עומרי שקל מאושר על הדשא בעפולה. צילום: רמי שלוש
עומרי שקל מאושר על הדשא בעפולה. צילום: רמי שלוש

אפילו לירן חולצה אפורה היה: הערב החלומי של הפועל כפר סבא

התפרצות הרגשות באצטדיון "הסוכריה" אתמול הביאה איתה תמונות ורגעים שספק אם 1,700 הירוקים ישכחו עוד שנים ארוכות. רגע לפני שמתחילים לתכנן את ליגת העל, הצצה נוספת לרגעי הדרמה, השלטים שכבר קופלו ביציע והשער המתוק של עומר פדידה שסידר את החזרה לליגת העל

פורסם בתאריך: 21.5.19 13:43

אף אחד מיושבי מאות המכוניות וארבעת האוטובוסים שחרגו בהרבה מגבולות החניון באצטדיון "הסוכריה" המטופח בעפולה, לא דמיין את שבעת מדורי הגיהינום ואת המגה-דרמה לה תהיה שותפה הפועל כפר סבא בטרם תחגוג מול 1,700 אוהדיה עלייה לליגת העל. אפילו לירן חולצה אפורה, חובב דרמות ומצלמות מוכר לא האמין שזה יקרה. אולי בגלל זה ניסה למכור לנו כרטיס בתחילת גרם המדרגות המשונה המוביל ליציע האורחים. ולמה בעצם זכה האצטדיון לשמו הייחודי? במבט ראשון ניתן להמר שהסיבה נוגעת לשני חצאי העיגולים המשונים המסוככים בחלקם על היציעים, אבל בירור נוסף העלה סיבה משעשעת ופשוטה הרבה יותר: השם פשוט נפלט לשי נובלמן באחד משידורי הלאומית, ונדבק. כמו סוכריה.

אפילו הוא הגיע. לירן חולצה אפורה עם אוהד. צילום: ירדי עואמי

אפילו הוא הגיע. לירן חולצה אפורה עם אוהד. צילום: ירדי עואמי

ובחזרה לסוכריה האמיתית של הערב – אוהדי כפר סבא במספרים דמיוניים ביחס לעונה הנוכחית, בה הידרדרה לשפל של כ-200 איש במשחקי הבית. הדגלים, התופים והבלונים שיוו למשחק אווירה מחשמלת, באצטדיון שחגגו בו עלייה גם בעונה שעברה, כששימש כמגרשה הביתי של הפועל חדרה. קצת מזל אף פעם לא הזיק לאף אחד. בצדו השני נמצא המנחוס, אותו גילם נהדר אוהד צעיר בחולצה ירוקה עם הכיתוב "ליגת העל HERE WE COME" עם הלוגו של חברת SEGMENT של הבעלים לשעבר סתיו שחם. כמה מנחוס? שליטה מוחלטת של עפולה ויתרון בן שני שערים תוך פחות מחצי שעה הם מדד אמין בהחלט.

דקות של חרדה. אוהדי הפועל כפר סבא. צילום: ירדי עואמי

דקות של חרדה. אוהדי הפועל כפר סבא. צילום: ירדי עואמי

הסמל הירוק מוטי יברבאום, שהתמקם עם משפחתו במרכז היציע והתחמש בחולצה מספר 16 הנושאת את שמו, לא האמין למראה עיניו בזמן שתחושת ההלם השתלטה על היציע. מאחורי השער הדרומי, ממנו הוציא איתמר ישראלי שני כדורים מהרשת, ניצב בגדול שלט "אעידן –שירותי אבטחה וסדרנות". האירוע אכן עבר בהצלחה יתרה, אך באותן דקות איש לא טרח לאבטח את השער של כפר סבא. מנהל האירוע והחלוץ הגדול ביותר בתולדות הפועל עפולה, עמוס אעידן, שכבש למעלה מ-1,000 שערים בליגות הנמוכות, זרק בחיוך ליושבי השורה הראשונה המאוכזבים: "מה אתם רוצים, שאני אכנס לתת גול?". בדיליי רציני, משהו כמו הדקה ה-97, הם הרשו לעצמם לחייך באקסטזה שלא זכורה כמותה בליגה הלאומית.

בסוף פדידה נתן גול. אעידן עם שחקני כפר סבא. צילום: ירדי עואמי

בסוף פדידה נתן גול. אעידן עם שחקני כפר סבא. צילום: ירדי עואמי

הרבה לפני הם החלו להתעדכן בתדירות גבוהה במיוחד בתוצאת המשחק של נצרת עילית מול בית"ר תל אביב רמלה והעובדה שלא נכבשו בו שערים שמרה על רגיעה יחסית בצפיפות אוכלוסין שאיימה להתפקע מלחץ. שלו בן ה-10, עטוף בצעיף ירוק, הקפיד לשמור על אופטימיות ולעודד גם בדקות הפיגור. בין לבין עדכן שבכוונתו להירשם בעונה הבאה למחלקת הנוער הירוקה. עם נציגה בליגת העל, יהיה לו בהחלט לאן לשאוף. השתיקה הרועמת הופרה פעם נוספת בצחוק חרישי שעה שקווין ריינשטיין, בניסיון להגיע לכדור, גלש בדיוק בין רגליו של שחקן יריב. כנראה בשל קומתו הקטנה של הראשון, הוא הצליח לחמוק מעבירה. מצחיק הרבה פחות היה החילוף המשפיל של פאדי זידאן דקה להפסקה, אם כי בדיעבד האנרגיות של אלמוג אוחיון בהחלט עשו את שלהן בהתקפה הירוקה. סימנים ראשונים לקאמבק הירוק הגיעו משום מה דווקא תודות לשער של עפולה, שנכבש הפעם לצערה לצד הלא נכון. ביציע הסכימו פה אחד שלמרות שערן אזרד לא משחק בכפר סבא, הנגיחה המדויקת שלו לפינת שערו תיזכר כאחד השערים המרשימים של הקבוצה העונה.

ההמשך שייך (כמעט) כולו לפיטר אוניקאצ'י. החלוץ הניגרי סבל בשבועיים האחרונים מקרע ברצועה הצדית בברך, אבל סירב להחמיץ את משחק העלייה ושולב כמחליף. הוא תרם צמד שערכו לא יסולא בפז, אבל רק אחד מהם אושר. מה שמצחיק הוא שכפר סבא חגגה עלייה פעמיים לאחר שהשער של נצרת עילית בדקה ה-86 שיתק לחלוטין את אוהדיה. בפעם הראשונה אוניקאצ'י חגג בתוספת הזמן עד שהביט לאחור וראה את הדגל מונף. לרוע מזלו, הוא כבר הספיק להסיר את החולצה וספג צהוב. מיד לאחר מכן, הדקות בהן טופל בנג'מין קוקו על כר הדשא נראו כמו נצח, כשהשלט של תוספת הזמן בת 5 דקות כבר הונף מבעוד מועד. כמה חברים ביציע כבר נראו מקפלים את הדגלים בתחושת ייאוש, עד ההתקפה האחרונה של דן עזריה ועומר פדידה בדקה ה-97, בואכה תחילת החגיגות בשנית, הפעם באישור איש המשרוקית. מי שסבר בטעות כי ניתן יהיה לחדש את המשחק, בכלל זה השופט עידן לייבה בתצוגת שיפוט מצוינת, קיבל את כל הספסל של כפר סבא בתוך המגרש. במעמד החגיגי שכלל חותמת רשמית בדמות חזרה לליגת העל לאחר שנתיים, נשמעה שריקת הסיום והחלו החגיגות, שנמשכו גם בפאב בעיר עד השעות הקטנות של הלילה.

רגעי הטירוף. צילום: רמי שלוש

רגעי הטירוף. צילום: רמי שלוש

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר