קווי השבת של תל אביב. צילום מוטי מילרוד

הרסגור: צוות עירוני יגבש מסלול לתחב"צ בשבת בעיר. סער: הצוות יכין המלצות

בתוך כך חתמו שליש מחברי המועצה על דרישה לקיים דיון מיוחד בנושא במועצת העיר: דורשים שהעירייה תקצה חצי מיליון שקלים להפעלת שאטלים בסופי שבוע

פורסם בתאריך: 6.2.20 14:09

ישיבת מועצת העיר שהתקיימה אמש (רביעי) בספריה העירונית ניפקה כותרות באשר לתחבורה הציבורית בסופי שבוע בעיר ומחוצה לה. ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, פתח את הישיבה ואמר כי הנהלת העירייה ערה ושומעת את הקולות והשיח בעניין התחבורה ציבורית בסופי השבוע ולאור זאת הכריז כי הטיל על סגניו דני הרוש ועילאי הרסגור-הנדין לגבש צוות שהחל בעבודתו על מנת לגבש המלצות בעניין השאטלים בסופי השבוע. "הצוות החל בעבודתו ויציג את המלצותיו בהקדם האפשרי", אמר.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה מסיעת מרצ, הרסגור-הנדין, מיהר לקדם את הנושא פוליטית והעלה מיד בתום הישיבה בדף הפייסבוק שלו תמונה שלו עומד בפתח אוטובוס וכתב: "האוטובוס יצא מהתחנה. בישיבת מועצת העיר הערב הודענו על צוות משותף שכבר התכנס ויכין את הסדרי הנסיעה ומסלול השאטלים העירוניים שיצאו בסופי השבוע מכפר סבא. זהו המשך לפעילות בנושא של חבריי ושלי מזה כעשור, שכללה הפעלת אוטובוסים ומיניבוסים בשבתות בכמה מסגרות וכעת תעשה באופן ממוסד ותאפשר לתושבי כפר סבא חופש תנועה בסופי השבוע, תוך התחשבות בכלל האוכלוסייה".

בסיעת "תנופה" הדתית שעד היום עמדו על האינטרסים שלהם שלא תהיה תחבורה ציבורית עירונית בשבת, לא אהבו כלל את ההתרברבות. סגן ראש העיר, איתן צנעני, אמר בתגובה לצומת השרון תוך שהוא עוקץ את שותפו לקואליציה: "ראש העיר הודיע על הקמת צוות שיבחן את נושא השאטלים בסופי שבוע. זו ההודעה וכל אמירה אחרת סותרת את נוסח הודעת ראש העיר".

כך או כך, גורמים פוליטיים בעיר סבורים שהצוות שהוקם נועד אך ורק להעביר את הזמן עד למועד הבחירות לכנסת כדי להציג מראית עין של עשייה מצד מרצ. נכון להיום אין כל הסכמה בין סיעות הקואליציה על תחבורה ציבורית כלשהי בשבת ו"אין סיכוי שאיתן ילך ולו צעד אחד לקראת עילאי בעניין הזה", לדבריהם.

ובמקביל חבר מועצת העיר אמיר סילבר הפתיע את הנוכחים בתום ישיבת המועצה כשהגיש לראש העיר מכתב ובו חתימות של שבעה חברי מועצה מהאופוזיציה הדורש לקיים דיון מיוחד תוך שבוע על נושא ההצטרפות למיזם התחבורה הציבורית בשבת של עיריית תל אביב, בישיבת מועצת העיר שלא מן המניין לפי סעיף 9א' לפקודת העיריות.

כותבת המכתב, עו"ד קרן גרשון-חגואל, אמרה לצומת השרון: "הציבור מצפה להחלטות וביצועים ולא לוועדות ודיבורים. קיווינו שההצעה תעלה מטעם מי שהצהיר שיקדם את הנושא, אולם משהדבר לא קרה ולנוכח העובדה שיותר ויותר ערים שכנות מצטרפות למיזם, החלטנו להוביל את המהלך בעצמנו ואנו מקווים שגורמים נוספים מתוך הקואליציה יחברו אלינו. החלת תחבורה ציבורית בשבת צריכה להיעשות עכשיו ותוך התחשבות במגוון הקהילות בעיר".

במכתב כותבים חברי האופוזיציה: "בסקר שנערך לאחרונה בכפר סבא עולה כי 70 אחוז מהתושבים מעוניינים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת… בחודשים האחרונים מאסו ראשי הערים בקיפאון של השלטון המרכזי והבינו שעליהם לספק צורך בסיסי זה לתושביהם. כך ליוזמה של עיריית תל אביב הצטרפו הערים רמת גן, רמת השרון, קרית אונו, יהוד-מונוסון, הוד השרון וגבעתיים. עיריית הרצליה הודיעה על הרחבת קווי הלילה שלה בסופי שבת במשך כל השנה. לראשונה תושבי כפר סבא מבינים היטב כי ההזדמנות למתן שירותי תחבורה ציבורית נמצאת כאן, במועצת העיר, ומצפים מנבחרי הציבור לקיים את ההבטחות שפיזרו כאשר פנו לקולות הבוחרים… העדר תחבורה ציבורית בשבת יוצר הבדלי מעמדות".

על פי הצעת ההחלטה שהציעו העירייה תכיר בחשיבות שירותי תחבורה ציבורית לאורך כל ימות השבוע כשירות אשר מוריד את יוקר המחיה, מקדם צדק חברתי, משפר את איכות הסביבה ומקטין את כמות תאונות הדרכים. העירייה תפעל לקדם את הפעלת שירותי תחבורה ציבורית בסופי שבוע תך התחשבות ברגשות כל האוכלוסיות בעיר. בשנת 2020 תממן העירייה הפעלת פיילוט של שני קווי תחבורה ציבורית ליעדים מרכזיים ותקצה לשם כך 500 אלף שקלים. פירוט הקווים ותדירותם יגובש על ידי נציגי המגזרים השונים אשר ינוהל תחת ועדת תחבורה ויוצג בתוך שישה שבועות למועצת העיר.

הרסגור-הנדין אמר בתגובה: "אני שמח על כך שהאופוזיציה מצטרפת לנושא אותו אני מקדם כבר עשור באמצעות מרצ, ישראל חופשית ושבוס. במסגרת זו הוצאנו במשך שנים אוטובוסים ומיניבוסים בסופי השבוע, כולל קווי יום ולילה לתל אביב ולחוף הים בהרצליה וקו פנימי שהפעלנו לפני כמה שנים בתוך כפר סבא. כעת ניתן להגשים זאת באופן מסודר. הצוות אותו מינה ראש העירייה יגיש את תוכניתו ונוכל לצאת לדרך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תחבורה ציבורית בשבת זהו צורך אלמנטרי וחשוב.
    כל הכבוד למי שמקדם זאת

  2. כפר סבא = ישראל ?!

    זו בושה. זו לא טובת העיר אלא מלחמה בשבת וביהדות. מדינת ישראל היא מדינה יהודית!

  3. ד"ר ישראל אשר

    הדת היהודית לא צריכה להיות אמצעי שליטה.
    כל יהודי יחיה את יהדותו כראות עיניו.
    כפיה דתית זה דבר שלילי לא רק באירן וערב הסעודית.
    הנוער שלנו לא יהיה יותר יהודי אם ימנעו מימנו תחבורה ציבורית מצומצמת ומידתית בשבת.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכפיה הדתית חושפת את פניהן המכוערות של כל הדתות בעבר ובהווה.

  5. נחום

    האם צנעני מחזיק את רה"ע בביצים?? האם בחרנו בראש העיר או בצנעני?? לא ידענו שצנעני יבוא בחסילה.. למעשה גם ראש העיר לא יודע אם מי ייבנה את הקואליציה..

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר