ישיבת מועצת עיריית כפר סבא. צילום מתוך דף הפייסבוק של העירייה
ישיבת מועצת עיריית כפר סבא. צילום מתוך דף הפייסבוק של העירייה

מועצת עיריית כפר סבא אישרה ללא סמכות את הרכב ועדת המשנה לתכנון ובנייה

הסמכות לבחור את הרכב ועדת המשנה נתון רק בידי מליאת הוועדה המקומית, אך זו לא כונסה. העירייה: "אכן נדרש אישור הוועדה המקומית, וכך יהיה"

פורסם בתאריך: 22.1.19 15:11

מועצת עיריית כפר סבא אישרה ללא סמכות את חברי ועדת המשנה לתכנון ובניה, בישיבת המועצה האחרונה. חוק התכנון והבניה קובע שרק למליאת הוועדה לתכנון ובניה יש את הסמכות לבחור את חברי ועדת המשנה. כך נעשה בקדנציה הקודמת בעיר (מדוח מבקר העירייה שפורסם לא מזמן עולה שהרכב ועדת המשנה של המועצה היוצאת נקבע בישיבת מליאת ועדת התכנון והבניה ב-21 נובמבר 2013) וכך עשו רשויות חדשות אחרות שנבחרו בבחירות המוניציפליות האחרונות שהתקיימו באוקטובר 2018.

על פי סעיף 18 (ה') לחוק התכנון והבניה תשכ"ה-1965, "ועדה מקומית תקים ועדת משנה לתכנון ובניה". בעירייה היו יכולים, בתום מעמד ישיבת המועצה המדוברת, לכנס כנהוג את מליאת הועדה לתכנון ובנייה, מאחר וחבריה כבר נכחו באולם, ולאשר את מינוי החברים לוועדת המשנה – אולם לא עשו זאת. בעיריית כפר סבא אומרים כי: "אישור ועדת המשנה לתכנון ובנייה על כלל חבריה יתבצע על פי כל דין בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. אכן נדרש אישור הוועדה המקומית, המורכבת מכלל חברי מועצת העיר, וכך יהיה".

נסביר כי בכל רשות מקומית קמה ועדה לתכנון ובניה. במרחב תכנון שכולל עיר אחת מועצת העיר משמשת כמליאת הועדה לתכנון ובניה. הוועדה הזו בוחרת מתוכה את ועדת המשנה, שתפקידה זהה במהותו לתפקיד הוועדה המקומית, אך מדובר בצוות מצומצם שמקבל החלטות כייפוי כוח עבור כל החברים. לחבר ועדת המליאה יש את הזכות להעלות נושאים כאלה ואחרים לדיון והצבעה רחבים יותר בוועדה המקומית.

בישיבת מועצת העיר האחרונה אושר הרכב ועדת המשנה לתכנון ובנייה, אך כאמור אין לו תוקף עד לאישורו במליאת הוועדה המקומית. כך או כך, נקבע שראש ועדת המשנה הוא ראש העירייה רפי סער. החברים האחרים הם יובל לוי, שיהיה גם ממלא מקומו של סער; אסנת ספורטה; איתן צנעני ועילאי הרסגור הנדין, כולם מהקואליציה. את האופוזיציה מייצגים בוועדה פנחס כהנא ויוסי סדבון.

במהלך הדיון התנגד חבר המועצה מהאופוזיציה, יוסי סדבון, למינוי של חבר המועצה מהקואליציה, עו"ד יובל לוי, לממלא מקום יו"ר הוועדה. לטענתו, על פי סעיף 48 (א') לחוק התכנון והבניה רק סגן ראש עיר יכול למלא את מקומו של ראש העיר כיו"ר הוועדה. היועץ המשפטי לעירייה הודה שישנה "פרשנות לכאן ולכאן" וסוכם שהוא יגיש חוות דעת מסודרת בנושא לחברי המועצה.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר