מצעד הגאווה. צילום עופר וקנין
מצעד הגאווה בתל אביב. צילום עופר וקנין

עילאי הרסגור-הנדין: "הגבלות המשטרה על מצעד הגאווה מחזירות אותנו 20 שנה אחורה"

המארגנים שנדרשו להקים גדר בגובה שני מטרים כך שהצועדים לא יראו מהרחוב, חוששים שלא יוכלו לעמוד בעלויות והמצעד יבוטל

פורסם בתאריך: 23.5.18 18:18

המועמד לראשות עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין, שלח מכתב לשר גלעד ארדן ובו דרש לבטל את ההגבלות על מצעד הגאווה "שמחזירות אותנו לפחות עשרים שנה לאחור", אשר הוטלו על מארגני המצעד. בין היתר דורשת המשטרה, על פי הרסגור-הנדין להקים גדר בגובה שני מטרים לכל אורך המצעד, כך שהצועדים לא יראו מהרחוב. עיריית כפר סבא הודיעה במפתיעה כי זהו "אירוע שאינו קשור לפעילות העירייה" ולכן היא לא תממן את הקמת הגדרות היקרות.

עילאי הרסגור-הנדין צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור-הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

נזכיר כי חלק מהמארגנים של אירועי הגאווה בכפר סבא ביקשו לקיים ביום שישי הבא בנוסף לאירוע החוצות במדרחוב ירושלים, גם מצעד גאווה של ממש. הבוקר בתגובה לצומת השרון מסרה העירייה כי היא איננה לוקחת חלק במצעד. "מצעד הגאווה איננו אירוע עירוני, אלא אירוע אשר מאורגן על ידי ארגון איגי. כמדי שנה עיריית כפר סבא תציין את חודש הגאווה והסובלנות. אירוע הפתיחה לחודש זה יתקיים במדרחוב ירושלים", נמסר.

מדריך בסניף איגי בכפר סבא, דוד באום: "המצעד הוא בארגון הנוער הגאה בכפר סבא וחברי הקהילה. אנחנו בדיונים מול המשטרה ארוכים מזה חודשיים והם מציבים דרישות אבטחה מחמירות. אני לא אקבע למשטרה מה גובה הגדר וכמה מאבטחים יהיו ואני מעריך את הדאגה הכנה שלהם לחיי אדם. אבל מצד אחד הם גוזרים את דרישות האבטחה ומצד שני דורשים מאיתנו לממן את זה. מצעד הגאווה זה מחאה של אנשים על הזכויות שלהם והביטחון שלהם במרחב הציבורי, ואם אני צריך לממן את כל דרישות האבטחה כמו אוטובוסים בחסימה קשיחה וגדרות בגובה כך וכך, יוצא שזה פרס לבריונות. בסוף יהיה חופש המחאה רק למי שיש את אמצעים. זה לא החוק ולא הפסיקה המשפטית וזה פשוט לא בסדר. אנחנו מקווים שהמשטרה תבין שעליה לאבטח את האירוע הזה ולשאת בעלויות שלו. המשטרה אמורה לספק לנו אמצעים לממש את חופש הביטוי שלנו והיא לא עושה את זה עכשיו".

בהודעה שהוציאו באיגי אחר הצהריים נכתב: "אם המשטרה לא תישא בעלויות אבטחת המצעד, עלויות שהיא היחידה שקובעת, והיא מחויבת לשאת בהן על פי חוק, זה יחרוץ את דינו של המצעד, ולא יתקיים מצעד גאווה וסובלנות בכפר-סבא. זוהי סתימת פיות של קהילה שבאה להפגין ולעמוד על זכויותיה".

ממשטרת ישראל נמסר: "התנאים שנקבעו לקיום האירוע הם הכרחיים לקיומו, כפי שנדרש באירועים אחרים מסוג זה. התנאים נועדו לאבטחת המצעד ולשמירת הסדר הציבורי, תוך פגיעה מינימאלית במרקם החיים של תושבי העיר. השתת עלויות המצעד הינה בדומה לאירועים אחרים, על מארגניו שכן לא מצפים ממשלם המיסים לממן כל עלות של הפקות מצעדים הגם שמטרותיהם ראויות.
תפקידה של המשטרה הינה לאזן בין מתן האפשרות לקיומם של מצעדים, תהלוכות, הופעות וכו' ברשות הרבים לבין דאגה לשלום הציבור ובטחונו. למען הסר ספק, עלות שכר השוטרים לא חלה על המארגנים, אלא עלות הקמת הגדרות בלבד, כפי שמצופה ומתחייב ממארגני אירועים מסוג זה.
משטרת ישראל מחוייבת לביטחונו של הציבור והיא תמצה את כל האמצעים הנדרשים בכדי להבטיח את מהלכו התקין של האירוע ואת בטחונם של המשתתפים, תוך סיוע לקיומו של האירוע והוצאתו אל הפועל".

עילאי הרסגור-הנדין: "מדובר בדפוס קבוע לפיו יד אחד מחבקת והיד השניה מכשילה. אלה אותם אנשים שהצביעו לפני שנתיים נגד הצעתי להנפת דגל גאווה עירוני. עכשיו כדי לצאת טוב מבחינת שני הצדדים הם מאשרים ואז מכשילים. תמוהה בעיניי העובדה שלמרות קיומם של מצעדי גאווה ברחבי הארץ רק בכפר סבא המשטרה מציבה דרישות מוזרות כמו הגדר. מצעד הגאווה יצעד ואני מתכוון להיאבק על קיומו בכל האמצעים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא כל כך מבין את מר הרסגור.
    תכניס את היד לכיס ותממן את המצעד.
    למה צריך לממן את המצעד מהתושבים.
    מעניין אם החרדים היו עושים מצעד לרבנים שלהם איזו מהומת עולם היתה כמה.

  2. אורית

    כן ….איזה רעש עשו אותם "ליברליים" על תהלוכות חבד ….רחמנות עליהם. את הטוב הפכו לרע ואת המגונה למעולה.

  3. מוסקיטו

    אתם אלו שמחזירים את ישראל 20 שנה אחורה!
    לא מבין מה יש לכם לצעוד חצי ערומים ברחובות ולדרוש מכלל האוכלוסיה הנורמלית לקבל את זה – חוצפנים!
    לגיטימציה? הצחקתם אותי! עליי לא מקובלת ההתנהגות הפרובוקטיבית שלכם ולא יעזרו לכם גם עוד 400 מצעדי גאווה.
    את מצעדי חב"ד ידעתם לתקוף יופי יופי, על "שמע ישראל" שלימד יובל המבולבל את הילדים ידעתם לצעוק ולהפוך עולמות, אתם חושבים שכל מה שלא דומה לכם שונא אתכם ואין לו זכות ביטוי – תתעוררו לפני שיהיה מאוחר מדי, ולא יקבלו אתכם בשום מקום.
    המדינה הזו אחרי הכל היא מדינה יהודית בבסיסה, ותפסיקו לכפות התנהגות של גויים על הראש שלנו – נמאסתם עם הבדיחה הזו!

  4. יהודי אמיתי

    אם זה לא יהיה מצעד הגאווה זה יהפוך למצעד הכעס.
    כי הם פשוט גאים מידיי ולא יכולים לשלוט ביצר שלהם.
    לא מסוגלים להעביר על מידותהם.
    ממש סדום ועמורה רחמנא ליצלן.
    זה לא מחלה וזה לא סטייה, פשוט במקום שהם יכבשו את היצר, היצר כובש אותם ומשחק בהם כבובות שלו ועושה בהם ככל העולה על רוחו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר