מתוך המצגת

קוראים לזה "כפר סבוס" ויש כבר תחנות ומסלולים: האם למרות הדיון אתמול תהיה בעיר תחבורה ציבורית בשבת?

מועצת עיריית כפר סבא, בישיבה מיוחדת, דחתה אתמול הצעה של האופוזיציה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת מכפר סבא לתל אביב. מנגד, מחזיק תיק התחבורה פרסם טיוטה מפורטת של המלצות הוועדה שהוקמה לבחינת הנושא

פורסם בתאריך: 13.2.20 09:31

זה היה צפוי. אתמול התקיים דיון עקר במועצת העיר, בישיבה שלא מן המניין שזימנה האופוזיציה בכפר סבא בנושא התחבורה הציבורית בסופי שבוע, שבסופו ההצעה נפלה. שבעת חברי האופוזיציה הצביעו בעד, שלושת חברי מרצ שנכחו בישיבה נמנעו ויתר תשעת חברי הקואליציה התנגדו.

בניגוד לטענות, באופוזיציה דווקא ידעו היטב שחברי סיעת מרצ לא יצטרפו להצעה, שהעמידה את חבריה במבוכה, מבלי לתת סיכוי לוועדה שמונתה במיוחד לעניין, בראשות שני סגני ראש העירייה, להשלים את עבודתה. סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור מיהר לפרסם טיוטה של הצעת הוועדה, עם פירוט של התחנות ושעות הנסיעה, וזו מובאת בהמשך. כעת חובת ההוכחה היא עליו, אם יצליח להעביר במועצת העיר את המלצות הוועדה.

על פי הצעת ההחלטה של האופוזיציה, "עיריית כפר סבא תכיר בחשיבות של שירותי תחבורה ציבורית לאורך כל ימות השבוע כשירות אשר מוריד את יוקר המחיה, מקדם צדק חברתי, משפר את איכות הסביבה ומקטין את כמות תאונות הדרכים. היא תפעל לקדם את הפעלת שירותי התחבורה הציבורית בסופי שבוע תוך התחשבות ברגשות כל האוכלוסיות בעיר. בשנת 2020 תממן פיילוט של שני קווי תחבורה ציבורית ליעדים מרכזיים ותקצה לשם כך עד 500 אלף שקלים. פירוט הקווים ותדירותם יגובש על ידי נציגי המגזרים השונים אשר ינוהל תחת ועדת תחבורה ויוצג בתוך שישה שבועות למועצת העיר".

כאמור, ראש העירייה רפי סער, הקים ועדה בראשות שניים מסגניו, דני הרוש ומחזיק תיק התחבורה, סגן ראש העיר מסיעת מרצ, עילאי הרסגור-הנדין. האחרון טען בתחילה כי בכוונתו להתנגד להצעה, אולם בסופו של דבר נמנע – לאחר שבאופוזיציה עידנו את ההצעה שלהם ל"עד שני קווי תחבורה ציבורית".

"קראתי את הטיעונים של חברי האופוזיציה", אמר הרסגור-הנדין בישיבה. "ההצעה הזאת מיותרת כי אנחנו עובדים על הנושא עוד לפני הישיבה הקודמת ועוד לפני ההצעה. אנחנו מתייחסים לעניין ברצינות רבה. ההצעה הגיעה בשלב שהופכת אותה למיותרת. אבל יותר מזה, מדובר בהצעה גרועה שתביא לכך שהתושבים לא ישתמשו בקווים. זהו חוסר מקצועיות לשמו.. אנשים לא רוצים לחכות 4-3 שעות בין הקווים. אפשר לצמצם את הזמנים אם נשתמש בחאפרים ללא בקרה ונגישות וגם אז התדירות תהיה גרועה. מי שרוצה כמוני שאטלים שמישים בסופי שבוע ולא פיילוט של שני קווים גרועים – זה לא משהו שעושים כך".

באופוזיציה טענו כי הדיון בנושא חשוב לאין שיעור. "אני מעדיף שאתם כמרצ תגישו את ההצעה ותקבלו את הקרדיט אבל מאחר ולא עשיתם זאת נאלצנו לעשות את זה בעצמנו", אמר יו"ר האופוזיציה יוסי סדבון שמחה על טענתו של מחזיק תיק התחבורה שההצעה אינה מקצועית. "לקרוא לה לא מקצועית כשבהצעה כתוב שהוועדה תקבע את התדירות והקווים, מה לא מקצועי בזה?".

חבר המועצה אמיר סילבר היה תקיף אף יותר: "יש חוק אחד בפוליטיקה שאם אתה רוצה לשבור מחאה, תקים ועדה, תנעל את המסקנות שלה איפשהו או פשוט תמתין והכל יתמסמס. בסופו של דבר זו דמגוגיה זולה. אני לא רואה סיבה למה להתנגד להחלטה הזאת. הכדור אצלכם".

ראש העיר לשעבר, צביקה צרפתי, טען "הצטרפתי להצעה הזאת כמבחן פוליטי לאנשים שיש להם אג'נדות. אני רוצה לראות איך הם מקיימים את האג'נדות שלהם", אמר כשהוא מכוון לסיעת מרצ, "מסתבר שבשעת מבחן הם פתאום נאלמים דום. צריכה להיות לך תוכנית בשליפה, לא צריך לחכות שישה שבועות. המשחק הוא למשוך זמן – עוד קצת לשבת ולהיות חלק מהקואליציה. בוא תהיה גבר ותצביע".

בתוך כך פרסם הרסגור הנדין את טיוטת מסלול כפר סבא בתל אביב ואת מסקנות הוועדה מהשבועיים האחרונים למה שהוא מכנה "כפר סבוס" – שאטלים עירוניים בסופי השבוע.

שאטלים_עירוניים_בסופי_השבוע_מצגת

על פי ההצעה תחנות האיסוף יהיו באזורים מרכזיים בכפר סבא: מרכז דוד, צומת האצטדיון העירוני, רחוב התעש, רחוב ויצמן, בית חולים מאיר וקניון כפר סבא הירוקה. הקו יגיע ליעדים מבוקשים בתל אביב, בהם נמל תל אביב, חוף הים, כיכר הבימה, מוזיאון תל אביב, נווה צדק, יפו העתיקה ובית חולים איכילוב.

במסקנות נכתב כי "כדי לכסות את כל היעדים דרוש קו אחד עם מסלול מפותל מאוד או שלושה קווים ישירים. לחילופין ניתן לתכנן פחות קווים, שלא מגיעים לכל היעדים אבל יהיו יעילים: פחות מפותלים ועם קישוריות טובה לקווי נעים בסופ"ש / סבבוס".

התדירות של הקווים תלויה, כך נכתב, במספר השאטלים שיופעלו בו זמנית ובמשך הנסיעה. "נתונים שנאספו בהפעלות דומות של שאטלים בסופי השבוע ושל קווים סדירים באמצע השבוע הראו שככל שהתדירות נמוכה יותר כך מספר הנוסעים בכל נסיעה הוא קטן יותר, כלומר פחות תושבים משתמשים בשירות. נוסעים לא מוכנים לחכות שלוש שעות בין נסיעה לנסיעה".

עלות ההפעלה המשוערת, לפני מכרז, של במשך 38 סופי שבוע מאמצע אפריל עד סוף השנה יעמוד על 400,140 שקלים – כולל שימוש ברכבים מונגשים.

בשאלה האם עדיף קו אחד יעיל לעומת שני קווים במקביל (כמו בהצעה של חברי האופוזיציה) נכתב כי החלופה המועדפת היא של קו אחד ברור וקבוע בשישי ובשבת כשהתדירות בשישי אחת לשעתיים לכל היותר ובשבת אחת לשעה וחצי לכל היותר בכל כיוון. בימי שישי היציאה מכפר סבא תהיה ב-21:00 וב-23:00 והחזרה מתל אביב תהיה ב-1:00 וב-3:00 לפנות בוקר. בשבתות היציאה מכפר סבא והחזרה מתל אביב יתקיימו באותן השעות – החל מתשע בבוקר עד 16:30 בכל שעה וחצי.

על פי ההצעה תדירות הנסיעה של כפר סבוס תהיה גבוה יותר בהשוואה לערים – מודיעין, שוהם, יהוד ואור יהודה.

הרסגור הנדין: "ההצעה כפי שהובאה למועצת העיר הייתה גרועה, ואם היא הייתה מתקבלת היא הייתה מכשילה את היוזמה שפעלנו כה רבות בשבילה. הניסיון הלא רציני לעשות סחר מכר בזמן הישיבה ולהכריע בתוך כמה דקות על נושא כל כך רציני הוא ניסיון לא ראוי שמניעיו פוליטיים בלבד. צביקה צרפתי אף הגדיל לעשות ואמר במהלך הישיבה שכל רצונו היה לנגח את מרצ וכי הוא בעצמו מתנגד להצעה שהוא חתום עליה. במצב מגוחך כזה לא היה טעם שנשתתף בהצבעה. הדבר היחיד שחשוב הוא מבחן התוצאה. למרות הפייק ניוז שמפרסמת האופוזיציה, אנחנו נמצאים בשלב מאוד מתקדם בעבודה על קו השאטלים. באנו להביא תוצאות וכך יהיה ובקרוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. תושב מודאג

    הקואליציה כולה הצביעה נגד, ובכל זאת מנסים וחלילה יצליחו לבצע את היוזמה הנוראה ואנטי יהודית בזאת. מה יהיה על העיר?!?!

  2. די לפגוע בשבת

    כולם יודעים שאלו יוזמות שכלל לא נצרכות, וכמובן לא הגיונות במדינה יהודית

  3. ארי לנגר

    מעניין אותי אם נבחרי הציבור באמת בדקו את הצורך מול התושבים. נראה לי שהתשובה היא שלילית, ומטרת המיזם היא לקדם אג׳נדה נגד השבת ולא מעבר לזה. תשמרו על הסטטוס קוו, זה בהרבה יותר חשוב לשמור על האחדות מאשר שכמה תושבים שאין להם רכב יוכלו להגיע לים בשבת…

  4. שמרו על השבת

    השבת היא נכס לאומי שלנו היא המאחדת אותנו אומרים לא לכפייה האנטי יהודית

  5. איציק

    יאללה תהפכו את כפר סבא לבני ברק ,בית שמש ,אלעד לרעננה ( ברעננה יש כבר כפייה דתית.).

  6. הרוב החילוני המוחלט

    אשמח שילדיי יסעו ויחזרו בביטחה ולא יצטרכו לנהוג באמצע הלילה. הדוסים יכולים למחות אבל הם שכחו מפיקוח נפש וערבות הדדית ועוד הרבה מצוות יהודיות אמיתיות. הם מרוכזים בטקסי פולחן ומנהגים שאבד עליהן הקלח ומנוגדים לרוח הדת.

  7. אליחי

    חבל מאוד… אנחנו זקוקים למצוות וזכויות במציאות המורכבת והמסוכנת… לא ההפך, חס ושלום…

  8. יגאל

    מצער לראות שנבחרי ציבור מוכנים לפגוע בערכי יסוד של היהדות עבור פופוליזם בגרוש, ושוכחים כי השבת היא מקור הברכה.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    השבת ניתנה לעם ישראל כמתנה.הנצרות והאיסלאם לעגן בתחילה ליהדות וכינו אותנו עצלים ובטלנים.לאחר שנים רבות הוכח כי מי שנח יום בשבוע הפריון טוב יותר.חיי המשפחה יציבים יותר ולכן העתיקו מאתנו ימי שישי וראשון.השבת חשובהה לא רק לדתיים אלא לכל עם ישראל .שמרו עליה.
    נח.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר