גן ילדים צילום אילוסטרציה pixabay

הורים בגן נוסף קיבלו הודעה שהגן לא ייפתח, הפעם בבוקר אותו יום

24 שעות לאחר הודעת אגף החינוך בעיריית כפר סבא להורים על אי פתיחת גן מיתר ביום חמישי, קיבלו הודעה דומה גם הורי גן עין התכלת. הנהגת הורי הגנים שלחה מכתב חריף לשרת החינוך

פורסם בתאריך: 12.12.21 16:42

לא חלפה אלא יממה אחת מאז קיבלו הורי גן מיתר לא להביא את הילדים לגן ביום חמישי בבוקר, והמקרה חזר על עצמו בגן נוסף. הפעם מדובר בגן עין התכלת במרכז העיר שלא נפתח ביום שישי עקב מחסור בסייעת, שחלתה ולא נמצאה לה מחליפה. מעל שלושים ילדים נותרו בבתים לצד עשרות הורים מתוסכלים מחוסר המענה הפדגוגי ובעיקר לנוכח האצבע הקלה על ההדק של פתרון סגירת גן ילדים נוסף, כדבר שבשגרה. הפעם, לא טרחה העירייה להודיע להורים ערב קודם, אלא ההודעה נשלחה ממש באותו הבוקר, ליתר דיוק בשמונה וחצי. בהנהגת ההורים מיהרו לנסח מכתב זועם המופנה לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, כמו גם ליו"ר ועדת החינוך, שרן השכל, בטענה כי על משרד החינוך לדאוג למסגרת חינוכית לילדים עם הפעלה מלאה וסדירה של הגנים.

במשרד החינוך ציינו, כי שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל משרד, גיבשו תכנית עבודה שתיתן מענה לנושא בטווח המיידי ע"י "מאגר קבוע למילוי מקום" של גננות ממלאות מקום בהיקף של משרה מלאה. בעיריית כפר סבא אומרים, כי למרות מאמצים מרובים שנעשו עד הרגע האחרון, לא נמצאה סייעת מחליפה. כמו כן, מתכוננים בעירייה לצאת בקמפיין גיוס סייעות במטרה למנוע מקרים דומים בעתיד.

זאת ההודעה שקיבלו ההורים מטעם אגף החינוך בעיריית כפר סבא: "לצערנו הרב וחרף מאמצים רבים שעשינו על מנת לאפשר את פתיחת גן הילדים הבוקר 10.12, גן עין התכלת לא יפעל, וזאת עקב מחסור באיש/אשת צוות בגן – שלא נמצא לו/ה מחליף. אנו פועלים כל העת ובכל המישורים, על מנת לגייס כוח אדם נוסף ובמטרה למנוע סגירת גנים. אנו מודים לכם על ההבנה ומאחלים לכם ולילדיכם סוף שבוע נעים ושבת שלום".

כאמור, הנהגת הורי הגנים שלחה מכתב לשרת החינוך, בו נכתב:  "מאז תחילת השנה היו מאות רבות של היעדרויות של גננות, ללא מענה וללא פתרון ממשרד החינוך, מה שהוביל באופן ישיר לסגירת גנים. רק בחודש נובמבר האחרון, נאלצה עיריית כפר סבא לדאוג להחלפה של גננות משרד החינוך לא פחות מ 154 פעמים! בחודש אוקטובר האחרון המספר עמד על 136 פעמים! המשמעות היא שבכל יום ממוצע העירייה צריכה להחליף לא פחות מ-6 גננות! מצב זה הינו בלתי נסבל. לצד החובה שמוטלת על ההורים, מוטלת חובה על המדינה בכלל ועל משרד החינוך בפרט לדאוג למסגרת חינוכית. בפועל, משרד החינוך לא מקצה מספיק גננות להפעלה מלאה וסדירה של כל הגנים. כתוצאה מכך, עוברת האחריות שלא כדין אל הרשות המקומית, שקורסת תחת הנטל ונאלצת לבחור בין פתיחת גן טרום חובה-חובה ע"י "השאלה" של סייעות מגני טט"ח (טרום טרום חובה, ג.ג) וכך השארתם עם סייעת אחת בלבד, או סגירת גן. ניכר כי יש אוזלת יד מצד משרד החינוך בטיפוח קבוצה של גננות מחליפות מתאימות לגנים השונים. כיצד ייתכן מצב בו לכל מחוז המרכז מוקצות בסך הכל 5 גננות מחליפות? לא ייתכן כי ילדינו יהיו הפקר למחדלים של משרד החינוך. התחושה שלנו היא שבעיני משרד החינוך, סגירה של גן המופעל בהתאם לחוק חינוך חובה הינה לגיטימית, משהו שאפשר לעבור עליו לסדר היום. הגיע הזמן שמשרד החינוך ישנה את סדרי העדיפויות, ישתמש בתקציב שעומד לרשותו בצורה שמונעת מצבי חירום כמו זה שאנו מצויים בו ויפעל לתיקון אמיתי של מערכת החינוך לגיל הרך".

 

מעיריית כפר סבא נמסר: "הודעה להורי גן עין התכלת על סגירת הגן התפרסמה באותו הבוקר, בעקבות עדכון אחת הסייעות על מחלתה, ולאחר מאמצים מרובים שנעשו עד הרגע האחרון על מנת למצוא לה מחליפה מתאימה. בימים אלה נערכת העירייה ליציאה בקמפיין גיוס סייעות כצעד למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד. כמו כן, כפי שהבהיר ראש העיר לשרת החינוך, על משרד החינוך לספק פתרון מידי למצוקה הקשה ולשים סוף אחת ולתמיד למעגל הקשה בו מערכת החינוך נמצאת, עקב מצוקת הסייעות ותנאי העסקתן הלא ראויים. אנו תקווה כי הצעותיו של ראש העיר להגדיר את מקצוע הסייעת כעבודה מועדפת ו/או כחלק מהשירות הלאומי, ייושמו בהקדם האפשרי – אפשרויות אלה יהוו פתרונות ראויים בטווח המיידי, ויסייעו בהשבת שגרת הלימודים בגני הילדים באופן מיטבי".

ממשרד החינוך נמסר: "על רקע המחסור המצטבר לאורך השנים במילוי מקום של גננות בגני הילדים, גיבשו שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל המשרד, תא"ל (מיל') יגאל סלוביק תכנית עבודה שתיתן מענה לסוגיה חשובה זו בטווח המיידי. לאור זאת, במסגרת תכנית העבודה גובש פתרון שייתן מענה מיידי באמצעות "מאגר קבוע למילוי מקום" שינוהל באופן ישיר על ידי מנהלי המחוזות. המאגר ייתן מענה להעסקתן של גננות ממלאות מקום בהיקף של משרה מלאה, במיוחד למחוזות בהם קיים מחסור בולט; תל אביב, מרכז וירושלים. גננות אלו תיתנה מענה לשלושת החודשים הקרובים. במקביל, שוקד המשרד בימים אלה על גיבוש של מענה לטווח הארוך. בנוסף, הוא פועל יחד עם השלטון המקומי על תכנית המסדירה לטווח הארוך גם את המענים למחסור הקיים בסייעות. במשרד ציינו כי הגן מהווה עוגן מרכזי בשגרת החיים של הילד והוריו, ולכן המשרד מחויב להמשיך ולהבטיח להם מסגרת חינוכית רציפה, יציבה ומשמעותית. יצוין, כי הודות למתווה זה ניתן מענה מידי במחוזות למחסור בגננות שנוצר עקב כניסתן לבידוד בשובן מחו"ל במהלך חופשת החנוכה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר