עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

דרישה מראש העירייה להפסיק את חברותם של שני חברי ועדת התכנון והבנייה

איתן צנעני החסיר תשע מתוך 19 ישיבות. יובל לוי החסיר 12. התושבים הפעילים ערן ורנר ואתי בוים דורשים מראש העירייה להפסיק את חברותם בוועדה כפי שקובע החוק. צנעני: "התנאים הקבועים בדין להדחה לא התקיימו". לוי: "בוים מכירה את הנסיבות להיעדרותי בזמן מחלת אמי ז"ל והאבל על מותה". העירייה: "הפנייה תבחן"

פורסם בתאריך: 4.5.20 17:44

הפעילים החברתיים תושבי כפר סבא ערן ורנר ואתי בוים שלחו אתמול (ראשון) מכתב לראש העירייה רפי סער ובו הם מלינים על כך שחברותם של שניים מחברי ועדת המשנה לתכנון ובניה לא הופסקה, על אף שלא הגיעו לשליש משיבות הוועדה בתוך שנה כפי שדורש החוק. מדובר בחברי הקואליציה יו"ר סיעת תפוח עו"ד יובל לוי ויו"ר סיעת תנופה, סגן ראש העיר עו"ד איתן צנעני.

על פי חוק התכנון והבניה "חבר מוסד תכנון שנעדר משלוש ישיבות רצופות של מוסד התכנון או של ישיבות ועדת המשנה של מוסד התכנון או שנעדר למעלה משליש מהישיבות בתקופה של שנה אחת ואיש לא מילא את מקומו, יחדל להיות חבר במוסד התכנון. תקופת שנה תימנה מיום מינויו של החבר למוסד התכנון".

על פי ורנר ובוים, עד 5 בפברואר 2020 התקיימו 19 ישיבות של ועדת המשנה וצנעני לא נכח ולא שלח ממלא מקום בתשע מהן. עו"ד לוי לא נכח ולא שלח ממלא מקום ב-12 מהישיבות. בנוסף, כל אחד מהם החסיר פעמיים מקבצים של שלוש ישיבות או יותר ברצף. נזכיר כי באוקטובר פורסמה בצומת השרון רשימה של שיאני ההיעדרויות מישיבות ועדת המשנה לתכנון ובנייה.

ורנר ובוים טוענים כי ראש העירייה סער, כיו"ר הוועדה, היה צריך לנהוג על פי החוק ולהודיע על הפסקת חברותם של צנעני ולוי בוועדה. "כבר במהלך במהלך חודש יוני 2019 היתה עליך כיו"ר הוועדה החובה להודיע על פקיעת חברותו של עו"ד איתן צנעני מהוועדה ובאופן דומה בחודש אוגוסט 2019 ביחס לחבר הוועדה עו"ד יובל לוי, לאחר שאלו החסירו כל אחד שלוש ישיבות ברצף, ללא שדאגו לנציג ממלא מקום", נכתב, "בנוסף, בהתאם לחוק, היה עליך להודיע בסוף השנה על פקיעת חברותם של שני חברי ועדת המשנה מהטעם שהחסירו למעלה משליש מישיבות הוועדה במניין הישיבות השנתי. יש לציין כי ליו"ר הוועדה אין שיקול דעת בעניין פקיעת החברות במקרה הזה, והיא קבועה בחוק. חברי ועדה שכהונתם הופסקה לא יוכלו לכהן במשך שנה מיום פקיעת חברותם בוועדה… לא ניתן להשלים עם הפרת חובה חקוקה. כראש עיר מצופה ממך לקיים את דרישות סעיף 44 א', לחוק התכנון ובניה ככתבו וכלשונו להודיע ללא דיחוי נוסף על פקיעת כהונתם של חברי הוועדה שבנדון".

רפי סער. צילום ראובן קפונצקי

רפי סער. צילום ראובן קפונצקי

צנעני מסר בתגובה לצומת השרון: "מזה למעלה מ-11 שנים וחצי שאני פועל בהתנדבות מלאה בעירייה לטובת הציבור ללא קבלת כל שכר ואפילו לא החזר הוצאות. התנדבותי זו, בה אני משקיע שעות רבות מדי יום, נעשית הן במסגרת תחומי אחריותי בעירייה והן במסגרת חברותי בוועדות העירייה השונות. הפנייה של המתלוננים הינה מיותרת ואינה במקומה. התנאים הקבועים בדין להדחה לא התקיימו במקרה זה ולכן לא ניתן לבצע הדחה".

איתן צנעני

איתן צנעני

יובל לוי מסר בתגובה: "החודש, לאחר שהפעלתי את הסמכויות המוקנות לי בחוק לריסון בניית המגדלים הפוגעים באיכות החיים של התושבים בעיר, חייבתי את הבאתם לדיון ציבורי נוסף במועצת העיר וגרמתי בכך עיכוב לא נוח לקבלנים, מגיע מכתבה של הגברת בוים, בסמיכות מקרים מופלאה וחסרת קשר לכאורה. אותי לא מפתיע שהניסיון להפריע לפעילותי בהתנדבות למען הציבור מגיע דווקא מצד חסידת השלטון הקודם, שהיטיב מאד עם הקבלנים. הגברת בוים מכירה את הנסיבות האישיות להעדרותי בזמן מחלת אמי ז"ל והאבל על מותה".

בתגובה לדברים של לוי אומרת בוים: "כפי שהבהרנו בפניה, אין לנו טענות לחברי המועצה שלא הגיעו לישיבות אלא למי שמאפשר את ההתנהלות הזו. עם כל הכבוד, מוסד תכנון מחייב נוכחות ומעורבות שוטפת של חברי הועדה ואלו שלא יכולים להירתם לזה אינם יכולים להיות חברים בו".

יובל לוי

יובל לוי

מעיריית כפר סבא נמסר: "הפנייה התקבלה אתמול (יום ראשון) במשרדי העירייה והיא תיבחן על ידי הגורמים המקצועיים ותטופל על פי הוראות הדין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר