עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

בדיקה: מיהו שיאן ההיעדרויות מישיבות ועדת המשנה לתכנון ובנייה?

בעוד שראש העירייה רפי סער הוא היחיד שלקח חלק בכל אחת מ-12 הישיבות, יש חברי מועצה שלא הגיעו לשש, לשבע ואף לשמונה מהן. קיראו את התגובות שלהם

פורסם בתאריך: 23.10.19 10:08

ועדת המשנה לתכנון ובניה היא אחת הוועדות העירוניות המשמעותיות בעיריית כפר סבא, וחברים בה שבעה חברי מועצה הדנים באינטנסיביות בנושאי תכנון ובנייה בטרם האישור בוועדה המקומית. בשל חשיבותה ניתן היה לשער שהחברים בה גם יקפידו על נוכחות קבועה בישיבות, אבל מבדיקת צומת השרון עולה כי לצד אלה שנכחו בכל 12 הישיבות שהתקיימו עד כה מתחילת הקדנציה, ישנם חברים שנעדרים באופן כמעט קבוע מהוועדה. נבהיר כי אין כל חוק או תקנה המחייבים נוכחות בוועדת, זאת בניגוד לישיבות המועצה בהן ניתן להעמיד להדחה מי שמפספס שלוש ישיבות רצופות.

מבדיקת צומת השרון עולה כי ראש עיריית כפר סבא רפי סער הוא היחיד שהקפיד להגיע לכל ישיבות הוועדה. סגנו, עילאי הרסגור-הנדין, לא הגיע לישיבה אחת בחודש אפריל אבל דאג שחבר סיעתו מאיר מנדלוביץ' יחליף אותו, ונכח בכל יתר הישיבות. חבר סיעת כפר סבא מתקדמת, פנחס כהנא, נעדר משתי ישיבות שרק באחת דאג שיו"ר הסיעה הדר לביא תחליף אותו. גם יו"ר האופוזיציה מסיעת כפר סבא בראש, יוסי סדבון, נעדר משתי ישיבות ובשתיהן החליפה אותו חברת סיעתו תהילה מימון.

בשיא ההיעדרויות מחזיק סגן וממלא מקום ראש העיר עו"ד איתן צנעני יו"ר סיעת תנופה. צנעני נעדר מ-8 מתוך 12 ישיבות הוועדה שהתקיימו עד כה. רק בישיבה אחת ממנה נעדר, בחודש אוגוסט, דאג שחברו לסיעה אמיר קולמן יחליף אותו.

איתן צנעני

איתן צנעני

חבר המועצה יובל לוי, יו"ר סיעת תפו"ח, נעדר בשבע מתוך 12 ישיבות ועדת המשנה לתכנון ובנייה, ולא דאג שבאף אחד מהישיבות הללו יחליפו חברו לסיעה ממה שיינפיין.

יובל לוי

יובל לוי

המשנה לראש העירייה אסנת ספורטה נעדרה משש ישיבות, בשלוש מהן דאגה שיחליף אותה סגן ראש העיר דני הרוש.

אסנת ספורטה. צילום אביבית איזקסון

אסנת ספורטה. צילום אביבית איזקסון

סדבון: "אני חושב שמדובר בוועדה מאוד חשובה, וראוי שרוב החברים ישתתפו בכל הפגישות. לנושא הזה מונו משנים לכל בעל תפקיד במקרה של היעדרות. ככה זה אצלי ואנחנו מקפידים על זה שתמיד יהיה נציג. אני לא יכול לדבר בשמם של הנעדרים אבל חיוני שהם יגיעו לישיבות. יש לציין שתמיד יש קוורום חוקי והדיונים לא נפגעים בשל כך".

חברת מועצת העיר הדר לביא: "חברי מועצת העיר ממלאים את התפקיד שלהם בהתנדבות ללא משרד והחזרי הוצאות ולכן אני לא מאשימה אותם בהיעדרות – אני מבינה אותם. נכון שזה פוגע בדמוקרטיה ובעיר, אבל כשזה בא מול פרנסה אין מה לומר. צריך פה שינוי מהותי בשלטון המקומי ושכל אחד יעשה את החשבון שלו. שורש הבעיה הוא החולשה של הדמוקרטיה המקומית – ולכן ישנם אנשים שלא בוחרים לעסוק בזה. אני מבינה את הנעדרים באמפתיה ובכנות".

יובל לוי אמר בתגובה: "אני מודה למי שמחפש את הנוכחות שלי כנאמן ציבור. עקב מחלתה של אמי ז"ל והתחייבותי לעבודה גם בחו"ל נאלצתי להעדר מישיבות וועדת המשנה".

אסנת ספורטה מסרה בתגובה: "ועדת המשנה לתכנון ובנייה היא אחת הוועדות החשובות בעיר, וההחלטות המתקבלות בה משפיעות על איכות החיים של תושבי העיר בהווה ובעתיד. כחברת הוועדה אני מקפידה להגיע לישיבות, ללמוד מראש את החומרים הרלוונטיים, לעיתים אף לסייר בשטח, ואני לוקחת חלק משמעותי בדיונים ומקפידה להצביע לפי הבנתי המקצועית וצו מצפוני. במקרים שבהם נבצר ממני להגיע, ואני מזכירה כאן שאת כל התפקידים שאני ממלאת בעיר אני עושה בהתנדבות מלאה, אני מקפידה לזמן את ממלא מקומי. בהזדמנות זו אני שבה וקוראת לנו, מועצת העיר, שהתחייבנו לשקיפות ולמינהל תקין, לפתוח את ישיבות ועדת המשנה לתכנון ובנייה לקהל הרחב".

תגובתו של איתן צנעני לא התקבלה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נווה ימין

    יובל לוי, האיש שהבטיח שהוא בא לעבוד בשבילכם, תושבי כפר סבא, מפגין מוסר עבודה מהו ומה שווה הבטחה של פוליטיקאי.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צנעני ,סגן ראש העירייה בשכר, לא??
    יובל התפוח הנפוח,מילים כמו חול ואין מה לאכול.
    הרוש החליף את ספורטה? איך היא תבין מה היה בישיבות?
    בקיצור קן הקוקייה

  3. מרווין

    יובל ממש מתנהג כמו שנפגע מתוצאות הבחירות. אני משתתף כמובן בצערו ומבין לליבו, אך חבר סיעתו ממה שיינפיין היה צריך להתגייס ולהחליפו בוועדה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר