הגג שקרס בבית הספר כדורי. צילום רמי שלוש

הגג הסולארי שקרס בכדורי נבנה על ידי החברה הכלכלית של כפר סבא. גגות בעיר נבדקים

בגג שקרס במהלך בנייתו בבית הספר שבגליל נפצעו שמונה פועלים. עיריית כפר סבא סגרה את הגישה לחמישה מגרשים בבתי ספר בעיר שבהם מתבצעות עבודות דומות או שבדיקת הגגות שם טרם הושלמה

פורסם בתאריך: 24.12.20 12:31

עיריית כפר סבא תסגור את הגישה באופן מוחלט ותבצע בדיקות הנדסיות במוסדות חינוך בעיר בהם מבוצעות עבודות קירוי סולארי או שבדיקתם טרם הושלמה. זאת בעקבות מקרה חמור שאירע אתמול (רביעי) במועצה האזורית גליל התחתון, בו קרס גג במגרש ספורט בבית הספר כדורי, גג אותו בנתה החברה הכלכלית בכפר סבא בשיתוף עם החברה הכלכלית גליל תחתון. בעקבות האירוע נפצעו שמונה פועלים, מתוכם אחד בצורה קשה ושלושה באורח בינוני-קשה.

החברה הכלכלית מקדמת בשנים האחרונות שורה ארוכה של פרוייקטים של קירוי סולארי בעיר וכעת מתברר כי היא מקיימת פרוייקטים כאלו גם מחוץ לכפר סבא. לצורך העבודות בתוך כפר סבא לקחה החברה הלוואה בגובה 50 מיליון שקלים. הפרוייקטים בוצעו במוסדות חינוך רבים בעיר, כאשר חלקם הסתיימו וחלקם נמצאים בשלבי בנייה ואישורים עדיין.

בעקבות המקרה, שעורר דאגה אצל הורים רבים, החליטה כאמור העירייה על שורה של צעדים, בדיקות הנדסיות של הגגות הסולאריים שכבר הותקנו וסגירה מוחלטת של גישה לפרוייקטים שעדיין בבנייה או שטרם אושרו. הקירות בבתי הספר יצחק שדה, גוונים והראל עדיין בבנייה ולכן יהיה סגורים לקהל, בעוד שלא הסתיימה הבדיקה בבית הספר סולד וחטיבת הביניים בר לב, שגם הם הם ייסגרו.

מעיריית כפר סבא נמסר: "בעיר כפר סבא הותקנו ומותקנים קירויים סולאריים על גגות מבני חינוך ומבני ציבור, כמו גם מעל מגרשי ספורט. עבודות אלה מבוצעות על ידי החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, תחת תקני הבטיחות המחמירים ביותר, והגגות נבדקים על ידי אנשי מקצוע ויועצי בטיחות, הן בזמן עבודות ההתקנה והן לאחריהן. למרות אמצעי הזהירות הרבים הננקטים בהתקנת הגגות הסולאריים בעיר ולאחר הקמתם, ועקב המקרה שאירע בבית הספר במועצה גליל תחתון, החלטנו לנקוט במספר צעדים נוספים, הן על ידי בדיקות הנדסיות נוספות של הגגות הסולאריים שכבר הותקנו, והן על ידי סגירת גישה לציבור באופן מוחלט, במתחמים בהן מתבצעות עבודות או שבדיקתם לא הושלמה עדיין. לשם כך, ראש העיר רפי סער מינה את מהנדסת העיר עליזה זיידלר גרנות, לעמוד בראש צוות הבדיקה. פעילות הצוות, שכוללת קונסטרוקטורים ומומחים אחרים, החלה אמש ואנו מצפים לקבל מהם את המלצותיהם בימים הקרובים. עיריית כפר סבא מעמידה את ביטחון כלל תושביה בראש סדר העדיפות, וכל העבודות המבוצעות בעיר, מתקיימות תחת הנחיות הבטיחות המחמירות ביותר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. המגלומניה חוזרת?

    נראה שיש טעות חמורה ממתי עיריית כפר סבא בונה בכדורי?

  2. פנטושית

    אם הייתם מקפידים על תקני הבטיחות …. לא היה קורס ולא הייתם צריכים לסגור ולבדוק !

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר