הפגנת תושבים נגד תוכנית המתאר. צילום יעל יפה
הפגנת תושבים נגד תוכנית המתאר ביוני. צילום יעל יפה

הגזרה מתחממת: מטה המאבק נגד תוכנית המתאר שלח מכתב לצרפתי

אחרי שמ"מ ראש העירייה מחה נגד התוכנית להקמת תחנות כוח, מבקשים חברי מטה המאבק להזכיר את התוכנית לאפשר ייצור פסולת רעילה במזרח העיר

פורסם בתאריך: 29.8.17 15:40

מטה המאבק נגד תוכנית המתאר בכפר סבא, שלח מכתב חריף למ"מ ראש העירייה צביקה צרפתי, בעקבות המכתב ששלח לוועדה לתשתיות לאומיות בו הביע את התנגדותה הנחרצת של עיריית כפר סבא להקמת שתי תחנות כוח בסמוך לעיר. במכתב שנשלח ממטה המאבק, הם התייחסו בעיקר לסעיף בו צרפתי טוען כי תחנות הכוח יעמיסו מקור משמעותי של זיהום אוויר באזור השרון המזרחי, שהוא עמוס מפגעים מזהמים. הם ציטטו אותו באומרו "כידוע אזור השרון המזרחי סובל מתופעות זיהומי אויר וקרקע ניכרים שמקורם במוקדים רבים ושונים של שריפות פסולת בלתי חוקיות מרכז טיהור שפכים דרום השרון העולה על גדותיו, ריבוי כבישים ועוד. המקורות המזהמים השונים קשים לטיפול ומפוזרים משני צדי הקו הירוק. עובדה הופעת את ההתמודדות מולם למורכבת עוד יותר".

מירית שקד ברק ודורון פרייאנטה ממטה המאבק

מירית שקד ברק ודורון פרייאנטה ממטה המאבק

במטה המאבק מחו על כך שמצד אחד במכתבו לוועדה מציג צרפתי עמדה חד משמעית כנגד זיהום האויר, אך למרות זאת הוא מקדם את תוכנית המתאר בכפר סבא בה כזכור מוגדר אזור התעסוקה החדש 50, מרחק כ-400 מטרים ממזרח לשכונת יוספטל, כאזור תעסוקה 2. הגדרה זו מאפשרת להקים באזור מפעל שיכול לאצור וליצור פסולת רעילה, אחסנת חומרים מסוכנים ופליטת ריחות רעים עד לגבול אזור התעסוקה. בנוסף, על פי התוכנית, מתוכננת לקום באזור התעסוקה תחנת מעבר פסולת.

"שנת הלימודים בפתח והילדים הלומדים במזרח כפר סבא, בין היתר, בבתי הספר "רמז", "אופירה נבון" "בית הספר הדמוקרטי", כמו גם אלפי התושבים המתגוררים וחיים במזרח העיר צריכים לסבול כתוצאה מהתוכנית המתאר הכוללנית, בה תוכננו אזורי תעשייה מזהמים? כיצד אתה, מהנדסת העיר, כמו גם הפקידות הבכירה, פועלים למחגור הזיהום כאשר אתם למעשה פועלים ומקדמים את אזורי התעשייה המזהמים האלו? … מדוע פעלתם כך שבתוכנית סווגו כל אזורי התעשייה בעיר כאזורי תעסוקה מסוג 2 ולא תכננתם את אזורי התעסוקה סביב העיר כאזורי תעסוקה נקיים, כפי שעושים בערים שכנות כמו רעננה הוד השרון והרצליה?", כתבו במכתב מטה המאבק.

צביקה צרפתי

צביקה צרפתי

בסיום המכתב הם דרשו ממנו לפעול לשינוי "הגזרות בתוכנית המתאר הכוללנית כמו גם כנגד תתחנות הכוח נשוא מכתבך הנדון, בכל האמצעים העומדים לרשותך, באופן שיביא לשינוי סיווג אזורי התעסוקה במזרח העיר ופעולה בכל העיר לביטול מזהמים ולהפיכתם לאזורי תעסוקה נקיים כנדרש מעיר המצהירה על עצמה כמקיימת וירוקה".

מירית שקד ברק, מובילת מטה המאבק, אמרה בתגובה למכתב של צרפתי: "המכתב פשוט מגוחך לאור קידומו את אזורי התעשייה המזהמים בכפר סבא בכלל במזרח כפר סבא בפרט. אנו קוראים לצרפתי לפעול בנחישות, תוך שימוש בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת לעצור את מה שבשליטתו – אזורי התעשייה המזהמים".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "מ"מ וסגן ראש העיר צביקה צרפתי דרש כידוע למשוך את תכנית המתאר לטובת הגשת תיקונים. הנושא שבמכתב כמו גם נושאים רבים אחרים ייבחנו במסגרת התיקונים או ההתנגדויות לתוכנית המתאר".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר