רפי סער (במרכז), מימינו סגנו דני הרוש ומשמאלו מנכ"ל העירייה איתי צחר
רפי סער (במרכז), מימינו סגנו דני הרוש ומשמאלו מנכ"ל העירייה איתי צחר

רפי סער: "אנחנו דלים בתקציבי פיתוח. אנחנו לא מצליחים לאזן את התקציב"

ראש עיריית כפר סבא אמר את הדברים בישיבת המועצה אמש, כשהתייחס להכנת תקציב העירייה החדש. בישיבה אושרה גם העלאת הארנונה ב-0.32 אחוז

פורסם בתאריך: 7.3.19 08:42

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, עדכן אמש בישיבת מועצת העיר שהתקיימה במועדון הנוער עציון בשכונת כיסופים כי העבודה על תקציב העירייה החדש רצופת אתגרים, זאת לשאלת חברת מועצת העיר מסיעת "כפר סבא בראש" מהאופוזיציה, תהילה מימון.

"אני חברה בוועדת הכספים", אמרה מימון לקראת סוף ישיבת המועצה, "ואני מבקשת לעדכן כי הוועדה לא דנה בתקציב אפילו לא פעם אחת. במועצת העיר אנחנו מתבקשים לאשר דברים שקשורים לתקציב, אם זה מינויים, ואנחנו מעודכנים באשר לאירועים שונים שמקיימת העירייה. אנחנו מבקשים להיות חלק מהתקציב גם אם הוא לא מוכן. אנחנו רוצים הזדמנות להיות שותפים לו גם אם הוא לא מוכן".

סער ענה: "יש הרבה אתגרים עם התקציב החדש ובתקציב השוטף. אנחנו דלים בתקציבי פיתוח. אנחנו לא מצליחים לאזן את התקציב. השר מאשר לנו בעוד שלושה חודשים להגיש את התקציב לוועדת הכספים ולמועצה. עד חצי שנה מתחילת הקדנציה אפשר להגיש תקציב. אנחנו עובדים כעת באחד חלקי 12 מתקציב השנה שעברה וזה לא פשוט. ולמרות זאת לא נעלה את הארנונה ולא נשלח את היד לכיס. יש רשויות שמעלות את הארנונה בשלושה, ארבעה וחמישה אחוזים מיד באופן גורף. אנחנו גם לא נפגע בעובדים ולא נעשה תהליכי פיטורים כואבים וקיצוצי שכר. ובתוך זה יש משחק מורכב. זו שנת בחירות ויש נטל מסויים על שנה קודמת, התייקרויות וספקים. אני קורא למי שרוצה לשמוע את הגזבר ולהשמיע את דבריו".

סער הסביר כי בתקציבי הפיתוח ישנם נושאים שלא יתבצעו השנה. "השנה התקציב הולך למספר משימות עיקריות ובהן מערכת החינוך – דחינו פרויקטים מהשנה לשנים הבאות. לקחנו לא סיכון, אבל חישוב זהיר בעניין ונשקיע הרבה מאוד בבתי ספר, בגני ילדים ובאולמות ספורט. זו תנועה רצינית עם תקציב שלא היה כדוגמתו מעולם. נשקיע גם בגינות ציבוריות, ובתוך זה ישנם נושאים נוספים. אם יש הצעות ייעול מוזמנים בברכה".

בתוך כך, מיד בתום ישיבת המועצה הזו, התקיימה ישיבת מועצה שלא מן המניין לאישור צו הארנונה. הצו אושר בשיעור אוטומטי של 0.32 אחוז. חבר האופוזיציה במועצת העיר, פנחס כהנא (כפר סבא מתקדמת), תהה כיצד, אם עדיין אין תקציב מאושר, מקבלים החלטה בנושאי הארנונה. "הארנונה היא מבוססת אזורים", אמר. "שאלתי מה הגבולות המדויקים ואמרו שקשה לשרטט מפה. שאלתי מה המצב הסוציו-כלכלי של כל אזור. אני יודע שעשו בדיקה כזו לפני שנים… אולי יש אזורים שמשתנים לרעה. למה לאשר את הארנונה במן טייס אוטומטי?".

גזבר העירייה שגיא רוכל אמר כי בעבר היו מאשרים את צו הארנונה בכפיפה אחת עם הדיון בהצעת התקציב ולכן "אם היינו רוצים שינוי היה צריך אישור שר הפנים, עד שהוא היה מאשר היו מטילים חיוב בדיעבד – דבר שהוא לא רצוי במדיניות של מיסוי ציבורי. כתוצאה מכך שינו את הכללים והעירייה מאשרת גם בשנה שהיא לא שנת בחירות את חיובי הארנונה ב-1 ביולי, ומנהלת מדיניות הצופה את פני העתיד. בעניין נתונים סטטיסטים ננסה לקבל אותם זה יהיה מעניין. אבל מדיניות המיסוי נקבעה בעירייה בשנת 98 באופן ברור".

סער גם הגיב והסביר שהוא היה באותם דיונים לפני למעלה מ-20 שנה וכי "ההחלטה הייתה להשאיר את התעריף בכמה משכונות העיר מתוך התחשבות בדיירים, ובאזורים אחרים, ככל שהייתה התחדשות עירונית, התעריף שונה".

לבסוף אושרה ההצעה פה אחד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר