שכונת יוספטל, כפר סבא. צילום עזרא לוי
שכונת יוספטל, כפר סבא. צילום עזרא לוי

כמה ארנונה תשלמו ביוספטל, וכמה בשכונות הירוקות?

חברי המועצה צפויים לאשר את העלאת הארנונה בשיעור 0.32 אחוז, השיעור המינימלי שמחייב משרד הפנים. אז מה ההבדל בארנונה בין השכונות השונות בעיר?

פורסם בתאריך: 20.2.19 18:29

מועצת עיריית כפר סבא תתכנס לישיבה שלא מן המניין לאישור צו הארנונה של משרד הפנים לשנת 2019. הישיבה תתקיים ביום רביעי ה-6 במרץ מיד בתום ישיבת מועצת העיר שמן המניין שתתקיים לפניה. בצו הארנונה יש דווקא בשורות טובות לתושבי העיר, משום שעל פיו יעודכנו שיעורי הארנונה בשנת 2019 בשיעור של 0.32 אחוז, העדכון האוטומטי לשנה זו כפי שמחייב משרד הפנים.

בצו מוגדרים האזורים לצורך ארנונה כללית על בנייני מגורים והתעריפים למ"ר בעיר ובשכונות. אזור 1 הוא כל תחום עיריית כפר סבא, ובנייה חדשה שאוכלסה לאחר ינואר 1998, למעט השכונות שבאזורים 2 ו-3 (למשל מרכז העיר ומערב העיר, והשכונות הירוקות). אזור 2 כולל את השיכונים דגניה, תקומה, אלי כהן, מזרחי ה', מזרחי ו', גאולים, גבעת אשכול, יוספטל, קפלן, שבזי, עליה וגוש 7536. אזור 3 כולל את השכונות הדרים, גני השרון, ובנה ביתך.

לפי צו הארנונה של שנת 2018 (לפני ההתייקרות), הארנונה הזולה ביותר בעיר היא של דירה של עד 65 מ"ר באזור 2 (36.4 שקלים למ"ר לשנה). הארנונה היקרה ביותר היא של דירה של עד 140 מ"ר באזור 1 אא (57.45 מ"ר למ"ר לשנה). בדירה של עד 100 מ"ר באזור 1, יעלה מ"ר בין 44-40 שקל לשנה. באזור 2 36 שקל למ"ר לשנה ובאזור 3 כ-37.5 שקל למ"ר לשנה.

נציין שעל מועצת העיר להטיל מידי שנה את הארנונה הכללית על הנכסים שבתחומה עד ליום 1 ביולי שלפני שנת הכספים שלגביה מוטלת הארנונה. בשנת כספים בה מתקיימות בחירות לרשויות המקומיות תטיל מועצת העיר את הארנונה שלושה חודשים מיום תחילת הכהונה של ראש העירייה. במכתב לחברי מועצת העיר כותבת סגנית הגזבר ומנהלת אגף ההכנסות, רו"ח גלית שניידר מימרן, מציינת כי העירייה מצאה לנכון לא להגיש השנה בקשה לשינויים בצו המיסים לשנת הכספים הנוכחית שיגרום לחיוב רטרואקטיבי של תושבי העיר, משום שבשנים האחרונות אישרה מועצת העיר שינויים שונים בצו ופנתה לאישור שרי הפנים והאוצר, ומכיוון שחל שינוי בלוחות הזמנים שנבעו מקיומן של הבחירות לרשויות המקומיות.

בתוך כך על פי נתוני הלמ"ס שפורסמו לאחרונה ניצבת כפר סבא במקום ה-14 בדירוג המחירים על פי ערים, והיא יקרה יותר בעלות הארנונה הדו חודשית הממוצעת לדירת 100 מ"ר (817 שקלים) משכנתה רעננה הממוקמת במקום ה-15 (800 שקלים). יקרות ממנה באזור השרון הערים רמת השרון (מקום שלישי עם 1,050) והרצליה (מקום שישי עם 1,000 שקלים). עוד עולה מהנתונים כי ההכנסות מארנונה בכפר סבא בשנת 2017 עמדו על כ-350 מיליוני שקלים. נציין כי העיר היקרה בישראל לתשלום ארנונה למ"ר היא ירושלים (1,250 שקלים). במועצה האזורית דרום השרון נמצאים במקום ה-29 הלפני אחרון ומשלמים רק 567 שקלים למ"ר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר