יובל קדוש. צילום עזרא לוי
יובל קדוש. צילום עזרא לוי

מחדל המגרשים בבתי הספר: תמיכה גורפת של ההורים ביובל קדוש על רקע תגובת העירייה

יו"ר הנהגת ההורים דרש מידע בנוגע לעבודות במגרשים המקורים, ובתגובה טענה העירייה באופן תמוה כי "הטענות משקפות את דעתו האישית". התוצאה: ביקורת גדולה על העירייה ותמיכה גורפת בקדוש של הנהגות ההורים בעיר והנהגת ההורים הארצית

פורסם בתאריך: 6.6.21 17:03

יו"ר הנהגת ההורים העירונית בכפר סבא, יובל קדוש, זוכה לגיבוי גורף מכלל הנהגות ההורים בעיר ואף מיו"ר הנהגת ההורים הארצית. כל זאת, לאחר תגובת העירייה החריפה לדרישת הנהגת ההורים בעיר לדעת מהו צפי סיום עבודות הקירוי במגרש הספורט בבי"ס דבורה עומר ובמגרשים נוספים בעיר, אחרי מספר דחיות במועד הסיום המקורי. בתגובתה לדרישה, אמרה העירייה בין היתר כי הלחץ שמפעיל קדוש לפתיחת המגרשים אינו אחראי ואינו פועל לטובת התלמידים וגם כי הטענות המועלות "אינן משקפות את העובדות אלא את דעתו של קדוש בלבד".
מלבד בית הספר דבורה עומר, ישנם עוד צשעה בתי ספר בהם לא תמו עבודות החיזוק של קירוי המגרשים. כזכור, בחודש דצמבר לפני כחצי שנה קרס הגג בבית ספר כדורי בצפון, כאשר בקריסה נפצעו שמונה פועלים. על העבודות הייתה אחראית בין היתר החברה הכלכלית כפר סבא. בעקבות זאת נסגרו המגרשים בעיר, ובמהלך הדרך במה שהוגכדר כמחדל הם נפתחו למספר ימים ונסגרו שוב. מאז רוב המגרשים סגורים. בינתיים הודיעה העירייה כי הסתיימו העבודות בשלושה בתי ספר: סאלד, מפתן ועטרת חיים.
על האמירה האישית כלפיו של העירייה אמר קדוש: "תפקידי כיו"ר הנהגת ההורים הוא לייצג את ילדי והורי העיר ואני לא מתכוון להתנצל על כך. כהרגלי בקודש אמשיך ללכת עם האמת שלי לכל מקום ואעמוד על המשמר בנחישות ובמסירות למען ילדי העיר. בנימה אישית וידידותית אני מציע לקברניטי העיר, שבמקום להטיל דופי – קחו אחריות. במקום לתרץ – שתפו באומץ מהם הכשלים שגורמים לעיכובים. במקום ספינים ויח"צ פופוליסטי – הורי כפר סבא מחכים לעדכון ופתרונות, ויפה שעה אחת קודם".


עוד התייחס קדוש לדחיות הרבות של סיום העבודות: "העבודות בבי"ס דבורה עומר התחילו כבר בסוף אוגוסט שנה שעברה. העירייה התחייבה שעד חגי תשרי המגרש יהיה מוכן ועד היום המגרש לא מוכן. נעשו כבר 3-4 דחיות מצד העירייה לגבי צפי סיום עבודות. יש בבית הספר 600 תלמידים, ומתחילת שנת הלימודים ב-1.9 ועד לרגע זה הילדים נעולים בתוך מבנה בית הספר, כי אין להם חצר לצאת אליה. ועל זה נאמר – והעולם שותק. ובסוף עיריית כפר סבא מאשימה את הנהגת ההורים".

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, אמר: "הנהגת ההורים הארצית, על כל חבריה, מביעה את מחאתה על התנהלות עירית כפר סבא ודוחה בשאט נפש את הניסיון לתקוף באופן אישי את יו"ר הנהגת ההורים בעיר, בשל פעילתו למען ילדות וילדי העיר. במקום להודות להנהגת ההורים על העירנות וחשיפת המחדלים החמורים, שאולי מנעו אסון כבד, בחרו בכפר סבא לתקוף את הנהגת ההורים והעומד בראשה. חבל מאוד שנבחרי ציבור ומייצגי ציבור אינם מסוגלים להתמודד עם ביקורת בונה ולגיטימית שהיא חלק בלתי נפרד מדמוקרטיה. חברות וחברי הנהגות ההורים הם אנשים שתורמים מזמנם האישי, מרצם וכישוריהם למען הקהילה. אנו מצרים על כך, שבמקום לבחור בדרך של שותפות ושיח מפרה והדדי עם ההורים ובכך "להרוויח" אחד את השני, בחרו בעיריית כפר סבא לראות את ההורים כאויבים. סככות הקירוי לא היו צריכות לקום בצורה הזו. הכשל הניהולי התגלה לא רק בפרויקט, אלא גם באופן בו הוא טופל לאחר אסון כדורי ובין היתר בהיבט של שיתוף הפעולה עם הנהגת ההורים העירונית".

קיראו גם:

מה קורה במגרשים המקורים בבתי הספר? "אלפי ילדים כלואים בתוך מבנים"

הנהגת ההורים בכפר סבא הודיעה: "בשם יושבי ראש הנהגות ההורים המוסדיות בעיר, יו"ר וחברי ועד הגנים העירוני, הנהגת הורים מיוחדים, וחברי הנהגת ההורים העירונית כפר סבא – אנו מבקשים להבהיר, כי כולנו עומדים מאוחדים יחדיו כאיש אחד, ודוחים על הסף את הניסיון של עיריית כפר סבא להסיט את הדיון החשוב והמהותי בנושא הפאנלים הסולאריים מהעיקר לתפל.
צורם לנו במיוחד הניסיון להטיל דופי ביו"ר הנהגת ההורים העירונית, יובל קדוש, אשר מזה תקופה ארוכה עושה לילות כימים בניסיון לפתור את הבעיה. יובל, כמו כל יושבי ראש ועדי ההורים החברים בהנהגה, נבחר לתפקידו באופן דמוקרטי והוא מבצע אותו בהתנדבות מלאה ובמסירות אין קץ, ואנו דוחים בתוקף כל ניסיון לרמוז אחרת ומצפים מכם לחזור בכם מהאמירות הללו".

 

המגרש של בית הספר דבורה עומר

תגובת עיריית כפר סבא: "מתוך ההבנה כי שיתוף פעולה מיטבי עם ועד ההורים, הוא האמצעי האולטימטיבי לניהול מערכת החינוך בעיר, עיריית כפר סבא פעלה ופועלת בהלימה אחת עם ועדי ההורים השונים בכל הקשור לעתיד ילדינו. שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי בהתייעצויות, סיוע הדדי ובמידת הצורך בקבלת החלטות משותפת. באשר לסוגיית הקירוי הסולארי, אגף החינוך והחברה הכלכלית פועלים באופן שקוף, ישיר ושוטף מול ועדי ההורים בכל בית ספר אליו רלוונטי הנושא. סוגית הקירוי הסולארי מנוהלת באופן מקצועי ואחראי, וכפי שכבר הובהר המגרשים ייפתחו אך ורק לאחר קבלת כלל האישורים ההנדסיים הנדרשים. לא נאפשר להתפשר על פחות מכך. האינטרס של ילדינו הניצב בראש סדר העדיפויות, הוא שמניע את העירייה ואת ועדי ההורים, אשר פועלים בהתנדבות הראויה לכל הערכה. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה פורה ומפרה למען עתיד ילדינו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר