רעות לונברג (משמאל, צילום לירון ויסמן) ונופר פינקלשטיין (צילום ג'ני קשת)
רעות לונברג (משמאל, צילום לירון ויסמן) ונופר פינקלשטיין (צילום ג'ני קשת)

יודעים לבשל? רוצות לתרום? במיזם סירי לידה בכפר סבא מחפשים מתנדבים ומתנדבות

נופר פינקלשטיין, רעות לונברג ומועצת נשים כפר סבא מחפשות מתנדבים ומתנדבות המעוניינים לתרום מכישוריהם במטבח לטובת נשים אחרי לידה

פורסם בתאריך: 17.6.18 13:38

מפעילות מיזם סירי לידה בכפר סבא, נופר פינקלשטיין ורעות לונברג, מחפשות מתנדבים ומתנדבות המעוניינים לתרום מזמנם ומכישוריהם במטבח לטובת המיזם המספק אוכל טרי וביתי לנשים אחרי לידה. המיזם, שיזמה מועצת נשים עירונית כפר סבא, החל לפעול בעיר לפני מספר שנים כחלק מפרויקט ארצי בניצוחה של אודיל רוזנפלד, והחליף בשנה האחרונה ידיים. כיום, כאמור, הוא מופעל על ידי פינקלשטיין ולונברג וממשיך בפעילותו המבורכת.

"המטרה היא לספק אוכל טרי, בריא ומזין לנשים שזה עתה ילדו כך שיהיה להן פנאי לתינוק, לעצמן ובני המשפחה האחרות. הרעיון הוא שבמשך חודש, פעמיים בשבוע, יולדת מקבלת מתנדבת אוכל הביתה . ניתן לפנות אלינו עד שלושה חודשים אחרי הלידה, כי אנחנו משערות שאחרי זה האמהות יכולות להסתדר. אנחנו רוצות לעזור בחלק התחלת האימהות. אנחנו מתחשבות בכל אחת, ודואגות לאוכל לפי העדפותיה של היולדת, צמחונית או טבעונית וגם כשר או לא כשר".

למה בחרתן לקחת את זה על עצמכן?

"כשרעות ילדה היא קיבלה את השירות הזה שמאוד עזר לה, ואחר כך המשיכה להתנדב. כשאודיל עזבה היא לקחה על עצמה את הקשר מול המתנדבות ואני מנהלת את הקשר עם היולדות. כשעברתי לכפר סבא הרגשתי שהיייתי ממש לבד, והיה לי מאוד קשה, במיוחד בהתחלה, אחרי הלידה. בהמשך הכרתי אימהות אחרות, ומקבוצה של שלוש אמהות בווטסאפ שגדלה ל-100, נוצרה קהילה גם סביב עמוד הפייסבוק שבו 3,400 חברות (מאמות בחופשת לידה כפר סבא והסביבה), קבוצה גדולה שנותנת מענה לאמהות. יש בה הרבה מאוד פעילויות ועדכונים, שאלות של אמהות טריות וגם ותיקות. חוץ מזה, בחופשות הלידה עשיתי גם מסיבות לנשים בחופשת לידה ובגלל זה כל העיסוק הזה במיזם היה עבורי המשך טבעי לעשייה שלי בתחום, לתת מענה לכל יולדת חדשה או ותיקה. כרגע אנחנו צריכות עוד מתנדבות שיודעות לבשל, ושיש להן את הזמן והרצון לבשל עבור נשים אחרות. ניתן לראות את הפרטים על הפרויקט סירי לידה כפר סבא באתר שלנו, יש גם שם את פרטי ההתקשרות".

 

צאלה וקסמן גונן, סמנכ"לית שירות והסברה, הוסיפה: "כחלק מהאג'ינדה העירונית לקידום מעמד האישה, עיריית כפר סבא משקיעה רבות בנשות העיר, פלח אוכלוסייה משמעותי. במסגרת מועצת נשים פועלים פרויקטים רבים לרווחת התושבות בכל שלבי חייהן, בדרך להקמת עסק חדש, בתקופת הלידה, בהורות, במסגרת פרויקטים חינוכיים בבתי הספר ורבים נוספים. הפרויקט המיוחד סירי לידה פועל בעיר מזה שנים רבות ובמסגרתו נוצרה קהילה נשית חזקה למען תושבות העיר לאחר לידה. אין ספק כי מדובר בעזרה משמעותית ליולדת ולמשפחתה. אני מלאת גאווה להיות חלק מהקהילה הנשית בעיר, שתורמת לאחר בהתנדבות מלאה ומביאה לקהילה עירונית, איכותית ואיתנה שבה ערך הנתינה הוא העליון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר