צביקה צרפתי, חי אדיב צילום רמי זרינגר, סיצי גלעד
צביקה צרפתי, חי אדיב צילום רמי זרינגר, סיצי גלעד

ביטול רמפות 531: חי אדיב תוקף את צרפתי, שמקבל רוח גבית מהתושבים

ראש עיריית הוד השרון: "עיריית כפר סבא נוקטת בהפקרות שלטונית". ועד תושבי מרכז העיר: "לא ברור למה נתיבי ישראל מתעקשים לבטל גם את רמפת תל חי"

פורסם בתאריך: 26.4.18 18:44

החלטת נת"י (נתיבי ישראל – לשעבר מע"צ) להפסיק לחלוטין את העבודות על רמפת סוקולוב ורמפת תל-חי, מכעיסה מאוד את תושבי הוד השרון – באופן שמאחד את הפוליטיקאים משני צידי המתרס הקואליציוני במועצת העיר, להפעיל לחץ על עיריית כפר סבא.

ראש עיריית הוד השרון, חי אדיב, שלח מכתב חריף אל מנכ"ל נת"י ניסים פרץ ואל שר התחבורה ישראל כץ תחת הכותרת "ביטול רמפות בכביש 531". "קראתי בתדהמה את דברי נת"י המצורפים בזה שלפיהן, בין היתר, בכוונת נתיבי ישראל בתנאים הנוכחיים שנוצרו לבטל את הפרויקט… כשיוכשרו התנאים על ידי ראש העיר הפרויקט יישקל מחדש'. מדובר בהתנהלות שערורייתית שאין לקבלה ואין בכוונתי לעבוד על כך לסדר היום. במשך כ-20 שנה שקיים כביש 531 לא הוסדרו הרמפות בסוקולוב וברחוב תל-חי. 20 שנים ממתינים תושבי הוד השרון וגם תושבי כפר סבא להקלות בצירים הפנימיים שאמורים להתחבר לכביש. עתה רק בגלל שעיריית כפר סבא נוקטת בחוסר אחריות, שלא לומר, בהפקרות שלטונית, מנסה בכל דרך לעצור את ביצוע הרמפות בשטח הוד-השרון ולמנוע את רווחת התושבים שהמתינו עד היום למציאת פתרונות תחבורתיים. חמורה במיוחד העובדה שראש העיר כפר סבא הנבחר, סיים את תפקידו לפני חודשים אחדים ובחודש אוקטובר צפויות, כידוע, בחירות ברשויות המקומיות ואין למעשה מנהיגות נבחרת אחראית שמקבלת החלטות".

התכנון לרמפות תל חי וסוקולוב

התכנון לרמפות תל חי וסוקולוב

במקביל שלח המועמד לראשות העיר, חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, נוה גור, מכתב לראש עיריית כפר סבא, צביקה צרפתי, בו הוא זועם על עצירת פרויקט כביש 531 על ידי עיריית כפר סבא ופגיעה בתושבי הוד השרון, כהגדרתו.

"המשמעות של ביטול שתי הרמפות הללו הינה כי יבוטל פרויקט 'מהיר לעיר', שאמור לחבר את חלקו המזרחי של כביש 531 ואת תושבי מזרח העיר בהוד השרון (כמו גם את תושבי כפר סבא) לכביש 4 בצפון, ולמעשה – חסימת היציאות הללו לכביש 4 צפון", כתב.

בהמשך המכתב מתאר גור את ההיסטוריה של המאבקים בין כפר סבא להוד השרון בכל הקשור לפתיחת מחלף תל חי בעבר, על פתיחת תחנת הרכבת ומאבקי האגו על שם מי ייקראו. "את המחיר משלמים מזה שנים תושבי הוד השרון שעירם הפכה להיות עיר מעבר לכלי רכב מן הערים הסמוכות…. מר צרפתי לא עוד! פוליטיקה זולה על גבם של תושבי הוד השרון, ערב בחירות 2018, שעה שעיריית כפר סבא ותושביה תמכו מזה שנים בפרויקט זה – אינה חלק מהאג'נדה של מי שרואה את עצמו מנהיג… הריני לדרוש ממך למשוך לאלתר את צו המניעה שהגישה עיריית כפר סבא ולקרוא יחד עמי לחברת נתיבי ישראל להמשיך במימוש התוכנית מהר ככל שניתן על מנת למנוע קטסטרופה תחבורתית לתושבי הוד השרון ואף לתושבי כפר סבא".

לבסוף מאיים גור: "אם לא תפעל בדרך זו אפעל בכל כוחי – טרם הבחירות, ואף לאחריהן, כדי לפעול נגד החלטה זו ואם יידרש – בכל האמצעים המשפטיים כנגד עיריית כפר סבא ואף בדרישה לחיובך האישי בנזקים שנגרמים לתושבי הוד השרון, בשל הפגיעה קשה באיכות חיי תושבי העיר, כמו גם על הנזקים שנגרמים למדינה ולמשלמי המיסים, ששלמו מיליונים על פרויקט זה שיורד לטמיון. ואולם בטוחני כי יכולים גם להימצא פתרונות בדרכי שלום – והנני מציע את עזרתי להוביל יחד אתך את שדרוש על מנת לפתוח את הפקק הזה שבו מצויים כעת כולנו".

במקביל גם בוועד מרכז העיר בכפר סבגא מלינים על ביטול העבודות. בתגובה שהעבירו למערכת צומת השרון נכתב: "ועד מרכז העיר מברך על ההחלטה שלא לכרות את עצי יער אוסישקין לטובת סלילת רמפת מחלף סוקולוב מכביש 531. עם זאת, הניסיון לקשור בין עצירת העבודות על רמפת סוקולוב לעצירת העבודות על רמפת תל חי היא בגין זריית חול בעיני הציבור וזלזול מוחלט של נתיבי ישראל באינטליגנציה של תושבי העיר".

מחלף סוקולוב בכביש 531. צילום עזרא לוי

מחלף סוקולוב בכביש 531. צילום עזרא לוי

לדבריהם הקמת רמפת סוקולוב, לבאים מ־531 ממזרח כדי לרדת לרחוב סוקולוב, היתה פוגעת באופי המקום וגורמת לגדיעה של 170 עצים. ביטול הרמפה הזו שהקמתה עדיין לא החלה מבורך והפגיעה שנגרמת מאי־הקמתה היא מזערית. "ממילא נפח התנועה ממזרח הוא מועט יחסית, ויש אף תכנית לרמפה עתידית מ־531 מזרח ל־4 צפון בתת"ל 43א שהוגשה לדיון לפני כחודש", הם כותבים ומוסיפים. "רמפת תל־חי שהקמתה החלה, לבאים מכפר סבא והוד השרון ל־531 מערבה, היא הכרחית. בבקרים, נפחי תנועה אדירים מכל כפר סבא והוד השרון מתנקזים לרחוב סוקולוב ורחובות שכונתיים על מנת להגיע ל־531 מערב ו־4 דרום לכיוון תל אביב. התושבים והעירייה לא התנגדו לרמפה הזו, היא אינה פוגעת בעצים, וכלל לא ברור מדוע נת"י מתעקשת לבטל גם אותה. חבל שנת"י בוחרים לשפוך את התינוק עם מימי האמבט ומתעקשים לבטל את כל הפרויקט במחיר פגיעה קשה בתושבי שתי הערים שצריכים להגיע ליציאה המערבית של העיר בבקרים".

יו"ר משמר האילנות בכפר סבא, פנחס כהנא, מוחה על הקרדיט שניתן רק לעיריית כפר סבא על ביטול כריתת 140 העצים ביער אוסישקין: "שיהיה ברור שללא מתנדבי משמר האילנות שאשרו בקשת הכריתה, הגישו ערר, העבירו חומר לתושבים שהגישו ערר בעצמם – היו תוך יומיים כל העצים כרותים. אם העירייה הייתה עושה את שלה ב-10 שנות תכנון, ומייעדים מתכננים בסוגיית השימור, ואם חברי מועצה היו נוהגים כפי שנהג יובל לוי בנושא, היינו כבר מזמן במקום אחר. אי אפשר לתת קרדיט רק לעיריה שנרדמה שנים רבות ובגלל תושבים ומתנדבים התעוררה פתאום".

יו"ר האופוזיציה במועצת עיריית כפר סבא, המועמד לראשות העיר עו"ד יובל לוי, שהעלה את הנושא על סדר היום: "כראש עיר הייתי גורם לכך שיסלל המחלף החיוני וגם ישמר היער בעל הערך הסביבתי הגבוה. אני הייתי מבטל את התוכנית לבניית קניון על המקום בו נמצא היום היער ההיסטורי. כראש עיר לא הייתי מאפשר ביטולן של שתי הרמפות ללא סיבה. הייתי מתקן את המסלול כדי שלא יעבור ביער. מחדלים מהסוג של ממלא המקום – לא היו עוברים אצלי כראש העיר כפר סבא".

יו"ר סיעת מרצ במועצת העיר, עילאי הרסגור-הנדין: "מדובר בביריונות של חברת 'נתיבי ישראל', אשר במקום למלא את תפקידה הציבורי למען אזרחי ישראל ותושבי כפר סבא בפרט, היא מנסה להלך אימים, לסחוט את עיריית כפר סבא ולנקוט בעמדה פוליטית עירונית. ישנה תוכנית חלופית למחלף סוקולוב, שלא תפגע בעצים, אך 'נתיבי ישראל' מסרבת לדון בה, לשמחתה של עיריית הוד השרון ששינוי תוואי המחלף יפריע לה להקים קניון. העובדה שהיא הכניסה גם את מחלף תל חי לרשימת הסנקציות מעידה יותר מכל על דרכיהם של מנהלי החברה. בכוונתי לערב בנושא חברי כנסת ולבקש תשובות ברורות ממשרדי הממשלה הרלוונטיים".

תגובת עיריית כפר סבא: "עיריית כפר סבא לא תיתן יד לכריתתם המתוכננת של 170 עצים ביער אושיסקין, שנחשב לריאה ירוקה ובעל חשיבות היסטורית, ולא תתייחס לאיומים הנובעים משיקולים צרים. בזכות פועלו של ראש העיר, צביקה צרפתי, נעצרה הכריתה המתוכננת ולמשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל כבר הוגשה תוכנית חלופית שיכולה להציל את עצי היער מכריתה. אנו נמשיך לפעול בנחישות לשמירה על האיזון בין פיתוח תשתיות עירוניות לבין השמירה על איכות החיים, ערכי הטבע והסביבה. ראש העיר והעירייה מעריכים את הפעילות של שר התחבורה ישראל כץ, המקדם פרוייקטים תחבורתיים בכל רחבי הארץ, את פועלם המקצועי של חברת נתיבי ישראל ובהחלט מודעים לחשיבות הרבה בקידום עבודות התשתית של עורקי הכניסה והיציאה מהעיר והרמפה בסוקולוב. אך יחד עם זאת מאמינים כי יש לפעול למציאת פתרון שיאזן בין השניים".

תגובת משרד התחבורה תובא לכשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. רחל

    לאלפי המשפחות הצעירות שעברו לגור במגדיאל מגיע קניון כמו לתושבי השכונה הירוקה בכםר סבא.

  2. לרחל המואביה

    דמנו אינו הפקר.. אין שום סיבה שתושבי כפר סבא ובפרט האיזור כלו ייסבול מהחלם של נת"י.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש עיר שתומך בראש העיר הקודם עם עננת שחיתות מעל ראשו וטוען שלא ראה ולא שמע ראטי שיישב בבית.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לרחל, לאלפי המשפחות בדרום כפר סבא מגיע רצועה היסטורית ירוקה. מציע לך, לקרוא ספרי הסטוריה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר