אתר הפסולת בבידיה. צילום חגי טל
אתר הפסולת בבידיה. צילום חגי טל

מריחים את הסוף? החלו העבודות לכיבוי אתר הפסולת העיקרי שהסריח את מזרח כפר סבא במשך שנים

המינהל האזרחי החל בביצוע עבודות כיבוי וכיסוי האתר בעיר הפלסטינית בידיה. בתוך כך עבר בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק שמירת הניקיון האוסר על הבערת פסולת

פורסם בתאריך: 10.7.18 15:00

המינהל האזרחי בשטחי יהודה ושומרון החל בביצוע עבודות כיבוי וכיסוי אתר שריפת הפסולת בעיר הפלסטינית בידיה, כ-15 קילומטר בקו אווירי מכפר סבא, הפועל מזה שנים. כך מסר יו"ר עמותת אזרחים למען אוויר נקי, תושב כפר סבא יניב בלייכר. "זהו להערכתי האתר העיקרי שהשפיע על ריחות השריפה שאנחנו מריחים בשעות הבוקר, כאשר הרוח היא דרומית-מזרחית", אמר בלייכר שהוסיף כי עבודות הכיבוי מתבצעות "לאחר אין ספור פניות לגורמים האחראים, כולל שר הביטחון ומנכ"ל המשרד להגנת הסביבה".

בתוך כך זכו חברי העמותה בהישג נוסף, כשוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה הבוקר (ג') לקריאה שניה ושלישית את תיקון חוק שמירת הניקיון, שהוגש על ידי ח"כ יעל גרמן בשיתוף העמותה. התיקון לחוק יאסור הבערת פסולת מכל סוג שהוא, ויאפשר הטלת קנס בסך 75,300 ש"ח על כל מי שיבעיר פסולת, וכפל קנס אם מדובר בתאגיד. ההצבעה על החוק במליאת הכנסת תתקיים בשבוע הבא. "בהמשך הדיון, שהתקיים בנוכחות עשרות תושבים, הודיע יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש לבקשת אזרחים למען אוויר נקי, כי יכנס כבר מחר את הוועדה לצורך הקמת ועדת משנה לנושא שריפות הפסולת", מסר בלייכר.

מעמותת אזרחים למען אוויר נקי נמסר: "התיקון שאושר היום לחוק שמירת הניקיון הוא הכרחי, אולם ברור שאין בו די. כדי לאפשר אכיפה יעילה של החוק ושל יתר חוקי הגנת הסביבה, שלא נאכפים כבר כיום, יש לחזק את גופי האכיפה באמצעות הוספה משמעותית של תקנים למפקחים. אנחנו קוראים לממשלת ישראל להעמיד את נושא הטיפול בפסולת והאכיפה נגד עבריינות הפסולת בסדר עדיפות גבוה כדי לשמור על שלום הציבור ועל בריאותו. אנו מודים לח"כ יעל גרמן על פעילותה וליו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש על החלטתו להקים את ועדת המשנה. נמשיך להיאבק למען זכותו הבסיסית של כל אזרח במדינת ישראל לנשום אוויר נקי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה לגבי אתר הפסולת הפיראטי בין בית קברות גאולים לבין הרכבת. יושב על שטח ציבורי, מזהם ופוגע באיכות החיים.

  2. תומר

    מצטרף לשאלה-מה קורה עם אתר הפסולת שמאחורי שכונת גאולים וליד שכונת ראשונים?
    ניתן לראות מכל דירה בשכונת ראשונים שפונה לאתר הפיראטי שמגיעים לשם יום יום אנשים מפוקפקים, נהגי משאיות, טרקטורים.
    מפריעים לאיכות חיים מינימלית וסבירה. להבנתי גם רומסים חומות פרטיות של בתי שכונת גאולים הסמוכה..
    הם נוהגים בשטח כשלהם, מעיפים חול לכל עבר, עושים רעש בכל שעות היממה. ממש מרגיש כמו אתר בנייה כשלחוק אין כל משמעות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר