ההפגנה מחוץ לתיכון כצנלסון

צפו | מאות הפגינו מול תיכון כצנלסון: "תרבות האונס מתחילה במסדרונות התיכונים"

בחולצות אדומות ועם שלטים הגיעו הורים, תלמידות ותלמידים להפגין מול התיכון. כמה אמהות התעמתו עם ראש העירייה. צפו בסרטונים

פורסם בתאריך: 8.9.20 08:38

כ-300 נערות, נערים והורים הגיעו הבוקר (שלישי) אל הרחבה שמחוץ לתיכון כצנלסון למחאה בעקבות הפרסום אתמול על כתובות מיניות בוטות בגרפיטי ובשלטים בבתי הספר התיכונים כצנלסון ורבין בעיר. מארגנות ההפגנה, מורן מישל ושלי סבר, קראו לתלמידים וההורים שלא לשלוח את ילדיהם לתיכונים היום כמחאה, כאשר גם הנהגת ההורים העירונית הצטרפה לקריאה.

הפגנה מחוץ לתיכון כצנלסון

אל ההפגנה הגיע גם ראש העירייה רפי סער, אשר שמע טענות מאמהות על כך שהאירוע נודע להן רק בדיעבד בעקבות הפרסום אתמול בגלי צה"ל של העיתונאית הדס שטייף, שגם היא הגיעה הבוקר להפגנה, ועל הטיפול של העירייה בנושא. המפגינים במקום הגיעו בחולצות אדומות לאות מחאה, ותלו שלטים עם הכיתוב "תרבות האונס מתחילה במסדרונות התיכונים", "טיפול שורש ולא השעיה" ו"די לתרבות האונס".

הדברים של שלי סבר בהפגנה:

ההפגנה מחוץ לתיכון כצנלסון

ההפגנה מחוץ לתיכון כצנלסון

בעקבות הפרשה נפגש אתמול ראש העירייה רפי סער עם כמה נערות תושבות העיר ושמע מהן על היעדר תחושת הביטחון שלהן והחשש מפני הטרדות מיניות. בפוסט שהעלה לפייסבוק בעקבות המפגש כתב סער: "אני מבטיח שאעשה כל מה שאוכל כדי שתחושת הביטחון תחזור לכל אחת ואחת מכן במהרה. להלן פעולות מיידיות שהתחייבתי בפניהן שאקיים החל מהיום: בהנחייתי, מחר (היום, יום שלישי; ל.ס) כל התיכונים והחטיבות בעיר ישנו את סדר יומם ובמהלך יום הלימודים כולו יתקיים שיח על המקרה אליו נחשפנו היום, ובמיוחד כיצד למנוע מקרים דומים בעתיד; התקיים מפגש זום ושיח עם מנהלי התיכונים ואגף חינוך על המקרה ודרכי הטיפול למניעת מקרים דומים במוסדות החינוך בעיר; נמשיך לקיים מפגשים קבועים עם תלמידות ותלמידי העיר ונרחיב את המעגל – בשיחות אלה יעלו התלמידים והתלמידות הצעות לפעולות ויציפו מה קורה במעגלים החברתיים ובבתי הספר שלהם; העירייה תקיים הרצאה בזום להורים, בשיתוף מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, הרצאה שתתן כלים להתמודד עם שאלות של בנות ובני נוער ובדגש על ההבדל בין פגיעה מינית ומיניות בריאה; התחייבתי בפני התלמידות, שהעירייה תקיים פעילות עמוקה, מתמשכת ומובנית שתטפל בבעיה הזו מהשורש, ועל כך אני אישית אפקח".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סילוק מבית הספר והפנייה למסגרת שיקומית לנוער עבריין!

  2. חכם

    אין שום תרבות אונס בישראל.
    זה שכמה ערסים או כמה עובדים לא חוקיים אנסו זה לא אומר שכל ישראלי הוא אנס

  3. ע

    החינוך קודם כל בא מהבית, אולם ילדיונערים עלולים להיגרר אחרי חבריהם, ולכן חשוב לעשות תכניות הסברה רבות גם בבית הספר לעניין מיניות, וזאת כדי שהנוער יפנים התנהגויות ראויות.

  4. בעל הרכב השחור עם השילוט עליו

    יקיריי
    ברגע שנערי תיכון החליטו להעלות שלטים כאלה זה הרגע להבין שהתופעה רווחת.
    אונס אינו מצחיק. נקודה.
    עלינו לפעול בכל הכח על מנת לדרוש תכניות חינוך והסברה ראויות וענישה חמורה להרתעה.
    ועד שזה יקרום עור וגידים ויחלחל לדנא אני אומר זאת בבירור :
    אם אשמע על הטרדה – המטרידים למיניהם יתקלו קודם בנחת הזרוע , אח"כ בטיפול רפואי ( אם עדיין ידרש בכלל ) ולבסוף בגורמי האכיפה.
    מצידי שהמטרידים יפחדו לצאת מבתיהם ושילדיי יהיו חופשיים ולא אחרת !!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר