עמירם מילר
עמירם מילר

חשיפה: מפקד המחוז בכבאות ביטל את מינויו של עמירם מילר כנציגו בוועדת המשנה לתכנון

לחבר מועצת עיריית כפר סבא לשעבר אין, ככל הידוע, הכשרה מקצועית בתחום בטיחות האש. זה לא הפריע למפקד תחנת הכיבוי למנות אותו לנציגו בוועדת המשנה לתכנון ובנייה בכפר סבא, תפקיד השמור לכבאים מדופלמים. אחרי פניית צומת השרון, בשירותי הכבאות התעשתו

פורסם בתאריך: 13.3.19 13:06

ועדת המשנה לתכנון ובנייה מונתה כבר לפני חודשיים, ב-15 בינואר, במועצת העיר, ללא סמכות, כפי שפורסם לראשונה בצומת השרון. כעת אנו חושפים כי חבר מועצת העיר לשעבר, עמירם מילר, מונה כנציג שירותי הכבאות בוועדה בהליך מעורר תהיות, מינוי שבוטל לאחר פניית צומת השרון השבוע לשירותי הכבאות.

נציין כי על פי חוק התכנון והבניה ועדת המשנה תכלול בהרכבה נציג של הרשות הארצית לכבאות, שהינו "בעל הכשרה בתחום בטיחות אש והצלה". הנציג יוזמן דרך קבע לדיוני ועדת המשנה ותהיה לו דעה מייעצת בעניינים הנוגעים לבטיחות אש והצלה.

דעתו המקצועית של נציג הכבאות, נבהיר, היא הכרח בטיחותי ראשון במעלה למניעת אסונות ואובדן חיים, בזמן אישורי הליכי תכנון כאלה ואחרים. מילר, אמנם שימש בעבר במשך למעלה מעשר שנים כיו"ר איגוד ערים לשירותי כבאות והצלה, אולם זה אינו תפקיד מקצועי בשירותי הכבאות. לכן, לא ברור מהי הכשרתו המקצועית, אם בכלל ישנה כזו, שתאפשר לו לשבת בוועדה.

עוד נאמר כי בערים הסמוכות בשרון חברים בוועדות המשנה רק מפקדי תחנות כיבוי, ראשי מדור בטיחות אש או מהנדסים ומפקחים במדור. בהרצליה יושב בוועדת המשנה מפקד תחנת הכיבוי יעקב מסטי. במועצה האזורית דרום השרון יושב מפקד תחנת הכיבוי מתי שטרית. ברמת השרון, רעננה ובכוכב יאיר יושבים ראשי מדור בטיחות אש בתחנות הכיבוי המשויכות אליהם. עד כה ישב בוועדת המשנה בכפר סבא רחמים עדן ששימש כמפקח במדור בטיחות אש.

פנינו לשירותי הכבאות, ומשם נמסר בתגובה: ״מינויו של מר עמירם מילר, בוצע בהליך חסר ומשהדבר נודע לנו, הורה מפקד המחוז לבטל את המינוי באופן מידי, כמו גם לבדוק את ההליך בו בוצע״.

גורמים בשירותי הכבאות סירבו להאמין כשפנינו אליהם כי אדם פוליטי משמש בתפקיד בוועדת המשנה. רחמים עדן אמר: "זה נשמע לי מוזר". מפקד תחנת הכיבוי בכפר סבא לשעבר, אלי מרציאנו, ששימש בתפקיד למעלה מ-16 שנה, לא הבין תחילה מה בכלל אנחנו מספרים לו. "נראה לך שהוא יושב בתור אחד שמייעץ מקצועית בוועדה?", תהה מרציאנו בשיחה עם צומת השרון. "הרי אנשים שלנו שיושבים בוועדה הם אנשים מקצועיים. מה פתאום איש פוליטי יושב על רקע מקצועי? איפה זה נשמע דבר כזה? כל מי שיושב בוועדה כזו או אחרת מטעמנו הוא איש מקצוע. זה לא ייתכן".

אבל עובדה שזה קרה.

"(צועק) האם יכול להיות שאדם פוליטי שלא עבר שום הכשרה מקצועית יכול לפקד על תחנת כיבוי?".

לא.

"אז שום אדם לא ייצג אותנו כשגריר שלנו ברמה מקצועית בוועדות כאלה. זה לא היה מעולם ואסור שזה יקרה".

מילר עצמו אמר בתגובה: "נתחיל עם זה שאני לא בן אדם פוליטי. המינוי חוקי לחלוטין. על פי כתב המינוי שקיבלתי ממפקד תחנת הכיבוי הוא ממנה אותי בזכות כישורי. הוועדה קיבלה את זה וזהו".

מה הכישורים שלך לתפקיד?

"אם יש לך תהיות בקשר לכישורי תשאל אותו ולא אותי".

ובכל זאת מה מכשיר אותך לתפקיד?

"אני לא מעוניין לומר לך. רק אוסיף שחתימת כיבוי אש על תכניות בניה נעשית על ידי מנהל הרישוי של כיבוי אש ולא על ידי הנציג בוועדה לתכנון שהינו אני".

לאחר שנודע שמפקד המחוז בשירותי הכבאות ביטל את מינויו, מסר מילר בתגובה: "אני מקווה שמפקד המחוז מבין שבעיית הכבאות לא קשורה באישור של תכנית בניה זו או אחרת. הבעיה נעוצה במיקום של תחנות המשנה. מזה 20 שנה לא הקימו שום תחנת משנה בכפר סבא, ויש צורך דחוף בתחנת משנה משותפת לנו ולהוד השרון באזור רכבת נורדאו, במענה לבניה גבוהה, בסולם גבהים נוסף, בצירי תנועה, בתוספת רבה של ברזי כיבוי והעצמה של הכבאים בכלל. צריך גם צריכים לקחת בחשבון שאם כבאית מגיעה לשריפה בבית מגורים לאחר שש דקות לפעמים כבר לא כדאי לה לבוא בכלל – ואני אומר את זה בכל החומרה. בכל זה התכוונתי לטפל יחד עם רפי סער. לא התכוונתי לטפל במחסן כזה או אחר או בתוכנית כזו או אחרת, עליהם ממילא חותם לא הנציג בוועדה אלא אנשי המקצוע של כיבוי אש שבודקים כל תכנית לגופה. חבל לי שפוליטיקאים קטנים מנסים להכשיל כוונות טובות".

תגובת עיריית כפר סבא, שכנראה לא קיבלה את עמדת מפקד המחוז שהועברה לצומת השרון, מסרה בתגובה: "מפקד מרחב השרון בשירותי הכבאות וההצלה לישראל מינה את עמירם מילר לנציגו בוועדת המשנה. יש לציין כי מילר כיהן בעברו כיו"ר איגוד ערים לשירותי כבאות והצלה למעלה מעשור והוא מחזיק בניסיון רב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משלם ארנונה מוגזמת

    יש שניים בכפר סבא שמה שלא יעשו, הם יצוצו כל פעם ובכל תפקיד ותמיד יגידו שיש להם נסיון רב .
    הכוונה למילר ולממה פינשטיין . לדעתי למילר יש נסיון רב , כי אדם בגילו הולך לשרותים הרבה יותר מהצעירים וכשהיינו צעירים כך כובתה המדורה שהדלקנו בתנועת הנוער .

  2. אני אני

    נמאס כבר לראות אותי מנסה להשתחל לאי טילו תםקידים שלא לו. עמירם 30 שנה היית במועצה, שחרר הבחיאות דיברו בעד עצמם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר