יולי גת ורפי סער

מינויה של יולי גת למ"מ מנכ"ל מפעל המים נעצר, לפחות בינתיים

חברת האופוזיציה הדר לביא עתרה נגד הכוונה למנות את מנהלת מטה הבחירות של רפי סער לתפקיד. בית המשפט מחק את העתירה, אך קבע כי לא יהיה דיון במינוי שלה לפני קבלת חוות דעת משפטית הנוגעת לניגוד עניינים

פורסם בתאריך: 14.8.19 14:29

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, חייב היום את מפעל המים למסור לחברי הדירקטוריון, שבעה ימים לפני ישיבת הדירקטוריון, חוות דעת משפטית הנוגעת לניגוד עניינים במידה ותעלה בישיבה הצעה למנות את יולי גת, מי שהיתה מנהלת מטה הבחירות של ראש העירייה רפי סער ויו"ר הדירקטוריון, לתפקיד ממלאת מקום זמנית מנכ"ל מפעל המים. ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה שהגישה חברת האופוזיציה במועצת העיר הדר לביא ביום שני נגד המפעל ונגד קיום הישיבה שבה היה אמור להיות נידון המינוי הצפוי.

בעקבות עתירתה של לביא ביום שני, נתן בית המשפט, באותו היום, צו ארעי המורה על עיכוב הדיון במינויה של גת, דיון שהיה אמור להתקיים באותו יום בשעה 19:30. החלטת השופט על הצו ניתנה בסביבות השעה 17:00 באותו יום, וחברי מועצה שהם חברים בדירקטוריון מפעל המים סיפרו שבסביבות השעה 18:00 הוחלט על ביטול הישיבה בגלל היעדר קוורום, שאמור למנות ארבעה חברים. בסביבות השעה 19:00 מסרה הפעילה החברתית בכפר סבא אתי בוים לראש העירייה רפי סער את הצו בעת שהשתתף בדיון של ועדת המשנה המקומית במשרדי העירייה.

הדר לביא

הדר לביא

לביא הגישה את העתירה ביום שני נגד ראש העירייה רפי סער (בכובעו כיו"ר אגודת מפעל המים), מפעל המים ורשם האגודות השיתופיות. "על פי הנטען בעתירה", נכתב בהחלטת השופט להוציא את הצו שעיכב את הדיון במינוייה של גת, "ביום 5 באוגוסט הוצא זימון לישיבת הוועד המנהל של מפעל המים כפר סבא אשר נקבע להיום (שני) בשעה 19:30, כאשר על סדר היום של הישיבה נכלל בחירת מ"מ זמני למנכ"ל מפעל המים. העותרת טוענת על סמך פרסום בתקשורת, שיש כוונה למנות בישיבה זו לתפקיד הנזכר את הגב' יולי גת אשר שימשה כמנהלת מטה הבחירות של ראש העיר, מר רפי סער, המשמש כיום כיו"ר ועד ההנהלה".

עוד נכתב באותה החלטה כי "ביום 7 באוגוסט פנתה העותרת לראש העיר וביום 8 באוגוסט אף לרשם האגודות השיתופיות, בבקשה שלא לדון בעניין מינוי המנכ"ל שכן לטעמה מדובר בהתנהלות בלתי תקינה באופן קיצוני המעלה חשש לשחיתות שלטונית וציבורית, שכן לסברתה מנסה ראש העיר למנות את מי ששימשה כמנהלת מטה הבחירות שלו בבחירות המוניציפליות האחרונות, וזאת מבלי שיש לה כל ניסיון ניהולי בתחום משק המים. לטענת העותרת, עולה חשש כי ראש העיר מבקש לנצל תקופה זו של חופשות ואת העדרותם של שניים מתוך שבעת חברי הוועד המנהל לצורך ביצוע מחטף ומינוי מי המקורב לו".

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט הסבירה באת כוחם של סער ושל מפעל המים, עו"ד נלי עציוני, כי הדחיפות למינוי ממלא מקום למנכ"לית מפעל המים רבקה הריסן, שהודיעה על פרישתה בחודש מאי, נובע מכך ש"הזמן יצר איזה ואקום ניהולי. תאגיד המים צריך להתנהל וצריך מישהו שיניע את הגלגלים האלה. אנו מדברים על ממלא מקום מנכ"ל. זה לוקח זמן, דורש את התכנסות ה(וועד) המנהל, איך בוצע המכרז, האם יהיה פנימי או חיצוני, יש חוות דעת משפטית. לכן, פחות מחצי שנה לא ניתן לאתר מנכ"ל זמני. הוחלט לעלות לישיבת הוועד המנהל את ההצעה למנות מינוי זמני. ההצעה אינה נוגעת לפיגורה מסויימת… למעשה, הוועד המנהל היה אמור לדון בשאלה האם צריך למנות ממלא מקום והאם ניתן".

גם בא כוחו של רשם האגודות השיתופיות, שהיה משיב בעתירה, ביקש לדחות את העתירה, שכן לטענתו אין בסמכות הרשם לדחות דיון של מפעל המים. "אין סמכות בכלל לרשם האגודות להורות על ביטול ישיבה או דיון כזה", אמר.

בתגובה, אמרה לביא בדיון: "אני לא משפטנית וזו לא הכשרתי. מפעל המים הוא לא סתם מאוד חריג בהתנהלותו גם מבחינה פרקטית. לפני חודש גיליתי מפרסומים בעיתונות שתמונה ממלא מקום למנכ"ל מפעל המים הגב' יולי גת. למפעל המים יש שם לא טוב בעיר, הוא הוקם לפני 100 שנה, הוא גם בעל נכסים רבים, מנהל עסקאות של עשרות מיליוני שקלים. בין השאר בגלל שאנו הבעלים של האגודה, לתושבי העיר יש אינטרס כבעלים של אגודה. בניגוד לתאגידים, אין להם שום חובת שקיפות או דיווח".

עו"ד עציוני אמרה כי: "התקבלה חוות דעת, אבל עדיין לא הוצגה לחברי הוועד כי עדיין לא היתה ישיבה".

"יוסכם על הצדדים כי לא תתקיים ישיבת ועד המנהל לכל הפחות שבעה ימים קודם שתוצג לחברי הוועד חוות דעת משפטית הנוגעת לאופי המינוי הראוי של ממלא מקום זמני למנכ"ל מפעל המים וכן תוצג חוות דעת הנוגעת לניגוד עניינים ככל שתועלה מועמדותה של הגב' יולי גת", כתב השופט צבי ויצמן כשהחליט למחוק את העתירה בעקבות הסכמת הצדדים על המתווה שהציע. הוא קבע גם כי "לכל צד תשמר הזכות להגיש עתירות, תובנות או בקשות לאחר מכן על פי הבנתו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שלמה

    כל הכבוד להדר לביא,
    מה זה המינוי הזה? זה האבא של ניגוד העניינים,
    לא ירחק הזמן ויתגלה פרצופו האמתי של ראש העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר