המגרש של בית הספר דבורה עומר

מה קורה במגרשים המקורים בבתי הספר? "אלפי ילדים כלואים בתוך מבנים"

כחצי שנה אחרי שמגרשי הספורט המקורים נסגרו בשל קריסת הגג בבית ספר כדורי, דורשת הנהגת ההורים לדעת מתי הם ייפתחו, ומדגישה את המצב בבית ספר דבורה עומר, אשר נבנה לגובה ואין לתלמידיו שטח לצאת אליו

פורסם בתאריך: 1.6.21 12:26

הנהגת ההורים העירונית בראשות יובל קדוש, דורשת לדעת מתי מסתיימות עבודות הקירוי של בית הספר דבורה עומר אשר החלו בחודש אוגוסט 2020. המגרשים נסגרו בחודש דצמבר, לאחר קריסת הגג בבית הספר כדורי בצפון. בקריסה זו נפצעו שמונה פועלים ועל העבודות היו אחראיות החברה הכלכלית כפר סבא והחברה הכלכלית גליל תחתון, ולאחריה הוחלט לבצע בדיקות נוספות בכל הגגות הסולאריים בכפר סבא.

בבית הספר דבורה עומר יש כ-600 תלמידים ובניין בית הספר בנוי לגובה ולא לרוחב. לכן לתלמידים אין כמעט מרחבים לשהות בהם כאשר המגרש סגור. ביום שני שלח יו"ר הנהגת ההורים העירונית, יובל קדוש, מכתב לראש העירייה רפי סער ומנהלת אגף החינוך אסנת חכמון. במכתבו מציין קדוש שבמהלך חופשת הקיץ האחרונה, באוגוסט 2020, החלה העירייה בפרויקט קירוי מגרש הספורט של בית הספר. כאשר ההורים ביקשו להבין כמה זמן ייקח הקירוי, נאמר להם שמדובר במספר שבועות בלבד וההערכה הייתה שעד תום תקופת חגי תשרי, המגרש יעמוד לרשות המשתמשים. כיום, כעשרה חודשים מתחילת העבודות על המגרש וחצי שנה מאז סגירת המגרשים בעיר לאחר קריסת הקירוי בכדורי, המגרש סגור ולילדים אין חצר לשהות בה. במכתבו כתב קדוש: "מאז ועד היום זרמו הרבה "מים בנהר", כולנו מכירים את השתלשלות העניינים ועד לרגע זה אף אחד באמת לא יודע מה קורה, מתי המגרש יפתח אם בכלל, מהן העבודות המתבצעות ועוד אין ספור שאלות שנותרו ללא תשובות ובעיקר איפול מוחלט על כל מידע בנושא".

עוד הוא מוסיף במכתב שלאחר אין ספור דיונים והתכתבויות, הם התבשרו בשיחת הזום הדחופה עם ראש העירייה בתחילת חודש אפריל שכל הסככות נבדקו והן תקינות ולמרות זאת הוחלט להביא מהנדס נוסף ומעבדה מיוחדת בכדי לאפשר פתיחת המגרשים בבטחה. "התחייבות ראש העיר הייתה שבכל שבוע יפתחו 3-2 מגרשים ואף הובטח שבית הספר דבורה עומר יהיה בקדימות. נכון להיום בבוקר, סוף חודש מאי, "אין חדש תחת השמש". בשטח בית הספר עובדים יום אחרי יום צוותי עבודה: חותכים, מרתכים, מחזקים. הנהלת בית הספר אינה יודעת מאום, הודעתנו ובקשותינו לקבל מידע נותרו בעינן, אפס מידע, אפס שיתוף הציבור". הוא מציין שהעבודות מתבצעות בשטח, מרעישות ומפריעות לילדים בשגרת יום הלימודים. באזור הכיתות יש ריח חריף של עשן שמגיע בעקבות עבודות הריתוך והחיתוך ואף אחד לא יודע האם יש בקרה על העובדים.

"אלפי ילדים ברחבי העיר כלואים כמעט שנה שלמה בתוך מבני בתי הספר בלי שום אפשרות לפרוק אנרגיות, לשחק, להרגיש ולהתנהג כמו ילדים בשגרה", מוסיף קדוש בשיחה עם צומת השרון. "דווקא בימים אלו שבו כולנו נחרדים לראות את האלימות הקשה ברשתות החברתיות ואת ההתמודדות המאתגרת של צוותי החינוך ושל ההורים עם ההשפעות ההרסניות של המשברים האחרונים. ילדינו בני ערובה של התנהלות ששמה את רווחתם ורווחת צוותי החינוך בתחתית הרשימה. שנה שלמה אנחנו שומעים הצהרות והבטחות על בטיחות אבל די, מספיק כבר עם הסיפורים והאגדות, בזמן הזה היה אפשר לבנות את המגרשים האלו לפחות חמש פעמים. הפרשה הזאת חצתה כל גבול אפשרי, בעירייה מדברים על שקיפות ואכן היחידים ששקופים כאן זה הילדים שלנו שמשוועים לשגרה ואף אחד לא רואה אותם. מבחינתנו המצב הזה בלתי נסבל ואנחנו בהחלט מתכוונים לשנות אותו".

קיראו גם:

המחדל: המגרשים עם הגגות הסולאריים נפתחו ל-48 שעות למרות בעיות בטיחות

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא, באמצעות החברה הכלכלית, מבצעת בדיקות מקיפות וחסרות תקדים של בטיחות וחוזק הקירויים הסולאריים שנבנו בכפר סבא. הלחץ שיו"ר ועד ההורים העירוני מפעיל על מנת להביא לפתיחת יתר המגרשים אינו אחראי ואינו פועל לטובת התלמידים. עיריית כפר סבא לא תתפשר על בטיחות ילדי העיר ותפתח את יתר המגרשים אך ורק בתום הליך סדור ואחראי ולאחר קבלת אישור בטיחות של 3 מהנדסים. בהתאם לחוות דעת של 3 מהנדסים חיצוניים ומעבדה בודקת, מבוצעים חיזוקים בלתי מתפשרים על מנת להבטיח את בטיחות הקירויים. 3 מגרשים מקורים כבר נפתחו לאחר קבלת אישור בטיחות ועובדי החברה עושים כמיטב יכולתם לסיים את המלאכה. העירייה פועלת לשיקוף מלא של ההליך לציבור ובכלל זה מעלה כלל האישורים ההנדסיים המלאים עבור כל סככה בזירת השקיפות; מייצרת עדכונים שוטפים מול הנהלת בתי הספר; קיימה מפגשי שיתוף ציבור בזום הפתוחים לקהל הרחב, ענתה על מלוא שאלות ההורים בפירוט מלא בע"פ ובכתב, הציגה בישיבת מועצת העיר סקירה מלאה של הנעשה ועוד. הטענות המועלות במכתב אינן משקפות את העובדות אלא את דעתו האישית של יו"ר הועד בלבד. נמשיך לפעול במלוא האחריות, ובשיתוף פעולה מלא עם ועדי ההורים בבתי הספר למען ילדי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאת, תושבת כ"ס

    יו ר וועד ההורים מפעיל לחץ כי כנראה העבודה מתמהמהת ולא מבינים בעירייה כמה חשובה ההפסקה לילדים להיות בחוץ. לוקח יותר מידי זמן, הרבה מעבר למה שהבטיחו. אז די עם העיניינים הבירוקטיים והסחבת ותסיימו את העבודה בבי ס.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר