יהודה בן חמו בהארכת המעצר בפברואר. צילום עזרא לוי
יהודה בן חמו בהארכת המעצר בפברואר. צילום עזרא לוי

השיחות והמייל: אלו החשדות נגד יהודה בן חמו לשיבוש חקירה לכאורה

לבקשת בית המשפט העבירה המשטרה את החומר הקשור לחשדות אלו, וסנגוריו של ראש עיריית כפר סבא העבירו את התייחסותם בה הם מכחישים את החשדות

פורסם בתאריך: 31.8.17 12:16

סנגוריו של ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, העבירו השבוע את התייחסותם לחומרי החקירה שהגישה המשטרה בעניין ניסיונות השיבוש לכאורה שביצע בן חמו במהלך חקירתו. טענת השיבוש, נזכיר, היא טענה שהמשטרה חזרה עליה רבות בבקשותיה להאריך את תקופות הרחקתו של בן חמו מהעירייה, וזוהי גם הטענה שהמשטרה העלתה בבקשתה האחרונה להרחיק את בן חמו מהעירייה עד ל-1 באוקטובר. התייחסות הסניגורים לחומרי החקירה שהעבירה המשטרה הוגשו במסגרת הערר שהגיש ראש העירייה נגד החלטת בית המשפט בראשון לציון להאריך את הרחקתו. עם הגשת החומרים הנ"ל, שופט בית משפט המחוזי בלוד, אבי פורג צפוי לתת את החלטתו בימים הקרובים האם לקבל את הערר של בן חמו או לדחותו.
התייחסות סנגוריו של בן חמו חושפת את שלושת האירועים בגינם המשטרה טוענת כי בן חמו עשה ניסיונות לשבש את החקירה.

יהודה בן חמו

המקרה הראשון הוא שיחה שהתקיימה בין בן חמו לבין קב"ט מוסדות החינוך בכפר סבא, אבי גמליאל לאחר שהחלה החקירה, כאשר נפגשו בבר מצווה של בנו של זוגתו של ראש העירייה. גמליאל טען כי בהודעתו למשטרה מחודש אפריל כי בן חמו שאל אותו האם הוא יודע משהו על חזי ברזני, שנחקר במשטרה על הפרשה והיה עוזרו האישי שלו עד לפני שלוש שנים. גמליאל הבהיר בהודעתו, כך על פי התייחסות סנגוריו של ראש העיר, שבן חמו לא ביקש ממנו לאסוף חומר נגד ברזני. הסנגורים אומרים כי כשבן חמו נשאל בהודעתו מחודש אפריל עם אילו עובדי עירייה הוא שוחח בנושאים הקשורים בחקירה, הוא עצמו העלה את שמו של גמליאל. בהקשר זה הוסיפו הסנגורים כי כשנשאל האם שוחח עם גמליאל לגבי ברזני הוא השיב ייתכן שהעלה בפני גמליאל את כעסו ביחס לברזני ועל כך שהוא עשה שימוש לרעה בתפקיד שלו. הסנגורים טוענים כי תשובותיו של בן חמו בחקירתו עולים בקנה עם הדברים שאמר גמליאל, ושקשה לראות בדברים אלה שיבוש הליכי חקירה.
המקרה השני נוגע להודעתה של מהנדסת העיר, ענת צ'רבינסקי, בה העידה כי מנהלת הלשכה של ראש העיר שאלה אותה, לבקשתו לכאורה של בן חמו, האם היא נחקרה ועל מה נחקרה. לצד זאת מציינים הסנגורים כי צ'רבינסקי מסרה בהודעתה שמנהלת הלשכה לא לחצה עליה בעניין ושבהמשך היא אמרה שזה היה בצחוק ושמנהלת הלשכה לא ציפתה שהיא תשיב לה על השאלה ושהיה לה ברור שלא תמסור מידע לגבי החקירה. כשמנהלת הלשכה נחקרה בעצמה היא אמרה כי בן חמו לא ביקש ממנה לבדוק משהו הקשור לחקירה או לדבר עם מישהו שנחקר.
הסנגורים כותבים בהתייחסותם כי בחקירתו של בן חמו הוא אמר כי הוא לא פנה למנהלת הלשכה על מנת לברר עמה מי מעובדי העירייה נחקר ושהיא לא אמרה לו דבר בעניין. הסנגורים טוענים כי לכל היותר מנהלת הלשכה "כפי הנראה על דעת עצמה ולא לבקשתו של העורר, פנתה לגב' צ'רבינסקי. העורר לא ביקש ממנה לעשות כן ואין אינדיקיציה שכך נעשה".

יהודה בן חמו. צילום עזרא לוי

יהודה בן חמו. צילום עזרא לוי

המקרה השלישי נוגע לחיבור הדואר האלקטרוני של בן חמו בעירייה לשימושו האישי כאשר הוא מורחק ממנה. במסגרת ההסכמות בין סניגוריו של בן חמו למשטרה, הוא היה מורשה להיות בקשר עם גורמים מסוימים בעירייה, והיה בקשר בעיקר עם מנכ"לית העירייה. בשלב מסוים, טענו סנגוריו של בן חמו, עלתה האפשרות לחבר את ראש העיר לדוא"ל שלו בעירייה על מנת לייעל את העברת החומרים שהוא רשאי לקבל על פי המסגרת שנקבעה. "הדבר נעשה באופן גלוי ושקוף, בין היתר מול מנכ"לית העירייה", כותבים הסנגורים, על פי מה שעלה לטענתם מהודעתה של מנהלת הלשכה. הם טוענים כי מהודעתה עולה שהדבר לא נעשה לבקשת ראש העירייה אלא מיוזמתה. הם כותבים עוד כי גם כשראש העירייה נשאל על כך בחודש מאי, הוא השיב שהחיבור לדוא"ל נעשה בעקבות הצעתה של מנהלת הלשכה שיזמה זאת על מנת להקל בהעברת החומרים שהוא היה רשאי לקבל.
הסנגורים טענו בסיום כי עילת השיבוש אינה מתקיימת "וודאי שלא באופן המצדיק את המשך הרחקתו". הם התייחסו לטענת המשטרה לגבי חשש לשיבוש עתידי של החקירה וכתבו כי לא ברור כיצד ההרחקה תשיג את המטרה משום שטענות השיבוש שמיוחסות לבן חמו בוצעו כאשר היה מחוץ למשרדי העירייה, וכפי שהם פירטו ראש העירייה לא ניסה להשפיע על העדים בחקירה. הם כתבו כי "לא בכדי" שיבוש הליכי החקירה לא מצוי בכתב החשדות שהוגש נגד בן חמו, וביקשו מבית המשפט להורות על חזרתו לעירייה.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יונית תושבת מעריכה מאוד

    בן חמו חייב לחזור לעירייה בלעדיו העיר לא מתפקדת כמו שהיה בן חמו ישר כח אוהבים אותך

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר