השטח ברוטשילד 55. צילום עזרא לוי
השטח ברוטשילד 55. צילום עזרא לוי

פרשת רוטשילד 55: העירייה מנסה לאשר מחדש את ההחלטה, בניגוד להתחייבותה בבית המשפט

מועצת העיר אישרה ביולי החכרת קרקע לקבלן שתרם לבן חמו בהליך מעורר מחלוקת. עתירה שהגיש יובל לוי עצרה את הביצוע. עכשיו בעירייה רוצים לקיים הצבעה חוזרת במועצת העיר, למרות שהתחייבה בבית המשפט לא לעשות כן עד להכרעה בעתירה

פורסם בתאריך: 4.2.19 15:04

התפתחות דרמטית בפרשת רוטשילד 55: עיריית כפר סבא מבקשת לסיים את הפרשה על ידי הבאת הנושא לדיון מחודש בישיבת מועצת העיר הקרובה, ביום רביעי, אף שזו התחייבה בפני בית המשפט כי לא תביא את הנושא לדיון מחודש במועצה עד לקבלת הכרעה בעתירה שהגיש בנושא חבר מועצת העיר עו"ד יובל לוי.

נזכיר כי ב-4 ביולי אשתקד חשף צומת השרון את הפרשה, במהלכה אושרה בהליך מעורר מחלוקת עסקת החכרת הקרקע העירונית במרכז העיר, לקבלן, אלי סבאג, כדי שיקים מתחתיה חניון תת קרקעי. הקמת החניון אמורה לאפשר לסבאג, אחד התורמים בבחירות הקודמות לראש העירייה לשעבר יהודה בן חמו, לקדם הוצאת היתר בנייה לבניין מגורים בן תשע קומות, המשלב מגורים ומסחר, שהוא מתכנן להקים במגרש.

מנכ"ל עיריית כפר סבא, איתי צחר, הודיע בימים האחרונים לחברי המועצה כי בישיבת המועצה הקרובה שתתקיים ביום רביעי ה-6 בפברואר השנה יתבקשו חברי המועצה להצביע מחדש בנושא. "לאור מורכבותו, ולמעלה מן הצורך האמור בחוק, נשלח אליכם כהכנה חומר רקע הכולל הצעת ההחלטה שעלתה להצבעה בישיבת מועצת העיר מיום ה-6 ביוני 2018, הסכם בין עיריית כפר סבא לבין איתנים (סבאג) בנייה ותשתיות בע"מ ורוכשי הדירות בפרויקט, תדפיס מתוך רשם החברות וכן מהטאבו בדבר בעלי הזכויות הידועים ממקורות אלו בנוגע לעסקה, תמצית ההליך המשפטי המתנהל בנושא זה. נוסח הצעת ההחלטה הצפוי לעלות בישיבה הקרובה יהיה דומה לזה שצורף כמפורט לעיל. נוסח סופי יועבר כחלק מסדר היום לישיבה הקרובה. לשאלות נוספות ניתן לפנות בכתב ליועמ"ש העירייה, עו"ד אלון בן זקן".

לאחרונה הגישה בא כוחה של עיריית כפר סבא, עו"ד בתיה בראף, בקשה לבית המשפט לדחות את מועד הגשת כתב התשובה לעתירה עד "לאחר שיתקיים דיון במועצת העיר ביחס להסכם נשוא העתירה". עו"ד בראף כותבת כי ראש העירייה הנכנס רפי סער "מבקש מטעמי יעילות להביא את העניין נשוא העתירה להצבעה חוזרת בפני מועצת העיר בהקדם האפשרי, זאת מבלי להודות בשום טענה מהטענות שנטענו על ידי העותר".

לדבריה, מאז הגשת העתירה התקיימו בחירות בעיר, נבחר ראש עירייה חדש והוקמה קואליציה חדשה. "העירייה תטען כי בנסיבות אלה, מתוך שיקולים פרקטיים, ציבוריים, במטרה למנוע בזבוז זמן שיפוטי ומשאבים נוספים בהתייחס לבירור חוקיות החלטת מועצת העיר שנתקבלה בקדנציה הקודמת, יהיה זה יעיל וסביר להביא את ההחלטה לדיון חוזר במועצת העיר בהרכבה החדש".

חבר המועצה עו"ד יובל לוי, שנכנס בקדנציה הנוכחית לקואליציה, השיב באמצעות עו"ד גדעון גולדשטיין וביקש לדחות את בקשת העירייה. "העותר יטען כי כיום אין בהעלאת הצעת ההחלטה לדיון חוזר 'ערטילאי' בלבד, במנותק מהמנגנונים בסעדים שהתבקשו בעתירה, כדי לייתר את העתירה. קיימים טעמים חזקים לכך שהעירייה תגיש את גרסתה לנסיבות המקרה בתגובה מפורטת, וזאת לפני כל דיון נוסף בהצעת ההחלטה נשוא העתירה. שהרי העתירה נועדה לתיקון פגמים וליקויים אשר זכו להד ציבורי נרחב וביקורת נוקבת ואין להשלים עם הדבר מבלי לתקן את דרך ההתנהלות, לא רק במקרה הנקודתי שמוקד העתירה אלא גם באופן הצופה פני העתיד".

לדבריו דווקא העירייה היא זו "שכבלה את עצמה ב-24 ביולי כאשר הודיעה והתחייבה בפני בית המשפט כי 'מועצת העיר לא תדון בהצעת ההחלטה עד לסיום ההכרעה בעתירה', והנה מבקשת כעת עיריית כפר סבא לחזור בה מהתחייבותה ואף להפוך את היוצרות. אין ליתן לכך יד".

בהמשך הוא כותב: "בכל הכבוד, לעיריית כפר סבא עמדו חודשים רבים (חרף הבחירות) שבמהלכם יכלו להביא את העניין לדיון חוזר. נראה כי משהגיעה העת סוף סוף לתת מענה מפורט ומלא המבקשת מעוניינת להתחמק ממתן כתב תשובה שעשוי לשפוך או על הפרשה".

בית המשפט נתן בסופו של דבר לעירייה ארכה להגיש את תשובתם המלאה עד 13 בפברואר, כשהדיון בנושא אמור להתקיים ב-17 בחודש.

עוד נציין כי עורך דינם של הדיירים העתידיים במתחם, המייצג גם את חברת "איתנים סבג", גיל רייבי, ביקש להצטרף לעתירה. בדיון האחרון אמר השופט שצריך לתת להם אפשרות להגיב לעתירה.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אלי

    יובל לוי, עובד עירייה וחבר קואליציה, מחזיק בעתירה נגד עיריית כפר-סבא ?!?!
    איפה נשמע על כזו כפיות טובה

  2. מירי

    רק אני חושבת שזה הזוי?

    יובל לוי מאשים, למעשה, את איתי צחר והיועץ המשפטי, שהעבירו החלטה בניגוד לחוק. אבל, הוא יושב בקואלציה, כאשר השניים הללו לא זזו מהתפקידים שלהם.

  3. תומר שרון- תושב כפר סבא

    מרגיש שיובל לוי מערים קשיים על העירייה. מעניין מה האינטרס מאחורי המלחמה שלו

  4. רפאל

    יובל לוי מתנדב שם בחינם בשליחות הציבור ולא עובד בשכר. הוא עובד בשבילנו ושומר על הקופה. ראש העיר החדש צריך להזיז אותם כי הוא משלם להם ;-(

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר