, בתי מרקחת שמוכרים בנוסף לתרופות גם חיתולים לתינוקות פועלים בניגוד לחוק. יש עתירה נגד עיריית כפר סבא שהגישו גורמים שמעוניינים בסגירת העסקים בשבת, ואם היא תתקבל, כפר סבא תהפוך למקום שמאוד לא נעים לחיות בו".

ואיך זה קשור לחוק?

"חוק המרכולים מקבע את חוק העזר האנכרוניסטי והמיושן ויהיה מאוד קשה לשנות אותו בעתיד, בטח כל עוד ש"ס מחזיקה במשרד הפנים. לכן הצירוף של החוק והעתירה הוא מסוכן מאוד. חברי המועצה לא השכילו להבין את זה ולא עשו את הצעד המתבקש שעשו ערים אחרות".

יובל לוי

יובל לוי

יו"ר סיעת האופוזיציה תפו"ח במועצת העיר, יובל לוי, הסביר מדוע לא תמך בהצעת הרסגור הנדין לתקן את חוק העזר העירוני: "בכפר סבא יש יחסים מעולים וסטטוס קוו שראוי לשבח ולהעתקה לכל עיר. חוק המרכולים לא נוגע לכפר סבא, מכיוון שלנו כבר יש חוק עזר בתוקף שעיריות אחרות מעתיקות ממנו. חוק מרכולים נוגע לחוקים חדשים שטרם חוקקו בעיריות והם שיצטרכו את אישור השר. בכפר סבא, לא צריך לחוקק חוק חדש. גם המרכולים הקטנים, הפיצוציות, פועלות על פי החוק, כי הן מצאו את הנישה הנכונה. הן למשל מוכרות קפה כדי לעמוד בו יחד עם בתי הקפה, הקולנוע והמסעדות המוגנים בחוק. משמע, הדו-קיום בעיר לא צריך חיזוק, ולראייה בכל מדינת ישראל רק שלוש עיריות שלא היה להן חוק כזה, חוקקו אותו. אנחנו נשמור על הסטטוס קוו, ועל היחסים הטובים בין כל התושבים בעיר כפי שאנחנו היום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר