מצעד הגאווה בירושלים. צילום גיל כהן מגן
אפילו בירושלים. מצעד הגאווה בבירה - צילום גיל כהן מגן

פרסום ראשון: מארגני מצעד הגאווה הציבו אולטימטום למשטרה להסרת התנאים המחמירים

המארגנים פנו במכתב בהול למפקד המשטרה: הסר את התנאים המחמירים עד מחר, אם לא - נפנה לצעדים משפטיים

פורסם בתאריך: 24.5.18 09:13

מארגני מצעד הגאווה בכפר סבא, באמצעות האגודה לזכויות האזרח בישראל, פנו במכתב בהול למפקד תחנת המשטרה בעיר, סנ"צ יורם ברינה, בדרישה שיסיר את התנאים המחמירים שקבעה לקיום המצעד, ובכלל זה דרישה להקמת גדרות בגובה של שני מטר לאורך מסלול המצעד.

נזכיר כי אתמול הצהירו מארגני מצעד הגאווה בכפר סבא כי דרישות המשטרה לאבטחת המצעד מחמירות מידי ושלא יוכלו לעמוד בהן. "במקום שהמשטרה תגן על חופש ההפגנה, יוצא שהמשטרה מעניקה פרס למאיימים ולבריוני בכך שהיא משיתה עלינו את מחיר ההגנה על שלומינו", אמרו והוסיפו: "אם המשטרה לא תישא בעלויות אבטחת המצעד זה יחרוץ את דינו של המצעד, ולא יתקיים מצעד גאווה וסובלנות בכפר-סבא".

הבוקר מביא צומת השרון לראשונה את נוסח המכתב שכתבו באגודה לזכויות האזרח בישראל למפקד תחנת המשטרה. במכתב שכותרתו "בהול – תנאים בלתי חוקיים ברישיון מצעד הגאווה בכפר סבא" כותבת עו"ד ספיר סלוצקר-עמראן לברינה כי היא פונה אליו "בשל דרישות בלתי חוקיות וקשיים שמערימה משטרת כפר סבא על מארגני מצעד הגאווה הראשון בכפר סבא" שעתיד להתקיים ביום שישי ה-1 ביוני השנה. "קשיים אלה כוללים תנאים המטילים נטל כלכלי בלתי סביר על המארגנים ופוגעים שלא כדין בחופש המחאה", היא קובעת.

"מצעד הגאווה הראשון בכפר סבא, אירוע מרגש ומכונן בקהילה, מאורגן על ידי קבוצה של נערים ונערות להט"בים, חניכים, חניכות, מדריכים ומדריכות מארגון הנוער הגאה "איגי" מכפר סבא ומסביבתה, שהחליטו שהגיע הזמן לצעוד בגאווה בעיר שלהן כמחאה על זכויות הקהילה הגאה ולעידוד פלורליזם ושוויון בישראל בכלל ובכפר סבא בפרט", נכתב.

מהמכתב עולה כי בקשת הרישיון למצעד הוגשה בתחנה ב-16 במאי 2018. בפגישה שנערכה באותו היום בנוכחות מנכ"ל אגודת הלהט"ב אוהד חזקי ומפקד התחנה הסכימו המארגנים לבקשת המשטרה לשנות את תוואי הצעדה, בין השאר עקב מיקומו של בית חב"ד במסלול המקורי.

"בפגישה הוסבר למארגנים על ידי קצין המבצעים שתהלוכה אינה סטטית בדומה להפגנה ולכן אין לראות במצעד כהפגנה לעניין מספר תנאים המשיתים עלויות גבוהות על המארגנים", נכתב. במסמך התנאים לקיום הצעדה, כך על פי האגודה לזכויות האזרח, "המשטרה מתנה את הרישיון להפגנה במילוי דרישות מפליגות ובלתי סבירות הכרוכות בהוצאות אדירות, בין היתר בגידור שטח התהלוכה באמצעות גידור של שני מטר וצמתים נושקים לציר התהלוכה ייחסמו באופן קשיח באמצעות רכב גדול אוטובוס או משאית".

באגודה מבהירים כי לא ברור האם הגידור המבוקש הוא גדרות לחץ או גדרות בגובה שני מטר. ובכל מקרה קובעים כי "מדובר בדרישה בלתי סבירה בעליל".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

 

 

גם לאחר שיחות של עו"ד סלוצקר-עמראן עם אחד משוטרי התחנה על מנת להסביר את המצב המשפטי ולבקש את הסרת התנאים הלא חוקיים, זה עמד בסירובו. "העלויות בגין הדרישות הלא חוקיות מוערכות בעשרות אלפי שקלים, סכום גדול שאין ביכולתם של המפגינים לעמוד בו ומשכך דרישות אלה מאיינות בפועל את הזכות להפגין", נטען. "נדגיש כי הקבוצות המארגנות את העצרת הינן התארגנויות אזרחיות הפעולות בהתנדבות מלאה. המארגנים נענו לבקשת המשטרה להקדים את מועד המצעד ואף לשנות את מסלול המצעד המתוכנן מתוך רצון לעבודה משותפת עם המשטרה. צר לנו, כי נאלצנו להגיע לכדי התכתבות משפטית".

באגודה מדגישים כי הם רואים בחומרה רבה את הקלות הבלתי נסבלת שבה נעשה שימוש שרירותי בסמכויות הרישוי של המשטרה תוך פגיעה בחופש הביטוי וההפגנה שהמשטרה אמונה על שמירתו. הם מתנגדים מכל וכל להבחנה בין הפגנה לתהלוכה או מצעד ומדגישים כי "עשרות מצעדי גאווה התקיימו בשנים האחרונות, הן בערים מרכזיות והן בערי פריפריה, ולמיטב ידיעתנו באף אחד מהמקרים לא הוטלו תנאים מהסוג המדובר על מארגני ההפגנות. לא יעלה על הדעת שהמשטרה תנהג איפה ואיפה על בסיס שיקולים שרירותיים של תחנה פרטנית".

באגודה דורשים להסיר את התנאים המחמירים עד ליום שישי (מחר) אחרת ישקלו את צעדיהם המשפטיים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. יהודי אמיתי

    אם זה לא יהיה מצעד הגאווה זה יהפוך למצעד הכעס.
    כי הם פשוט גאים מידיי ולא יכולים לשלוט ביצר שלהם.
    לא מסוגלים להעביר על מידותהם.
    ממש סדום ועמורה רחמנא ליצלן.
    זה לא מחלה וזה לא סטייה, פשוט במקום שהם יכבשו את היצר, היצר כובש אותם ומשחק בהם כבובות שלו ועושה בהם כרצונו הרע.

  2. יהודה אלידע

    התנאים המשטרתיים אכן מוגזמים כאשר מדובר בהפגנה של שומרי חוק ואלימות אולי תגיע ממי שמתנגד לכך שהמפגינים עושים שימוש באחת מזכויות האזרחים. מצד שני, ברור שמפקד התחנה נלחץ על ידי הפוליטיקאים, שמשתמשים בו כנשק במרוץ הבחירות המתקרבות. לכן, טוב יעשו המארגנים אם במקום לשבור את הכלים ולתת למשטרה את פתח החילוץ שהיא מבקשת, פשוט ידחו את תאריך המצעד לחודש אחרי הבחירות, ואז נראה איזה תירוצים יש למשטרה להעלות אחרי שכל חזות העיר כוסתה בכרזות פוליטיות והמרחב הציבורי כולו הפך לבימת בושת.

  3. נמאס מכפייה דתית וכיעור הדת

    הצד המכוער של היהדות.
    בורות, שנאה, הסתה, הדתה והשנאה!
    פרימיטיביות מכוערת ומסוכנת.
    המגיבים מעליי אנשים קטנים ובורים.
    לא זכיתם לקבל חינוך ראוי.
    תפסיקו להרוס את החיים בישראל בגלל הטיפשות והשנאה הדוחה שלכם אנשים קטנים ועלובים.

  4. יהודי אמיתי

    “נמאס מכפייה דתית”
    תגיד איך הגעת לזה? איזו כפייה דתית יש כאן?! חצוף!
    זה הגבלות שהמשטרה כופה עליהם לא קשור לדת בכלל.
    סייג לחכמה שתיקה, שמעת כל זה פעם.
    וכל הפוסל במומו פוסל.

    ההפך הוא הנכון, הגאים המתגאים לא קבלו חינוך נכון.
    לא למדו שמידת הגאווה היא שורש לכל המידות הרעות.
    ואותה הם שמים בראש, לאיפה הגענו?
    איפה הענווה, הרחמנות, הותרנות, הצניעות????

    הם אוחזים הרבה בגאווה בניאוף ובפריצות וליצנות והרשימה עוד ארוכה שצריך לעקור מידות אלו מן האדם.

    אז מי אתה שתכליל ותקרא לדתיים בורים ופרמיטיביים וכו'

  5. אחרון העם

    לכו קיבינימט מגעילים כופים עלינו את הסטיות שלכם
    רפואה שלמה מי רוצה בכלל לשמוע עליכם
    משתמשים בדמוקרטיה כדי לקלקל לעם היפה הזה. מי רוצה אותכם בכלל פה???
    גאוה?? על מה ? על סריטות דוחות
    לכו לטיפול כולכם במקום להרוס את הרחובות ואת הדור הצעיר והבריא בנפשו
    חולים!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר