צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"צריך לבדוק מה נעשה עם מאות אלפי השקלים האלה". האם צריך להיות מרד נגד תשלומי הורים?

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט של כפר סבא, והפעם על תשלומי ההורים לבתי הספר

פורסם בתאריך: 24.8.17 10:30

אירית מרק. צילום מוטי סיקרון

אירית מרק. צילום מוטי סיקרון

אירית מרק

"אני בעד חקירה ובדיקה יסודית ביותר של תשלומי הורים. בתי הספר מכניסים לכיסם מאות אלפי שקלים בשנה מתשלומי הורים ללא כל פיקוח לאן מנותב הכסף. מדוע צריכים ההורים לשלם הון עתק לתשלומי הורים בנוסף לציוד וכל הנלווה ללימודים במהלך השנה?! הרי בכל שנה נשארים עודפים הנשארים במסגרת בית הספר לטובת שדרוג כלשהו. אני בעד גם להוריד התשלומים למינימום וגם לבדוק יסודית מה נעשה עם מאות אלפי השקלים הנכנסים מדי שנה לקופת בית הספר". (מרק היא עיתונאית ופעילה חברתית תושבת כפר סבא).

אמיר כהנא

אמיר כהנא

אמיר כהנא

"באופן כללי אני בעד לקבל יותר תמורה למה שמשלמים. לאן הולכים כל המסים והאגרות אותם אנחנו משלמים? אם אתייחס ספציפית לנושא, מבחינת החינוך של הילדים שלנו, האגרות אותן אנחנו צריכים להוסיף זניחות ביחס לכל שאר הדברים אותם אנחנו משלמים כהורים, אבל מה התמורה? האם באמת מערכת החינוך שואפת להתקדם ולהתאים את עצמה למציאות המשתנה כל הזמן? מה שהנוער שלנו לומד היום לא יכול להיות דומה למה שאנחנו למדנו. ילדים צריכים ללמוד איך לפתור בעיות ולמצוא תשובות במקום לשנן דברים (לדוגמא). במקום לתת לעמותות חרדיות שעושות "הדתה" ומחזירות אותנו שנים אחורה, להיכנס לבתי הספר ולגנים, צריך לתת לעמותות שפועלות בכיוונים אותם ציינתי, להיכנס ולהעשיר את המוחות של דור העתיד של המדינה הזאת במידע שיגרום שיעזור לתת אופציות טובות יותר לעתיד לילדים". (כהנא הוא הבעלים של חוגי הכדורסל לילדים ומבוגרים "כדורסל באהבה").

 

דב עילם. צילום עזרא לוי

דב עילם. צילום עזרא לוי

דב עילם

"אני בעד מרד תשלומי הורים על תשלומים במסגרת חוק חינוך חינם. רק כך אולי שרי חינוך יפסיקו לעבוד על תושבי ישראל. כל שר חינוך מגיע, מחלק הבטחות לצמצום תשלומי הורים והתוצאה היא גידול בהיקף תשלומי הורים!. חלק מהתשלומים גובלים בהפקרות ובהפקעות מחירים כמו טיסות התלמידים למחנות הריכוז בפולין. חברות תעופה וסוכני נסיעות גוזרים קופונים ומשרד החינוך "ממשיך לטפל בנושא" וללא הועיל. שלא לדבר על מניעת נסיעתם של תלמידים שיד הוריהם אינה משגת לשלם את התשלומים המופקעים. אין עוד שרות חינם של הממשלה ו/או רשויות מקומיות שעולה להורי התלמידים בממון רב. זה ישראבלוף אחד מרבים שהם מנת חלקנו וללא תגובה הולמת של הנפגעים". (עילם הוא אמרגן).

הלן שי

הלן שי

הלן שי

"תשלומי הורים מהווים עומס תקציבי להורים, במיוחד כשיש מספר ילדים במערכת החינוך, זאת בנוסף להוצאות השוטפות הגדולות על ציוד וספרים. אני נגד מרד הורים כי ייווצר כאוס שלא יוביל לתוצאות ויפגע בבית הספר. אני בעד לאפשר פטור מהתשלומים לאוכלוסיות חלשות, ולחד הוריות ולהעניק הנחה משמעותית להורים שיש להם מעל שלושה ילדים במערכת החינוך. משרד החינוך צריך לממן את ההוצאות  כדי לאפשר איזון תקציבי ושבית הספר ימשיך בפעילויות כמו טיולים, סיורים, הרצאות ומסיבות". (שי היא בעלת משרד יחסי ציבור ופעילה בהתנדבות במועצת נשים כפר סבא).

אורי נגר

אורי נגר

אורי נגר

"אני תמיד הייתי נגד מרד וחרמות מכל סוג. תשלומי הורים תמיד היו ותמיד יהיו. נכון להיום, אם אנחנו חפצים בטוב ביותר עבור ילדינו צריך את האקסטרה מימון לאקסטרה פעילות בגני ילדים ובתי ספר. ברגע שהרשויות יוכלו לכסות סכומים אלו הכל יראה אחרת, אך כרגע כנראה זה לא מתאפשר. בסך הכל לא מדובר בסכום גבוה, סכום אותו שילמו כלל ההורים בעבר ובהווה. אני בעד להקים ועדה ציבורית אם אין כזאת ברשות המקומית שתבחן משפחות שקשה להן כלכלית עם תשלומי הורים ואם יש כאלו אזי לפטור אותם מתשלומים אלו. כל מקרה לגופו, ללא מרד וללא מלחמות, זה מיותר לחלוטין". (נגר הוא איש עסקים ויו"ר עמותת כפר סבא הצעירה).

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר