מצעד הגאווה. צילום עופר וקנין
מצעד הגאווה בתל אביב. צילום עופר וקנין

פרסום ראשון: מארגני מצעד הגאווה בכפר סבא עתרו לבג"צ נגד המשטרה

אחד המארגנים: "בסוף הם גם יאבטחו את המצעד וגם יממנו אותו, וכל זה אחרי שבית המשפט יאנוס אותם לעשות את זה"

פורסם בתאריך: 27.5.18 12:42

שלוש חניכות ושני מדריכים בארגון הנוער הגאה איגי בכפר סבא, מארגני מצעד הגאווה בעיר, האגודה לזכויות האזרח ואגודת הלהט"ב, עתרו היום (א') בצהריים לבג"צ, נגד הדרישות המחמירות שהציבה בפניהם המשטרה על קיום המצעד המתוכנן להתקיים ביום שישי הקרוב בעיר. העותרים טוענים שהתנאים שמציבה המשטרה – גידור בגובה שני מטרים וכלי רכב כבד שיחסמו את הצמתים המושקים לציר התהלוכה, המוערכים בכ-24 אלף שקל – מהווים מעמסה כספית בלתי סבירה, ופוגעים שלא כדין בזכותם של בני הנוער לחופש הביטוי והמחאה. האחריות להבטיח את שלומם של המשתתפים במצעד ואת זכותם לחופש הביטוי מוטלת על המשטרה, ועליה לשאת בכל ההוצאות הכרוכות בסידורי האבטחה הנדרשים, ולא להטילן על המפגינים, נאמר בעתירה.

"את ההחלטה לצעוד לראשונה בגאווה בעיר שלהם קיבלו הצעירים לאחר שאחד מחניכי הקבוצה, צעיר טרנסנג'דר, הותקף באלימות בעת שעשה את דרכו בחזרה מפעילות במועדון, רק בגלל זהותו המגדרית. באמצעות המצעד מבקשים הצעירות והצעירים להקנות לעצמם ולקהילה הגאה בעיר תחושת ביטחון ושייכות במרחב הציבורי", נמסר בהודעה שפרסמו המארגנים.

"אנחנו במשא ומתן תמידי עם המשטרה", מסביר מדריך באיגי כפר סבא, דוד באום, "אבל לצערנו הם נשארים בשלהם ולא מוכנים למלא את המחויבות החוקית לאבטח את ההפגנה במימונם. לכן הגשנו את העתירה לבג"צ".

נשמע שאתם עושים את הצעד הזה בלית ברירה.

"חבל לנו. זה יעמיד את המשטרה בסיטואציה שהיא לא הייתה רוצה להיות בה. בסוף הם גם יאבטחו את המצעד, גם יממנו אותו וכל זה אחרי שבית המשפט יאנוס אותם לעשות את זה. תאמין לי, שזה הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות ובטח בתקופה שהמשטרה שוב ושוב מוצגת באור לא טוב. זה חבל לי אישית בתור אזרח".

הייתה אווירה כזו כשישבתם איתם לשיחות בנושא?

"אנחנו כבר חודשים ארוכים מאוד עומדים מולם בתיאומים, ולכן זה חבל לי, כי בהתנהלות האישית לא חשנו שיש למישהו במשטרה משהו נגדנו, ובסוף זה יוצא בכותרות כאילו הנוער הגאה נגד המשטרה. זה פשוט לא נכון. על מה אנחנו מתעקשים? רבים פה על קצת יותר מ-20 אלף שקל. אני פשוט לא מבין את זה, הם צריכים לעשות את המוטל עליהם בחוק ולממן את העלות כפי שקרה בערים אחרות ברחבי הארץ".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

 

עם הוצאת מכתב האולטימטום של מארגני המצעד למשטרה ביום חמישי, שלח צומת השרון מספר שאלות לדוברות מרחב שרון במשטרה, אך שם לא עונים עליהן. בין השאלות: מדוע המשטרה ביקשה לשנות את תוואי המצעד כך שלא יעבור סמוך לבית חב"ד בעיר ואיך זה קשור לדרישות האבטחה; האם בבית חב"ד עשויים לאיים באופן כלשהו על באי המצעד, או שמא במשטרה פשוט דואגים להגנה על רגשותיהם של בני הבית; האם להערכת או לידיעת המשטרה ישנם גורמים אחרים שעלולים לחבל במצעד ולסכן את המשתתפים בו; מדוע נדרשת גדר בגובה שני מטרים לכל אורך תוואי המצעד וחסימות באמצעות כלי רכב כבדים בצמתים, וכיצד דרישות האלה משתלבות עם העובדה כי במצעדים בערים אחרות בארץ לא ניתנו דרישות כאלה.

במשטרה המשיכו להציג את התשובה הנ"ל: "ממשטרת ישראל נמסר כי תוואי המצעד תואם ביחד עם מארגני המצעד. התנאים שנקבעו לקיום האירוע הם הכרחיים לקיומו, כפי שנדרש באירועים אחרים מסוג זה. התנאים נועדו לאבטחת המצעד ולשמירת הסדר הציבורי, תוך פגיעה מינימאלית במרקם החיים של תושבי העיר. השתת עלויות המצעד הינה בדומה לאירועים אחרים, על מארגניו שכן לא מצפים ממשלם המיסים לממן כל עלות של הפקות מצעדים הגם שמטרותיהם ראויות. תפקידה של המשטרה הינה לאזן בין מתן האפשרות לקיומם של מצעדים, תהלוכות, הופעות וכו' ברשות הרבים לבין דאגה לשלום הציבור ובטחונו. למען הסר ספק, עלות שכר השוטרים לא חלה על המארגנים, אלא עלות הקמת הגדרות בלבד, כפי שמצופה ומתחייב ממארגני אירועים מסוג זה. משטרת ישראל מחויבת לביטחונו של הציבור והיא תמצה את כל האמצעים הנדרשים בכדי להבטיח את מהלכו התקין של האירוע ואת ביטחונם של המשתתפים, תוך סיוע לקיומו של האירוע והוצאתו אל הפועל".

עו"ד ספיר סלוצקר עמראן מהאגודה לזכויות האזרח, שהגישה את העתירה: "אסור למשטרה להיכנע לאיומים ולתת פרס לאלימות ולבריונות, ולמי שמבקש להשתיק את קולה של הקהילה הגאה בישראל. בג"ץ כבר קבע לא אחת, כי חובתה של המשטרה להבטיח את מימושה של הזכות להפגין, ולשאת בכל ההוצאות הכרוכות בסידורי האבטחה הנדרשים להערכתה להבטחת שלומם של המפגינים והצועדים. התשובה שנותנת המשטרה לאיומים על שלומם של הצועדות והצועדים הוא להטיל את מימון אבטחת המצעד, בעלות של עשרות אלפי שקלים, על כתפיהם הצעירות של בני ובנות הנוער. לא נאפשר לבטל את המצעד ולהכניס את בנות ובני הנוער בחזרה לארון ולכן נתראה בבג"ץ".

חן אריאלי, יו"ר האגודה למען הלהט"ב: "העובדה שמשטרת כפר סבא עומדת בסירובה לאפשר את קיומו של מצעד הגאווה בעיר בתנאים סבירים ומאלצת אותנו לעתור היא תעודת עניות לרשויות החוק ולמשרד לביטחון פנים. אני מצפה מהשר ארדן להתערב ולהורות למשטרת כפר סבא לנקוט בכל האמצעים שיאפשרו את קיום המצעד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. כפייה חילונית גאה

    אם זה לא יהיה מצעד הגאווה זה יהפוך למצעד הכעס.
    כי הם פשוט גאים מידיי ולא יכולים לשלוט ביצר שלהם.
    לא מסוגלים להעביר על מידותהם.
    ממש סדום ועמורה רחמנא ליצלן.
    הומו זה לא מחלה וזה לא סטייה, פשוט במקום שהם יכבשו את היצר, היצר כובש אותם ומשחק בהם כבובות שלו ועושה בהם כרצונו הרע.

    מתישהו היה בכפ”ס מצעד דתיים או רבנים?

  2. שוקי

    לפני כמה שנים הכריזו שלטים
    על "חודש הגאווה בכפק סבא"….

    איך שגלגל מסתובב

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר