גג סולארי שהתקינה העירייה במגרש ספורט בעיר. צילום עיריית כפר סבא

הנהגת ההורים בכפר סבא דורשת לסגור את כל אולמות הספורט בעיר שבהם בוצע קירוי סולארי

בשבוע שעבר קרס גג סולארי בבית הספר כדורי שבגליל, שהחברה הכלכלית של כפר סבא היתה שותפה לבנייתו. בהנהגת ההורים דורשים בדיקת קונסטרוקטור ויועץ בטיחות לכל הגגות בעיר. העירייה: "מתבצעות בדיקות הנדסיות בכל הגגות הסולאריים"

פורסם בתאריך: 27.12.20 13:36

הנהגת ההורים בכפר סבא מבקשת מהעירייה לסגור לאלתר את כל מגרשי הספורט בבתי הספר בעיר שבהם בוצע קירוי סולארי. זאת בעקבות קריסתו בשבוע שעבר בזמן בנייתו של גג סולארי כזה בבית הספר כדורי שבנו החברה הכלכלית כפר סבא והחברה הכלכלית גליל תחתון. בעקבות האירוע נפצעו שמונה פועלים, מתוכם אחד בצורה קשה ושלושה באורח בינוני-קשה.


קיראו גם:

הגג הסולארי שקרס בכדורי נבנה על ידי החברה הכלכלית של כפר סבא. גגות בעיר נבדקים


המקרה עורר דאגה אצל הורים רבים והעירייה הודיעה על שורה של צעדים, בהם בדיקות הנדסיות של הגגות הסולאריים שכבר הותקנו וסגירה מוחלטת של גישה לפרוייקטים שעדיין בבנייה או שטרם אושרו. הקירות בבתי הספר יצחק שדה, גוונים והראל עדיין בבנייה ולכן נסגרו לקהל, בעוד שלא הסתיימה הבדיקה בבית הספר סולד ובחטיבת הביניים בר לב, שגם הם נסגרו.

הגג שקרס בבית הספר כדורי. צילום רמי שלוש

במכתב ששיגר ביום חמישי יו"ר הנהגת ההורים העירונית יובל קדוש לראש העירייה רפי סער, כתב קדוש: "אנו פונים אליך בעקבות קריסת הגג במגרש הספורט בגליל התחתון. למיטב הבנתנו מדובר באותו מודל עבודה כפי שמתבצע בכפר סבא ועל ידי אותן חברות תכנון וביצוע, לרבות ניהול הפרויקטים על ידי החברה הכלכלית העירונית. אנו מבקשים לסגור לאלתר את כל מגרשי הספורט ברחבי העיר בהם בוצע קירוי סולארי עד לבדיקה יסודית על ידי גוף חיצוני ובלתי תלוי הכולל בתוכו מהנדס קונסטרוקציה ויועץ בטיחות מוסמך. כמו כן, על כל הבדיקות להיות בכפוך לתהליך בדיקה מובנה ושיטתי הבודק את מצב הבטיחות הפיסית של המבנה בכפוף לתקנות, הכולל בתוך הליך מבדק המתבצע לפי רשימת מבדק מובנית וקבועה. בתום המבדק אנו מבקשים לקבל דוח בטיחות מסכם המאושר על ידי כל הגורמים האחראיים והמפקחים על הבטיחות במוסדות הציבור בכלל ובמוסדות החינוך בפרט".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא, באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, נקטה ועודנה נוקטת באמצעי זהירות רבים בהתקנת הגגות הסולאריים בעיר. עקב המקרה שאירע בבית הספר במועצה גליל תחתון, החלטנו לנקוט במספר צעדים נוספים, הן על ידי בדיקות הנדסיות נוספות של הגגות הסולאריים שכבר הותקנו, והן על ידי סגירת גישה לציבור באופן מוחלט, במתחמים בהן מתבצעות עבודות. ראש העירייה רפי סער מינה את מהנדסת העיר, אדריכלית עליזה זיידלר גרנות, לעמוד בראש צוות בדיקה ונשכרו שירותיה של חברה חיצונית, רשגד, המתמחה בהנדסה ובטיחות, לבצע את הבדיקה בכל המיקומים בעיר. ועד כה, כל המיקומים שנבדקו עברו את הבדיקה בהצלחה. אנו מצפים לקבל מהם את הדוח הסופי בימים הקרובים. עיריית כפר סבא מעמידה את ביטחון כלל תושביה בראש סדר העדיפות, וכל העבודות המבוצעות בעיר, מתקיימות תחת הנחיות הבטיחות המחמירות ביותר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אכפתי

    לדעתי צריך לבדוק את פעולות החברה הכלכלית בכלל לפעמים מרגישים ששכחו לחשוב העיקר להשיג התעייפתי לפגוע רק רוצה שמשהו על באמת ישתפר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר