שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

לסגור או לא לסגור: הפרלמנט מתלבט מה לעשות עם שדה התעופה

הפרלמנט של צומת השרון עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם צריך היה לסגור את שדה דב והאם צריך לסגור את שדה התעופה בהרצליה?

פורסם בתאריך: 6.7.19 19:23

 

אלי אליהו

אלי אליהו

לא, בשום פנים ואופן. זהו שדה שקיים מקום המדינה. כמובן שהוא יכול לשמש גם בעתות מלחמה. ליבי עם תושבי הרצליה שנלחמים נגד סגירת שדה התעופה כי הם יודעים שאם יוזז שדה התעופה תהיה בנייה מאסיבית במקום. "מעדיפים מטוסים ולא מגדלים" זה הסלוגן של תושבי המקום שפוחדים (ובצדק) מפינוי השדה והקמת מגדלים של 40-30 קומות. מדובר ב־200 דונם שיאכלסו כ־50 אלף תושבים חדשים. הצפיפות תהיה בלתי נסבלת. השדה הוקם בשנת 1948 אחרי 67 שנים של תעופה אזרחית, לימודי טייס, היה המשכן הראשון של טייסת 101 – יש לו גם עבר צבאי וגם ערך סנטימנטלי. (אלי אליהו הוא כוכב רשת)

דב עילם

דב עילם. צילום עזרא לוי

אני מתנגד לסגירת שדות התעופה בתל אביב והרצליה, גם אם הדבר פוגע בטייקונים ו/או מחזיקים אחרים בשטחים שליד השדות. אין הצדקה לפגוע בקשר האווירי בין תל אביב לאילת רק כדי להשביח את הנכסים של אנשים עשירים ו/או אמידים. אולי גם נסגור באותה הזדמנות את שדה התעופה בן גוריון כדי להשביח קרקעות שנמצאות לידו? מי שרכש קרקעות ליד שדות התעופה ידע שהוא קונה שטח הסמוך למוקד המראה של מטוסים. לא מן הנמנע שאנשים שרכשו קרקעות ליד שדות התעופה שילמו מחיר מוזל בהתחשב בסמיכות אליהם. מדוע על מדינת ישראל לעזור לאדם להשביח את אדמותיו תוך פגיעה בקשר האווירי? במקום לבנות מגדלי דירות אפשר לבנות בשטחים הסמוכים לשדות התעופה שטחים לשימוש מסחרי גם אם הדבר גורם לאנשים להרוויח פחות כסף מאדמתם. המראת מטוסים לא תפריע כלל לבנייני משרדים ו/או קניון ו/או כל שימוש מסחרי אחר. (דב עילם הוא אמרגן)

 

אמיר כהנא

אמיר כהנא רק שאלה

אני לא מספיק בקיא בבעיה של שדה דב, אבל אין ספק שזה עוזר לכל התושבים באילת שיש אפשרות נוחה להגיע לעיר לכל הנופשים, ומצד שני חיבור טוב עבור תושבי אילת למרכז. אני מקווה שיגיעו לפתרון לרווחת התושבים. (אמיר כהנא הוא מאמן כדורסל)

 

אורי נגר

אורי נגר

בהרצליה אפשר לסגור מכוון ששדה התעופה שם לא משרת את הציבור והוא משמש בעלי מטוסים פרטיים בלבד. אבל שדה התעופה דב שונה לחלוטין וצריך לעשות הכול כדי שלא ייסגר, ואם אין ברירה אז למצוא חלופה נוחה לציבור הן מתל אביב לאילת והן מאילת לתל אביב. (אורי נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר