הצעדה ביום שישי. צילום תנועת עומדים ביחד
הצעדה ביום שישי. צילום תנועת עומדים ביחד

נגד טראמפ והעסקה: יהודים וערבים צעדו בשישי מכפר סבא לג'לג'וליה

בסיום הצעדה התקיימה עצרת בג'לג'וליה. ראש העירייה דרוויש ראבי: "אנחנו חלק מהמולדת הזו ולא אורחים כאן"

פורסם בתאריך: 23.2.20 12:23

תחת הכותרת "יהודים וערבים ביחד", צעדו ביום שישי בשעות הצהריים עשרות בני אדם, מקניון G בכפר סבא ועד מסגד ראוודה בג'לג'וליה, במחאה נגד "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית טראמפ, הכוללת סעיפים שמאפשרים העברת יישובים ערביים אל המדינה הפלסטינית העתידית. את הצעדה יזמה תנועת עומדים ביחד, תנו ערבית-יהודית לשיוויון.

ראש עיריית טירה על עסקת המאה: "גם אחרי יותר מ-70 שנה האזרחות שלנו מוטלת בספק"

בצעדה השתתפו גם ראשי עיריות ג'לג'וליה וכפר קאסם, דרוויש ראבי ועו"ד עאדל בדיר. בעצרת מול המסגד בג'לג'וליה אמר ראש העירייה ראבי: ״אנחנו נולדנו כאן ונשאר כאן. אנחנו חלק מהמולדת הזו ולא אורחים כאן. השתתפתי בתהלוכה. יש לזה מסר מאד חזק שאנחנו יהודים וערבים רוצים שלום בין שווים".

ראש עיריית כפר קאסם בדיר אמר: "נחיה ביחד בהרמוניה, כשכולנו אזרחים שווים. צעדנו מכפר סבא עד לכאן בג'לג'וליה, נצעד לכל מקום כדי להגיד שכן נחיה ביחד בשוויון זכויות. אין אדם סוג א' וסוג ב'. כולם צריכים לחיות בשוויון. באנו כדי להגיד לטראמפ שיזם את העסקה, שלא יהיה טרנספר לתושבי המשולש, לא הגליל, לא הנגב ולא הערים המעורבות. נולדנו כאן, גדלנו כאן, ואנחנו כאן כדי להישאר. נולדנו כאן, זו אדמתנו ונמשיך להישאר כאן".

מנהל התיכון תיכונט בתל אביב, רם כהן, שהשתתף בצעדה אמר: "בתור מנהל בית ספר אני אומר, שעובר מסר לתלמידים שלערבים אין מקום במדינת ישראל. המסר שנכנס לאנשים צעירים שאנחנו רק מחכים להזדמנות להעיף אותם. זה לא נסבל"

רולא דאוד, מנהלת שותפה של תנועת עומדים ביחד, מסרה: "זה הזמן שלנו לפעול. מערכת הבחירות מתחממת, ואיתה ההסתה מחד, וההזנחה של הבעיות האמיתיות שמעסיקות את כולנו מאידך. אנחנו נהיה אלה שלא ייתנו לגזענים להמשיך להפיץ את הרעיונות המסוכנים שלהם, ולא ייתנו לאף-אחד לשכוח את הנושאים שמעסיקים אותנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר