חוף פרישמן. צילום תומר אפלבאום

התחנה הבאה חוף פרישמן: אוטובוס של שבוס יצא בשבת מכפר סבא לתל אביב

מדובר בפיילוט שני שמארגן סגן ראש העירייה עילאי הרסגור-הנדין יחד עם האגודה השיתופית ושני תושבי העיר. "המטרה היא להשיק בהמשך קווים קבועים ורציפים", אומר הרסגור

פורסם בתאריך: 28.5.19 08:38

מסתמן סוף שבוע פלורליסטי בכפר סבא. יממה לאחר מצעד הגאווה בעיר שיתקיים ביום שישי, יצא לדרך שלב נוסף בפיילוט בכפר סבא של "שבוס" – האגודה השיתופית לתחבורה ציבורית בסופי שבוע, שהחל בתחילת חודש אפריל. אז יצא אוטובוס כזה ביום שישי בערב לרחוב אלנבי בתל אביב והפעם מדובר בנסיעה בשבת מכפר סבא לחוף פרישמן בעיר הגדולה.

את ההסעות מארגנים סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור-הנדין ושני תושבי העיר יונתן אלקובי ועידו רוזנטל, והשם שניתן הפעם לפיילוט הוא "שבוס השרון". בשיחה עם צומת השרון אומר הרסגור-הנדין שהשאיפה היא ליצור קו סדיר עם מועדים ותחנות קבועות.

האוטובוס יצא בשבת הקרובה בשעה 10:00 מכפר סבא, יעבור בהוד השרון ומשם יגיע לחוף הים בתל אביב. נסיעה חזרה תצא בשעה 15:00. על מנת להצטרף לנסיעה יש להצטרף לאגודת "שבוס" הארצית בעלות של 20 שקלים, ולהירשם מראש. חברי אגודה קיימים יוכלו לעלות על האוטובוס בתשלום של 20 שקלים לנסיעה הלוך-חזור.

"אנחנו מתרגשים לקראת העובדה שזה סוף סוף קורה", אומר אלקובי. "נכנסנו לתהליך הזה לפני חודש וחצי וחברנו להתארגנות שהייתה בכפר סבא, והנה כבר האוטובוס הראשון של השרון יוצא לדרך".

"שיתוף פעולה אזורי הוא הדרך הטובה ביותר לפתור בעיות תחבורה. יוזמת שבוס השרון היא צעד נוסף, ובהחלט לא האחרון, על מנת לאפשר לתושבי כפר סבא, הוד השרון ושאר ערי השרון חופש תנועה בסופי השבוע", מסביר הרסגור-הנדין. "בשבת הקרובה לא נצטרך רכב פרטי או מונית יקרה על מנת להגיע לים".

למה לא מארגנים קו סדיר עם מועדים ותחנות קבועות מראש?

"המטרה היא קו סדיר כזה. לכן אנחנו צריכים לחוש את השטח ולהבין לאן אנשים רוצים להגיע בפועל, לא רק מדיווחים אלא גם ממעשים (כמה תושבים יירשמו וייסעו בפועל בקו, א"א) כך גם ניצור תהודה ציבורית לקראת פרויקט ההד-סטארט שנשיק בהמשך שיאפשר לנו להפעיל קווים קבועים ורציפים".

עילאי הרסגור הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

מה הקשיים שאתם צפויים להיתקל בהם?

"תחבורה ציבורית גם בימי חול היא עסק לא רווחי ללא סבסוד. בכל מקרה, היא לא מכסה את העלות שלה. אנחנו בחנו מיזמים דומים בערים אחרות – גם שבוס בירושלים, נוע תנוע בגוש דן ופרויקטים נוספים ברחבי הארץ וירדנו לעומק המודלים הכלכליים שלהם. גילינו שעדיף לפעול באופן זהיר יותר מאשר לעשות את הכל מהר ואז לבזבז את הכסף ולהשעות את פעילות הקו. אנחנו רוצים משהו שיפעל לאורך זמן ושיהיה אפשר לסמוך עליו. מי שיש ברשותו רכב פרטי ימשיך לעשות זאת עד שנספק שירות טוב גם במהלך ימות השבוע וגם בסוף השבוע. אני מאמין שאנשים שאין ברשותם רכב פרטי, או שמעדיפים להימנע מהסיבוכים בנסיעה עם רכב פרטי, יעדיפו להשתמש בשירות של שבוס".

מי מלווה אתכם?

"מנכ"ל שבוס אלכס פנוב וכמובן אנשי שבוס ירושלים שאיתם אנחנו נמצאים בקשר זמן רב".

יש התנגדות של דתיים בעיר?

"לא שמעתי על התנגדות ואני לא חושב שצריכה להיות כזו. המטרה שלנו היא לאפשר לאנשים תחבורה בסופי שבוע. זו לא התרסה חלילה נגד אורח חייו של מישהו אחר. כל אחד יחיה על פי הדרך אותה הוא בחר לעצמו".

הרישום לנסיעה באמצעות הקישור כאן. על מנת להבטיח מקום בנסיעה, יש להצטרף לשבוס לאחר הרישום.

ואלה הן תחנות האיסוף:

10:00 כפר סבא – בגין פינת משה סנה

10:10 כפר סבא – תחנה מרכזית

10:15 כפר סבא – קניון ערים

10:25 הוד השרון – סוקולוב פינת נחשון

10:30 הוד השרון – כיכר מגדיאל

10:35 הוד השרון – רמתיים פינת הבנים

10:40 הוד השרון – רמתיים פינת ז'בוטינסקי

15:00 יציאה חזרה מחוף פרישמן בתל אביב

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר