קבוצת צעירים שעלו מאתיופיה ב-1980
קבוצת צעירים שעלו מאתיופיה ב-1980

זיכרונות העלייה לישראל נחשפים בתערוכה של סטונדנטים יוצאי אתיופיה ממכללת בית ברל

מהמסע ארצה ועד הימים הראשונים בישראל: פרויקט התיעוד של הסטודנטים בבית ברל אוגד לכדי תערוכה

פורסם בתאריך: 27.5.18 10:34

התערוכה "מולו עלם" (העולם במלואו), שיצרו סטודנטים מהעדה האתיופית במכללה האקדמית בית ברל, ומגוללת את סיפור עליית יהודי אתיופיה לישראל דרך זיכרונותיהם של העולים, מוצגת השבוע (עד יום שישי, 1.6) במכללה.

הסטודנטים, רובם מגשרים חינוכיים שלומדים הוראה, נפגשו עם משפחות מהעדה האתיופית וניסו להתחקות אחר הזיכרונות שלהם מהמסע ארצה, בין השאר מאתיופיה, מהמסע לארץ שנעשה בעיקר דרך סודן ומהחיים בימים הראשונים אחרי העלייה לישראל. הסטודנטים ליקטו תמונות ייחודיות ותיעדו בכתב את הזיכרונות, והחומרים אוגדו יחד לכדי תערוכה שאצרה איילה ונגרוביץ פלר, המנהלת הפדגוגית של פרויקט מנהרת הזמן של המכללה.

סבה של אחת אסתר, אחת המציגות בתערוכה

 

אמה ואחותה של נגה מולוגטה, אתיופיה, 1985

אמה ואחותה של נגה מולוגטה, אתיופיה, 1985

הראיונות והמפגשים עם המשפחות נעשו במסגרת הקורסים של מנהרת הזמן – TARASA, מיזם חברתי של המכללה המתבסס על התפיסה של "היסטוריה על המפה". מדובר באתר אינטרנט ייחודי, שמאפשר לציבור הרחב לשמור זיכרונות טקסטואליים וויזואליים כמו תמונות וסרטונים ולשייך אותם למקומות ולמועדים המתאימים על ציר הזמן על גבי מפה דיגיטלית. כמו כן, באמצעות האתר ניתן לנסות ולהתחקות אחר זיכרונותיהם של קרובי משפחה, חברים שכנים ועוד. המיזם הייחודי נולד מתוך פרויקט "מנהרת הזמן" של המכללה האקדמית בית ברל, שהחל לפני שבע שנים ומוקדש להיסטוריה של חיי היומיום של יהודים וערבים בארץ ב-150 השנים האחרונות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר