שבוס. צילום: אוליבייה פיטוסי
שבוס. צילום: אוליבייה פיטוסי

"תחבורה ציבורית בשבת בכפר סבא תלויה אך ורק בתושבי העיר"

כנס לקידום התחבורה הציבורית בכפר סבא התקיים ביום חמישי. השלב הבא: קמפיין מימון המונים ומפגש נוסף בעוד שבוע

פורסם בתאריך: 13.8.17 10:52

כנס ההתעוררות של תנועת ישראל חופשית לקידום תחבורה שיתופית בסופי השבוע בכפר סבא התקיים ביום חמישי שעבר, בהשתתפות כ-50 אנשים שמתעניינים ביוזמה בעיר, כמו גם פעילים של תנועת ישראל חופשית ופעילים של האגודה השיתופית של שבוס. הכנס נערך בבית הפעמון. השלב הבא ביוזמה הוא מפגש אופרטיבי של פעילים בעיר שמעוניינים לקחת חלק פעיל בקידום הנושא, באמצעות קמפיין הדסטארט, קמפיין מימון המונים להפעלת הקווים. המפגש מתוכנן להתקיים בשבוע הבא. כעת, מבקשים היוזמים מהציבור בעיר שמעוניין בקידום תחבורה ציבורית בשבת ליצור עמם קשר ולהתגייס ליוזמה.

כנס התחבורה הציבורית בשבת בכפר סבא

כנס התחבורה הציבורית בשבת בכפר סבא ביום חמישי

את הכנס פתח העיתונאי ואיש הטלויזיה גיא מרוז, שסיפר על התגייסותה של התוכנית שלו בערוץ 10, "אורלי וגיא" למען תחבורה ציבורית בשבת. הוא אמר כי ההתגייסות הזו היא חריגה בטלוויזיה הישראלית ושהוא פועל לקידום הנושא בתוכנית.

אחריו, עלה לדבר סמנכ"ל ישראל חופשית, אייל אקרמן, שסקר את המהלך החדש של התנועה, במסגרתו היא מתמקדת בעשר ערים נבחרות בעלות רוב חילוני, בהם כפר סבא, ערים שעלתה בהן דרישה מוגברת לקידום התחבורה הציבורית בשבת. הוא ציין כי יש התכנות גבוהה שהיוזמה תצליח גם בכפר סבא.

אחריו דיבר מנכ"ל שבוס, נדב כהן, שהסביר על הפלטפורמה של שבוס כאגודה שיתופית ועל שיטת ההפעלה שלה. הוא הסביר על ההסדר החוקי שמכוחו האגודה יכולה להפעיל תחבורה בשבת בהיותה אגודה שיתופית, מה שמאפשר לה לעקוף את החוק שאוסר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, מכיוון שמדובר בהפעלת תחבורה פרטית.

עוד דיברה גם מייסדת ויו"ר שבוס, חברת מועצת עיריית ירושלים לורה ורטון, שסיפרה על תחילת הדרך והקמת הקו הראשון של שבוס בירושלים.

חבר מועצת עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין, סיפר על תולדות המאבק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בכפר סבא, כמי שפעל רבות לקידום הנושא בעיר. הוא סיפר על האוטובוסים של מרצ בשבת שהוציא, בין אם כיו"ר סניף מרצ בעיר ובין אם כחבר קואליציה, ועל הסיבות שבגינן הם לא פעלו בטווח הארוך. הוא הדגיש שליוזמה הנוכחית יש התכנות מכיוון שהיא מאפשרת הפעלת קווי תחבורה בשבת באופן קבוע, מבלי יכולתה של הרשות המקומית להתערב בנושא.

בסיום דיבר הפעיל החברתי בעיר, עדן ביטון, שסיפר כיצד התחיל בתקופה האחרונה לפעול למען הקהילה וכיצד החל לקדם את הנושא של הפעלת תחבורה שיתופית בעיר.

הרסגור-הנדין אמר לאחר המפגש: "אנחנו מציגים פתרון שהצליח ברחבי הארץ ותלוי אך ורק בתושבי כפר סבא: תחבורה שיתופית בשבת. תהיה כאן תחבורה לכולם, ללא תלות בעיריית כפר סבא או בכל גורם אחר. ההכרח להחזיק ברכב פרטי לצורך ניידות בשבת גורם לריבוי כלי הרכב ובעיות פקקים וחניה גם בשאר ימות השבוע. זוהי תחילתו של מהלך תחבורתי שהשפעתו תהיה נרחבת יותר מאשר סופי השבוע בלבד".

ביטון הוסיף: "כפי שהיוזמה הצליחה בערים אחרות בארץ, אני מאמין שאפשר להביא להצלחת היוזמה גם בכפר סבא. אין סיבה שתושבי כפר סבא יאלצו להשתמש ברכב פרטי או במוניות יקרות בכדי להגיע בסופי השבוע לים, לקולנוע או לכל מקום אחר".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר