בית החולים מאיר. צילום רמי זרנגר
בית החולים מאיר. צילום רמי זרנגר

בבית החולים מאיר רוצים את הדם שלכם: "כל אחד שיכול לתרום זו עזרה גדולה"

התרמת הדם השנתית תתקיים השבוע במאיר. מתאמת ההתרמות בבית החולים, יהודית איזנשטט: "הלוואי והייתי עושה יום התרמה כזה פעם בחודש והיו באים יותר אנשים, אבל זה לא מציאותי"

פורסם בתאריך: 27.1.20 15:41

ביום חמישי, 30 בינואר 2020, תערך התרמת הדם השנתית במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, על הגשר סמוך לאולם מיניקוט, בשעות 10:30 ל-15:30. המזכירה הראשית של בנק הדם והמכון ההמטולוגי, ומתאמת ההתרמות בבית החולים, יהודית אינזשטט, מספרת כי בית החולים מארגן את התרמת הדת אחת לשנה בשיתוף עם מגן דוד אדום ומדגישה כי מנת דם אחת מצילה שלושה אנשים.

מנות הדם נאספות על ידי עובדים ומתנדבים חובשים, חובשים בכירים ופראמדיקים שהוכשרו לתפקידם כמתרימי דם במד"א ועוברים הכשרות מקצועיות. כל מנות הדם נבדקות בשיטות ממוחשבות ומתקדמות לזיהוי סוג הדם של התורם ושלילת מחלות זיהומיות העלולות לעבור בעירוי דם. מנות הדם ומרכיבי הדם נשמרים במעבדות שירותי הדם ומסופקים לבית החולים על פי דרישה.

מי שמקבלים בסופו של דבר את הדם הם אזרחי המדינה, חיילים, תיירים ומבקרים, פצועים הזקוקים לעירוי דם דחוף מציל חיים, חולים במחלות כרוניות, חולים הזקוקים לטיפולי אפרזיס ועוד. "בעיקר אנחנו נותנים את הדם לחולים המאושפזים בבית החולים", מסבירה איזנשטט, "אנחנו לא נותנים את הדם לחולים בקהילה, אלא רק באשפוז".

למה לאנשים לתרום?

"נתחיל עם זה שמחקרים מעידים שתרומת דם טובה לבריאות האישית שלך. מעבר לזה, דם טוב ל-35 ימים כך שאנחנו צריכים הרבה תורמים כדי לספק את הדרישה. בסופו של דבר אחרי הבדיקות אין כמעט אין מנות דם שנזרקות. כל אחד שיכול לתרום זה עולם ומלואו, עזרה גדולה ויש חשיבות עצומה ליום שאנחנו עושים פה פעם בשנה".

היית רוצה שזה יקרה יותר?

"לפני 20 שנה היה חדר התרמות במאיר והוא נסגר. כשארגנתי ימי התרמה פעמיים בשנה – הבנו שבסך הכל בטוטאל מגיעים אותה כמות של אנשים, לכן זה אחת לשנה. הלוואי והייתי עושה פעם בחודש והיו באים יותר אבל זה לא מציאותי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר