רפי סער. צילום ראובן קפונצקי
רפי סער. צילום ראובן קפונצקי

"הוא לא שולט בסיטואציה": מה חושבים בקואליציה על הדחת סער מראשות מפעל המים? בסביבתו אומרים: נערער

תגובות חריפות חוצות סיעות על התנהלות ראש העירייה. בסביבתו של סער אומרים: הוא מנסה להפוך את המפעל לתאגיד מים. הוא עצמו ביקש למנות ועדה ממונה ולכן לא "הודח"

פורסם בתאריך: 16.2.20 07:17

המערכת הפוליטית בכפר סבא סוערת בעקבות פרשת מפעל המים שנחשפה בצומת השרון ביום חמישי האחרון, והחלטת סגן רשם האגודות השיתופיות להדיח את ראש עיריית כפר סבא רפי סער מראשות האגודה ולפזר את הוועד המנהל שלה. התגובות החריפות מגיעות מכל קצוות הקשת הפוליטית העירונית אולם המשמעותיות יותר מגיעות דווקא מחברי הקואליציה של סער עצמו.

רפי סער סירב למסור פרוטוקולים והודח מראשות מפעל המים

נזכיר כי באותו היום שלח סגן רשם האגודות השיתופיות מכתב ובו הוא מפקיע את כל סמכויותיו של יו"ר האגודה השיתופית "מפעל המים כפר סבא", ראש העירייה רפי סער, ושל הועד המנהל של האגודה, בשל סירובו החוזר ונשנה של סער להעביר, במשך כשבעה חודשים, פרוטוקולים מלאים של דיוני הוועד לתושב העיר, הפעיל החברתי, ערן ורנר. זאת, על אף הפצרותיו החוזרות של הרשם. תחת סער, כיו"ר, הוא מינה את ראש המועצה האזורית דרום השרון לשעבר, ד"ר מוטי דלאג'יו וכחברות הנהלת האגודה את רו"ח אורלי גרטי-סרוסי ואת ליאורה טושינסקי, שנכנסים לתפקידם לאלתר.

בין השאר כתב סגן הרשם, עו"ד שאול גורדון: "התנהלותו של מר סער, אינה אלא קריאת תיגר על שלטון החוק, אשר אסור לקבלה כאשר באה היא מצד אזרחים מן השורה, אך מקוממת שבעתיים ובלתי מתקבלת היא על הדעת שעה שבאה היא מפיו של נבחר ציבור הנושא משרה ציבורית כה רמה". עוד הוא טען כי "הוכח מעבר לכל ספק, כי הוועד, ובעיקר העומד בראשו, אינם מחויבים לחברי האגודה (שהם תושבי העיר בעלי הנכסים בכפר סבא, א"א) אלא לאינטרסים אישיים שלהם".

בסביבתו של סער ניסו ביום חמישי אחר הצהריים שלא לשדר לחץ. בין השאר, נטען, כי מכתבו של סגן הרשם מנופח ואינו מידתי וכי סער עצמו הוא זה שביקש מהרשם להקים ועד ממונה תחתיו, ומשכך הוא לא הודח מתפקידו כפי שנכתב בצומת השרון. הסיבה שהוא ביקש זאת היא משום שמזה זמן מה מנסה סער להפוך את האגודה השיתופית לתאגיד מים כבשאר הערים ברחבי הארץ (מפעל המים נוסד כאגודה שיתופית כבר בשנת 1931). עוד אומרים בסביבתו כי נשקלת האפשרות לערער על החלטת הרשם.

מנגד, חברי מועצה מהקואליציה ביקרו בשיחות עם צומת השרון את התנהלותו של סער בפרשה. לדבריהם אין מניעה שיפעל להפוך את האגודה לתאגיד גם מתפקיד היו"ר, ושהיה יכול למחול על כבודו ולהעביר את הפרוטוקולים לורנר, אף שזה האחרון נחשב לאחד הפעילים המבקרים בחריפות את התנהלותו של סער ושל הנהלת העירייה. "אין ספק שנראה שהוא לא שולט בסיטואציה, אלא מנסה לכבות את השריפה שהוא עצמו הבעיר", אמר בחריפות אחד מחברי הקואליציה.

הגדיל לעשות חבר המועצה יובל לוי – יו"ר סיעת תפו"ח שבקואליציה, ממלא מקום יו"ר מפעל המים ואחד ממורשי החתימה היחידים באגודה במקביל למנכ"ל. לוי כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "כמי שקיבל אחריות לניהול בחצי שנה הראשונה של 2019, אני גאה בפתיחות למרות שלאחר מכן הניהול חזר ליו"ר ונעשה צעד גדול לאחור". לאחר שהוא מפרט את השיגיו הוא כותב: "באמצע 2019 היו"ר לקח המושכות לידיו ובניגוד להסכם בינינו והחלטותיו אכן הביאו למצב זה. הוא פעל משיקוליו נגד החשיפה שהסכמנו עליה, לפי הבנתו בלבד ובניגוד להסכמתי והצוות שמחזיק את המסמכים כפוף אליו לפי התקנון והדין".

עם זאת, על החלטת סגן הרשם כותב לוי: "תגובת הרשם חרגה ממידתיות, איננה נכונה עובדתית, תמוהה ורצופה בשגיאות, היא פוגעת בציבור ובנכסים יותר מאשר מתקנת ולכן ראויה לערעור", והוסיף מיד: "אני לא חושב שיש בכישלון ובפיזור הוועד גאווה כי הכישלון הזה איננו צעד לאיגוד מחדש. הכישלון על הקיר".

גם באופוזיציה יצאו נגד סער. חברת מועצת העיר מסיעת כפר סבא בראש וחברת הנהלת האגודה, קרן חגואל-גרשון, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי ההחלטה של סגן הרשם "מרעידה את אמות הסיפים" וטענה כי "לא ידענו על סירובו של ראש העיר להישמע להוראות הרשם, לא עדכנו אותנו אודות ההתראה על פיזור הוועד, לא ידענו על נכונותו של ראש העיר לפזר את ועד האגודה. חמור מכך, מהמכתב עולה שנמסרה בשמי הודעה שאין בכוונתי להגיע לשימוע אצל הרשם. מעולם לא הודעתי דבר כזה. מדובר בהכשלה של חברי הועד המנהל. מדובר בהתנהלות רשלנית וכושלת".

גם חבר מועצת העיר מסיעת כפר סבא מתקדמת, וחבר הוועד המנהל של מפעל המים,  פנחס כהנא, הבהיר בעמוד שלו כי היה שמח להיפגש עם הרשם וכי לא ידע על סירובו של ראש העיר בעניין.

חבר ועדת הביקורת במפעל המים, חבר המועצה אמיר סילבר מכפר סבא מתקדמת כתב: "נלחמתי שתקום ועדת ביקורת וזה לא ממש קרה… מפעל המים הוא גוף כלכלי גדול, עסקאות רבות ונכסים רבים לו בעיר, כל הנכסים שייכים לתושבי העיר כולם אבל הניהול…הניהול שם לא ברור וככל הנראה הרבה כספים עברו ממקום למקום ללא בקרה אמיתית".

יו"ר האופוזיציה, יוסי סדבון, העומד בראש סיעת כפר סבא בראש, הזכיר כי כבר בספטמבר 2019 פנה לרשם האגודות השיתופיות וביקש את התערבותו בהפסקת כהונתו של ראש העיר כיו"ר בגלל ניגוד עניינים, שכן לטענתו כספי מפעל המים שימשו לתמיכה בפעילות עירונית. "אני שמח שהמאבק המשותף והעקבי הניב החלטה מוצדקת של רשם האגודות לטובת חברי האגודה השיתופית במפעל המים בכפר סבא", כתב בפייסבוק.

תגובתו של רפי סער תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. צריך להפוך את הכותרת

    הוא לא שולט בקואליציה, מה דעתכם על הסיטואציה? הכל מתאים חוץ מסער

  2. חשוב מה הציבור חושה

    משרת ראש העיר גדולה על סער בהרבה מידות,הוא חייב להתעורר אחרת העיר תכנס לסחרור עד לוועדה קרואה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכל רקוב בעירייה איך כספים רבים התגלגלו בחברות הבנות ועוד

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר