יהודה בן חמו. צילום אילן אסייג
יהודה בן חמו. צילום אילן אסייג

השופט: בן חמו ניסה לברר את תוכן החקירה של שני עובדי עירייה לפחות

נדחה ערעורו של ראש העירייה, יהודה בן חמו: יורחק מהעירייה עד 1 באוקטובר

פורסם בתאריך: 5.9.17 15:29

שופט בית המשפט המחוזי בלוד, אבי פורג, דחה היום (שלישי) את הערר שהגיש ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, נגד החלטת בית המשפט בראשון לציון מהחודש שעבר להאריך את תקופת ההרחקה של בן חמו מהעירייה עד 1 באוקטובר.

נזכיר כי בדיון בערר לפני כשבועיים, ביקש השופט מהמשטרה לקבל את חומרי החקירה הנוגעים לטענות השיבוש שהמשטרה מייחסת לראש העירייה, שנעשו על ידו לכאורה במהלך החקירה, ושלאחר מכן תינתן ההחלטה.

סנגוריו של בן חמו, עו"ד בועז בן צור ועו"ד דקלה סירקיס העבירו בשבוע שעבר את התייחסותם לחומרי החקירה שהעבירה המשטרה. הטיעון העיקרי של סנגוריו של בן חמו הוא שאין עילה לשיבוש ושאין תשתית ראייתית לטענות אלה, מכיוון שלא נעשה ניסיון לטענתם להשפיע על עובדים שהם עובדי עירייה, ושבכתב החשדות שהגישה הפרקליטות לראש העירייה לא צוינו עבירות הנוגעות לטענות לשיבוש החקירה.

במשטרה טענו מנגד כי הארכת תנאי השחרור תאיין את החשש משיבוש הליכי חקירה ומשפט, ותשמור על אינטרס הציבור שהחקירה לא תשובש. בהתייחסות שהעבירה המשטרה צוינו שלושה מקרים בהם יש חשד לשיבוש החקירה על ידי ראש העיר, בהם שיחה שהתקיימה בין בן חמו לבין קב"ט מוסדות החינוך בכפר סבא, כאשר ביקש מנו לדעת אם הוא יודע משהו על חזי ברזני, שנחקר במשטרה על הפרשה; הודעתה של מהנדסת העיר לפיה מנהלת לשכת ראש העיר שאלה אותה לכאורה לבקשת בן חמו על מה היא נחקרה והאם היא נחקרה, והמקרה השלישי הוא חיבור הדואר האלקטרוני של בן חמו בעירייה לשימושו האישי כאשר הוא מורחק ממנה.

"לאחר שעיינתי בחומרים שהובאו בפניי נראה לכאורה מהעדויות, והדברים נאמרים בזהירות בוודאי בשלב זה, כי לפחות בשני מקרים ניסה העורר לברר את תוכן החקירה של נחקרים אחרים (עובדי עירייה) ואיני מקבל בהקשר זה את פרשנותו / גרסתו למהלך הדברים כפשוטה", כתב השופט בהחלטתו. הוא הוסיף כי "העברות המיוחסות לעורר הן חמורות ביותר גם אם עבירת השוחד אינה נמנית עליהן ואין להקל בהן ראש. מצב הדברים שכתב החדשות אינו מייחס לעורר עבירה של שיבוש הליכי משפט אינו חזות הכל ולא בכל תיק בו קיים חשד לשיבוש בהכרח מוגש כתב אישום בעניין זה".

הוא כתב כי אינו מצא פגם בקביעת בית המשפט בראשון לציון ושעילת השיבוש לא איבדה מכוחה: "עילת השיבוש לא איבדה מכוחה המשכנע מהטעמים שפורטו, הסיכוי להשלמות חקירה ושבהליך שפניו לקראת הגשת כתב אישום יש לבחון את עילת השיבוש גם ביחס להליך הפלילי העתיד לבוא".

הוא ציין שהחלטת בית המשפט בראשון לציון הייתה מאוזנת ומידתית ושלא נפלה בה פגם. הוא כתב כי הפרקליטות הודיעה שהיא ערוכה לקיום השימוע כשראש העיר יעביר בכתב את טענותיו בתוך פרק הזמן שנקבע (60 יום).

בסיום, הוא כתב בהתייחס לטענות של סנגוריו של בן חמו כי לא מדובר בהשעיית ראש העיר מתפקידו משום שהוא רשאי להמשיך ולעסוק בענייני העירייה מחוץ למבנה העירייה, בנושאים שהם לא קשורים לתחומים בהם נוגעת החקירה. הוא חתם את הערר במילים: "אכן מדובר בתקופה מצטברת משמעותית בה מוטלות מגבלות על תפקודו של העורר כראש עיר ועם זאת אני סבור שהחלטת בית משפט קמא להאריך את תנאי השחרור בערובה לתקופה של 60 יום מידתית ולא נפל בה פגם, ולפיכך דין הערר להדחות".

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר