טירה. צילום אמיר לוי

ראש עיריית טירה על עסקת המאה: "גם אחרי יותר מ-70 שנה האזרחות שלנו מוטלת בספק"

מאמון עבד אלחי מותח ביקורת חריפה על הסעיף בתוכנית שמאפשר להעביר יישובים ערביים בישראל לשטח המדינה הפלסטינית העתידית. "הילדים שלנו עובדים בבתי חולים, בעסקים במשרדי ממשלה, ועדיין אנחנו כאן על תנאי"

פורסם בתאריך: 2.2.20 17:59

ראש עיריית טירה, מאמון עבד אלחי, מותח ביקורת חריפה על "עסקת המאה" של טראמפ ובה כוונה להעביר יישובים ערביים לשטח המדינה הפלסטינית העתידית, בהם גם טייבה וטירה. "מאוד לא מוצא חן בעייני שגם אחרי יותר מ-70 שנה אנחנו לא נראים בעיניי הממשלה כאזרחי מדינת ישראל והאזרחות שלנו מוטלת בספק", הוא אומר בשיחה עם צומת השרון.

הבוקר העביר ראש המועצה המקומית, כוכב יאיר-צור יגאל, יובל ארד מכתב לראשי עיריות טייבה וטירה בו כתב כי הוא מאמין ש"תוכנית המאה" כוללת בתוכה הזדמנות ממשית להסדר שלום בתמיכה רחבה, אולם הופתע לקרוא במסגרתה כי נכללת הצעה ראשונית להחלפת שטחים הכוללים גם את ערים שהם עומדים בראשם. "אני מבקש להביא בפניכם את הסתייגותי מרעיון זה", כתב, "יחסי שכנות טובה, כבוד הדדי ושיתוף פעולה מתקיימים בינינו כהנהגה מקומית ובין תושבי היישובים תושבי טירה וטייבה, כמו גם תושבי כוכב יאיר-צור יגאל ורשויות אחרות באזור, הם אזרחים שווי זכויות במדינת ישראל ולא ניתנה לשום גורם הסמכות להוביל להפרדה ולפירוד".

מאמון עבד אלחי. צילום מארק ניימן, לע"מ

"ברמה האישית אני מאוד שמח על הרעיון", צוחק בציניות עבד אלחי. "בישראל אני יכול להיות רק ראש עיר, שם (במדינה הפלסטינית) אני יכול להיות גם ראש ממשלה. אבל אם לומר ברצינות, זה מאוד פוגע בי כאזרח המדינה שאני עדיין אזרח על תנאי בעיניו של ראש הממשלה ושל ממשלת ישראל. לצערי הרב כל הרעיון הזה מחזיר אותנו אחורה. אנחנו, כראשי רשויות, עובדים קשה למען הדו קיום ותחושת השייכות למדינה, ובכל פעם שאנחנו מצליחים להזיז את הדברים בכיוון הזה משהו כזה קורה. אם זה היה מגיע מהימין הקיצוני לא הייתי מדבר בכלל. אבל כשזה מגיע מראש הממשלה, יו"ר מפלגת הליכוד, זה לא יאמן. אני כבר אומר שלא יהיה שום שינוי. יש לנו זכויות ולא ראש הממשלה ולא אף אחד יכול לנשל אותנו מהזכות שלנו להיות שותפים במדינת ישראל. ככה לא מפרקים שותפות. אף גורם לא יכפה עלינו את הדרישה שלא נהיה אזרחים".

לדבריו היחסים של טירה עם הישובים השכנים מצוינים. "אנחנו כמעט יישוב אחד. התושבים שלנו נמצאים בכל מקום ומטיילים בכל מקום – קונים בכפר סבא וברעננה ואותו הדבר גם התושבים היהודים הם אורחים רצויים ביישוב שלנו. יש לנו 15 עובדים יהודים בעירייה, חוץ מספקי שירות. יש מאות עסקים של יהודים שבחרו להעביר את העסקים שלהם לתוך היישוב שלנו. אנשים חיים ומנהלים אורח חיים נורמלי ומכובד וזה מוביל לקשרים אישיים בין אנשים, משפחות, ילדים ומוסדות חינוך. זו עובדה שאי אפשר להתכחש לה. מה שבאמת כואב בסיפור הזה שאחרי יותר מ-70 שנה של תרומה למדינה, ואנחנו תורמים בכל מקום – הילדים שלנו היום בכל מוסדות המדינה כולל בתי חולים, עסקים ומשרדי הממשלה, ועדיין אנחנו כאן על תנאי".

איך אתה מגיב למכתב של ארד?

"זו עמדה מבורכת של יובל ארד ואנחנו באמת מצפים מהשכנים שלנו להתייחס אלינו כמו שאנחנו מתייחסים אליהם בכבוד תוך עבודה משותפת. העמדה של ראש המועצה חשובה ומעודדת והרוב המכריע באותה עמדה".

גם ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, יצר איתך קשר כלשהו בנושא?

"לא קיבלתי ממנו טלפון או מכתב, אבל מההיכרות שלי אתו ועם התושבים של העיר שהוא עומד בראשה, יש לנו יחסים מצוינים ואנחנו בשיתופי פעולה מתמידים, לכן אני מאמין שהוא נוקט באותה עמדה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משה גלזר

    יש לי מה להגיד לך בע ענייני עירך אדוני ראש העיר, אבל,הספר דאגה מליבך, אף אחד לא ייקח ממך שום אזרחות.
    הכל קלאם פאזי פאזי

  2. מוטקה

    תושבי המשולש הם חלק מהחברה הישראלית, כל עוד הם לא תומכים בהנהגה הפלסטינית ומכבדים את חוקי המדינה, כולל תשלומי מס הכנסה, מע"מ וארנונה והגיע הזמן שגם ישרתו בשירות לאומי

  3. אריק

    אנא הגדירו עצמיכם אחת ולתמיד . פלסטינים , ישראלים , אזרחים שבי זכויות עם דגל פלסטין ביד ? מי אתם ? עם מי אתם מזדהים ?

  4. גו'נתן

    כל עוד נתניהו יהיה בראש עתיד המדינה בסכנה.הוא מוביל אותנו לבור עמוק שלא נצא ממנו.הוא יברח כי כל מה שמעניין אותו זה לעשות חיים וכסף ושכולם מצידו ימותו.נתניהו אסון למדינה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר