מחלף סוקולוב בכביש 531. צילום עזרא לוי
מחלף סוקולוב בכביש 531. צילום עזרא לוי

פרסום ראשון: נתיבי ישראל מתכוונת לבטל את פרויקט רמפות סוקולוב ותל חי

דובר נתיבי ישראל: "אין לנו עניין להפוך לאויבי הציבור ולכאלה שבאו לשחוט עצים. בשנים הקרובות אולי יהיו עצים, אבל לא יהיה מחלף"

פורסם בתאריך: 24.4.18 16:23

חברת נתיבי ישראל, שאמורה להקים את רמפת סוקולוב ואת רמפת תל חי בכביש 531, מתכוונת לבטל את הפרויקט. כך הודיע היום דובר החברה בן גוטמן. "בכוונת נתיבי ישראל, בתנאים הנוכחיים שנוצרו, לבטל את הפרויקט", אומר גוטמן לצומת השרון, "כשיוכשרו התנאים על ידי ראש העירייה הפרויקט יישקל מחדש. בשנים הקרובות אולי יהיו עצים, אבל לא יהיה מחלף".

נזכיר כי עיריית כפר סבא הגישה בימים האחרונים עתירה לבית המשפט וביקשה צו מניעה זמני נגד כריתת 170 העצים בשטח שבו אמור לקום מחלף סוקולוב, למרות שהדרישה להקים את המחלף, שלא היה בתכנון המקורי של כביש 531, הגיעה מהעירייה. ראש עיריית כפר סבא צביקה צרפתי, אמר עם הגשת העתירה כי "לא ניתן יד לכריתת העצים המתוכננת ביער אוסישקין, לו חשיבות היסטורית רבה לעיר כפר סבא. אני פועל בנחישות בכל האמצעים העומדים לרשותי על מנת לשמור על חלקת היער שלנו".

גוטמן: "ישבתי הבוקר עם מנכ"ל נתיבי ישראל ועם הצוות המקצועי וזה הולך לכיוון ביטול הפרויקט בסוקולוב. כל יום שהקבלן נמצא בשטח ולא עובד עולה למשלמי המיסים 80 אלף שקל. מה גם שהוא יכול לתבוע אותנו. נתיבי ישראל היא קבלן ביצוע. אם ראש העירייה, שהפרויקט הזה הוא לטובת התושבים שלו, יוצא נגד הפרויקט באמתלה שזה לטובת העצים – שבכלל לא נמצאים בשטח שלו אלא של הוד השרון, או בגלל ירידת ערך הבתים של התושבים שגרים סמוך למחלף, אז בטח שלמנכ"ל נתיבי ישראל אין אינטרס גדול יותר מאשר לראש הרשות. עיריית כפר סבא מנהלת קמפיין נגד המחלף. אנחנו זרוע של משרד התחבורה. תוכניות כריתת העצים אושרו כבר ב-2012, וב-2015 נתנה הוועדה המחוזית לתכנון תוקף תכנוני לפרויקט. אין לנו עניין להתחיל לשלם קנסות לקבלן, ותעשה את המכפלות. שנית, אין לנו עניין להפוך לאויבי הציבור ולכאלה שבאו לשחוט עצים. מה גם שהפרויקט הזה מפריע לזרימת התנועה בכביש 531".

יכול להיות שאתם מנסים להפעיל לחץ על עיריית כפר סבא?

"אין פה עניין של להפעיל לחץ. אף אחד אצלנו לא מקבל רווח אישי לפי פרויקט. עוד פרויקט או פחות פרויקט, זה לא מה שמשנה לחברה. באנו לעשות פרויקט לטובת התושבים אז להפוך אותנו לאויב של תושבי כפר סבא? ראש הרשות הוא זה שהכי צריך לדחוף את הפרויקט הזה".

ומה לגבי מחלף תל חי?

"מבחינתנו זה פרויקט אחד של החברה המורכב משתי רמפות, האחת קשורה בשנייה. אם אין היתכנות לבצע את שתי הרמפות אנחנו יוצאים משתיהן. להפריד בין הפרויקטים זה הליך פרוצדורלי כי האישור החוקי ניתן כמקשה אחת".

תגובת עיריית כפר סבא: "עיריית כפר סבא רואה חשיבות רבה בקידום עבודות התשתית של עורקי העיר הראשיים, תל חי וסוקולוב. יחד עם זאת העיר כפר סבא פועלת לטובת קידום פתרונות מיטביים של תשתיות אלו בהתחשב בערכי הנוף והסביבה, וזאת בניגוד לאלו המבטלים ערכים אלו. לאור הערר שהוגש בנושא וההליך המשפטי, עיריית כפר סבא פנתה לנתיבי ישראל בבקשה להפריד את הפרוייקטים ולקדם בהקדם האפשרי את מחלף תל חי. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול לטובת תכנון ראוי של המחלף תוך איזון בין הצורך התחבורתי לשמירה על ערכי הסביבה".

 

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. David sela

    רק שעצוב כמה שהתלמיד עולה על רבו מר צרפתי ידע גם ידע על התוכנית שקרמה עור וגידים לפני למעלה מ-10 שנים ואת אף אחד בעיריה לא עיניין

  2. שרונה לימן

    א- עצים נותנים חמצן וצל ומרגוע לכל מי שסביבם, בלי להתחשב בגבולות מוניציפליים. אז זה לא משנה שבעתים "שייכים" להודיע השרון.
    ב- מה לגבי החלופה הנדסית שהוצעה שבה יכולים להיות גם עצים וגם מחלף? למה אין התייחסות לכך?

  3. כפרסבאית

    מאד מפליאה עמדת נתיבי ישראל שמצדדת באופן מאד בוטה רק בעמדת עיריית הוד השרון. למרות שהנפגעים הבלעדיים מהתכנון הנוכחי הם תושבי כפר סבא.

  4. מנחם ל

    נראה כאילו יש מי שמנסה לפגוע בתושבי כפר סבא, שלא מוכנים להמיר את העצים בקניון שכניסתו מרחוב ארלוזורוב.

  5. סתם אחד

    משועממים כולככם
    אין לכם מה לרשום בסוף סתם רוצים להראות ידע וכל אחד מה דעתו את מי זה מעניין שיהיה מחלף שלא יהיה מחלף יש דברים בעיר שיותר חשובים מזה

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במקום לקחת צעד לאחור ולתכנן את הרמפה מחדש הם
    נתיבי ישראל מנסים ללחוץ על ראש עיריית כפר סבא
    צביקה צרפתי .@
    אנו התושבים מחזקים את ידיו !!!
    ומבקשים מנתהי ישראל ומתכנן הכביש לוותר על האגו
    ולתכנן מחדש את הירידה ולא לדבוק בתכנון הקיים(שתוכנן לפני כ 14 שנה)
    ולהרחיק את הרמפה מבתי התושבים ולשמר את האזור הירוק
    למען רווחת הציבור

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעולה. יהיו יותר עצים,יהיה יותר אויר לנשימה.

  8. דנה

    מזעזע שראש העיר מפקיר את תושבי כפר סבא לפקקים, שנים התושבים מתפללים לפתרונות ואין…
    עכשיו שסוף כל סוף יש אישורים לסלילת היציאות הללו ראש העיר מבטל אותן!! הזוי!!
    מקווה שראש העיר יתעשט על עצמו וישים את טובת התושבים לפני העצים!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר