יוסי סדבון (מימין) ורפי סער. צילומים: ראובן קפונצקי, דניאלה קונטיני
יוסי סדבון (מימין) ורפי סער. צילומים: ראובן קפונצקי, דניאלה קונטיני

"ניגוד עניינים מתמשך ותמידי": סדבון דורש לפסול את רפי סער מלשמש כיו"ר מפעל המים

במכתבים חריפים למשרד הפנים ולרשם האגודות השיתופיות, טוען סדבון שראש העירייה יכול להעביר באמצעות המפעל תמיכות לעמותות או לפעילויות עירוניות, ולמנות אנשים לתפקידים בכירים, מבלי להיות כפוף לנהלים המחייבים את העירייה

פורסם בתאריך: 10.9.19 10:04

יו"ר האופוזיציה במועצת עיריית כפר סבא, יוסי סדבון, מבקש, במכתבים חריפים לרשם האגודות השיתופיות במשרד הכלכלה ולממונה על המחוז במשרד הפנים, להפסיק את כהונתו של ראש העירייה רפי סער כיו"ר הוועד המנהל של מפעל המים, ולפזר את הוועד המנהל של האגודה. סדבון טוען כי סער לא יכול, על פי החוק, לשמש בשני התפקידים בו זמנית – הן כראש עירייה והן כיו"ר מפעל המים, משום שהכהונות המקבילות מעמידות אותו במצב של ניגוד עניינים מוסדי, מתמשך וקבוע.

בתוך כך לצומת השרון נודע כי היום (שלישי) בשעה 19:00, אמור להתכנס הוועד המנהל של מפעל המים בניסיון נוסף למנות את מנהלת הקמפיין של סער, יולי גת, לממלאת מקום מנכ"ל מפעל המים.

לפי חוק הרשויות המקומיות, כותב סדבון, "ראש רשות לא יעסוק בכל עסק או בכל עיסוק נוסף, אם יש בעיסוק אפשרות של ניגוד עניינים בין העיסוק בעסק או בעיסוק הנוסף לבין תפקידו כראש רשות".

"כהונה במקביל של ראש העירייה כיו"ר הוועד המנהל של מפעל המים מעמידה אותו במצב תמידי ומתמשך של ניגוד עניינים מוסדי בין שני התפקידים הציבוריים", כותב סדבון לממונה על המחוז במשרד הפנים יונתן בר סימן טוב, "ניגוד עניינים מוסדי מתעורר כאשר עובד ציבור ממלא יותר מתפקיד ציבורי אחד, בשני גופים שלטוניים או ציבוריים הפועלים בנפרד זה מזה, וכאשר חלק מהנושאים שבטיפולו במסגרת תפקידיו השונים חופפים זה את זה, כך שהוא יכול, במסגרת תפקידו באחד מהגופים הללו, לפקח על פעילותו של הגוף השני, לקדם את ענייניו של הגוף במסגרתו הוא ממלא את תפקידו השני, להתחשב בשיקולים שצריכים להנחות אותו במסגרת תפקידו השני וכדומה".

סדבון כותב כי ראש העירייה – האמון על תקציב עיריית כפר סבא ובתפקידו כיו"ר הוועד המנהל של מפעל המים אמון במקביל גם על תקציב מפעל המים – יוכל להעביר באמצעות מפעל המים תמיכות לעמותות שונות מבלי לעבור דרך נוהל התמיכות של משרד הפנים. "באופן מסורתי מפעל המים מקצה חלק מרווחיו לתמיכה בפעילות עירונית וכן בהעברת תקציבים ישירות לתאגיד העירוני החברה לתרבות הפנאי כפר סבא", כותב סדבון, " בנוסף, מפעל המים מעניק תמיכות נוספות לעמותות הנתמכות על ידי העירייה. מפעל המים אינו מחויב לתבחינים אותם מפרסמת הרשות המקומית ולנוהל תמיכות מוסדר. מובן וברור כי ראש העיר יוכל לפעול להעברת תמיכות באופן העוקף את נוהל תמיכות משרד הפנים".

עוד כותב סדבון כי היות ומפעל המים אינו תאגיד עירוני, לא חלים עליו הכללים המחייבים והנהוגים בתאגידים ביחס לחובת המכרזים וכן ביחס למינויים של כוח אדם בכיר. "בשבועות האחרונים הוגשה עתירה מינהלית שבעקבותיה עוכב מינוי משמעותי לתפקיד מ"מ מנכ"ל מפעל המים, לפחות עד לקבלת חוות דעת משפטית שתומצא לחברי הוועד המנהל של האגודה בנושא", כותב סדבון לממונה על המחוז במשרד הפנים, "יש לציין כי בתשובה לעתירה הודיע בא כוח ראש העירייה (בכובעו כיו"ר הוועד המנהל של מפעל המים) כי אכן בכוונתו היה להציע את מועמדותה של הגב' יולי גת (מנהלת מטה הבחירות של ראש העירייה, א"א), אולם לא להשתתף בהצבעה על בחירתה".

לרשם האגודות השיתופיות במשרד הכלכלה, עו"ד מירון הכהן, כתב סדבון דברים דומים באשר לניגוד העניינים המובנה שבו מצוי לטענתו ראש העירייה. כשהזכיר שכיו"ר הוועד המנהל של מפעל המים סער אמון גם על התקציב שלו, ציין סדבון כי בכמה אירועים עירוניים גדולים שקיימה השנה עיריית כפר סבא הגיע התקציב ממפעל המים. "עבור אירוע 'טנגו בלבן' שעלותו 350 אלף שקל, 300 אלף שקל ממפעל המים", כתב סדבון, "עבור 'פסטיבל הבירה' שעלותו 126 אלף שקל 120 אלף שקל מתקציב מפעל המים".

סדבון אף טוען כי סער כלל אינו יכול לשמש כחבר באגודת מפעל המים, שכן לפי תקנות האגודות השיתופיות לא יכול לכהן בוועד המנהל מי שאינו חבר אגודה. סער, טוען סדבון, אינו חבר אגודת מפעל המים – שחבריה הם תושבי כפר סבא בעלי נכס בעיר – שכן אינו בעל נכס נדל"ן בכפר סבא אלא שוכר בעיר בית משנת 2018.

עוד טוען סדבון כי הליך המינוי של הוועד המנהל היה פגום, ושיש לפזר אותו. זאת משום שהליך בחירת הוועד המנהל לא פורסם לציבור חברי האגודה (תושבים בעלי נכס בעיר, א"א), למעט אותם חברי אסיפת המורשים שהם גם חברי מועצת העיר. "כך למעשה בחרו ועד מנהל שמורכב אך ורק מחברי מועצת העיר", כותב סדבון.

תגובת סער לא התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם ראש העיר הקודם לפי החשד לכאורה היה בניגוד עניינים. הוא היה ראש עיריית כפר-סבא וגם היה ב-דירקטוריון במכללה לאומנות בבית ברל. והעביר או לפי החשד לכאורה במשך שנים או שרצה להעביר אולם בביה"ס הישן בשכון עליה בגודל של 200 מ"ר ללא כסף. ואף אחד לא פתח את הפה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ככה נראית שחיתות וטוב שסדבון והדר לביא נלחמים בה

  3. קרן

    יולי גת תתביישי לך את בתור תושבת העיר אמורה לרצות שהעירייה תתנהל במקצוייות ובאחריות ולא באמצעות מקורבים וחונטה של רה"ע. אנא הסירי כל דרישה למינוי בעירייה או בחברות הבנות שלה!!

    מספיק קיבלת להיות חברה ברפרטואר ההצגות העירוני!! (שגם זה אסור על פי החשד). דיי. שחררי.

    על מצפונך אם רפי ייכנס לכלא בגללך!!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש עיר רע לכפר סבא, תושב חוזר שדואג למקורביו, יולי היא רק סימפטום.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר