בלה מסיקה
בלה מסיקה

הסכסוך בין יו"ר הנהגת ההורים לחברים בהנהגה הולך לבוררות

יו"ר ההנהגה בכפר סבא, בלה מסיקה, פנתה למנכ"ל פורום ועדי ההורים היישוביים בעקבות ההצבעה מלפני כשבועיים על הדחתה מהתפקיד

פורסם בתאריך: 30.7.17 20:15

מנכ"ל פורום ועדי ההורים היישוביים זאב גולדבלט, הנחה את חברי ועדת הבוררות של הוועד להתכנס בעשרת הימים הקרובים כדי לקיים הליך בוררות בסכסוך שבין יו"ר הנהגת ההורים בכפר סבא בלה מסיקה לבין חברים בהנהגה. במכתב שנשלח לגולדבלט, עליו חתומים מסיקה ו-15 חברי הנהגה נוספים, הם ביקשו לקיים את הליך הבוררות. נזכיר כי לפני כשבועיים, במהלך ישיבת הנהגה סוערת בכפר סבא, הצביעו 15 חברי הנהגה בעד הדחתה של מסיקה מראשות ההנהגה וחבר הנהגה אחד נמנע. 15 חברי הנהגה אחרים סירבו להשתתף בהצבעה ויצאו מהאולם בו התקיימה הישיבה.

"אנו החתומים מטה עדים לתהליך ארוך ומתמשך של שינוי בשיח המתקיים בהנהגת ההורים העירונית של כפר סבא עד לכדי האירועים האחרונים", נכתב, "הדבר בא לידי ביטוי בישיבות ההנהגה, בהתכתבויות בקבוצת הוואטסאפ של ההנהגה ובשיח בין חברי ההנהגה. עד כה, אין ולא התקיים כל דיון ענייני ומסודר בטענות שנשמעות. אנו סבורים שבעיות, יהיו אשר יהיו, פותרים בשיח תרבותי ענייני ולא בשיח כוחני ואלים".

החתומים על המכתב התייחסו להתנהלות הליך ההצבעה ופרסומים בתקשורת בנושא: "באירועים האחרונים נעשו פעולות שאינן בגדר המינהל התקין, הראוי, האנושי והמתחייב כמו הפצת פרוטוקול לגורמים רבים בעירייה ולעיתונות, זאת טרם אושר על ידי המשתתפים וטרם נתנה להם הזכות לעיין בו ולהתייחס אליו, הוצאת הודעות וואטסאפ שנכתבו בקבוצה של חברי ההנהגה לעיתונות, ניהול ישיבה בכוח תוך החלטות חד צדדיות, ספירת קולות שאינה ראויה".

לטענתם, ההצבעה להדחת מסיקה היא ניסיון של חברים בהנהגה לרדיפתה: "ניסיון הרדיפה המשתלח של קבוצה בתוך הנהגת ההורים שתעשה כל העולה על ידה על מנת לפגע בתפקוד ההנהגה ובתנאי שהיו"רית תפנה את כסאה, והכל מבלי שמתקיים דיון לגופו של עניין ו/או הצעות לסדר לתיקון של התנהלות ההנהגה, והכל בתקופת הקיץ כאשר ברור כי ייתכן מצב ובו בחודש אוקטובר יהיו חברי הנהגה חדשים. כל אלה מביאים לכלל מסקנה כי לטובת ציבור ההורים והילדים, בשלב זה רצוי להמנע מכל שינוי באיוש תפקיד יו"ר הנהגת ההורים ובוודאי שלא לתת לבריונות ולשיח אלים את היכולת להשתלט על ההנהגה".

בסיום, ביקשו מהמנכ"ל שועדת האתיקה של הפורום הארצי תבחן את "התנהגותם של כלל חברי הנהגת ההורים, לרבות הפעולות שנעשו על ידי חלק מחברי ההנהגה כגון הפצת פרוטוקול, פנייה לעיתונות והעברת מסמכים והתכתבויות לעיתונאים, ניהול בכוח של ישיבה/הצבעה או כל מידע כפי שיימסר על ידי יו"רית ההנהגה", וביקשו בנוסף כי ועדת האתיקה תדון בהתנהלותם של חברים אלו, וביקשו כי יתנהל הליך בוררות במסגרת הנהלת הפורום.

הרקע לישיבת ההדחה מלפני שבועיים היה ויכוח שהתפתח בין כמה מחברי הנהגת ההורים העירונית לבין מסיקה, בעקבות פוסט בפייסבוק בו האשימה את יושבי ראש ועדי ההורים בתיכונים בכפר סבא בטרפוד פרוייקט השאלת ספרים, נוסף לטענות שהשמיעו חברים בהנהגה על חוסר שקיפות של מסיקה מול חברי הנהגת ההורים במגעים ושיח שלה עם גורמים בעירייה בעניינים שנוגעים אליהם ולבתי הספר שהם מייצגים. בישיבה, כמה חברי הנהגה ביקשו ממנה לסיים את תפקידה או להעמיד את עצמה לבחירה מחדש בתחילת שנת הלימודים הבאה אך היא סירבה. היא לא הסכימה להעלות את ההצבעה להדחתה לסדר היום ויצאה מהישיבה, כאשר החברים שנותרו קיימו את ההצבעה.

מסיקה היום ל"צומת השרון": "המטרה של הבקשה היא לסדר את ההתנהלות בהנהגה, לקבוע קוד אתי וליישר את ההדורים ולהתקדם הלאה. יש לנו הרבה עבודה שצריך להתארגן עליה כהנהגה לקראת פתיחת שנת הלימודים. נעשו דברים שהם לא תקינים. אני לא הולכת לחפש אשמים. אני חושבת שבשביל להמשיך הלאה צריך להיות גורם חיצוני שיבוא ויעשה סדר, במטרה לשים את הסיפור הזה מאחורי ההנהגה וכך נוכל להתקדם הלאה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר