תלמידי יצחק שדה, עצומה נגד אלימות, צילום רופידה פרוג'ה המחנכת, ואחיה מנצר הסטודנט המנחה

תלמידי כיתה ה' מבקשים שתחתמו על העצומה שלהם. היעד: 5,000 חתימות

תלמידי כיתה ה' בבית ספר יצחק שדה חווים במהלך כל השנה פעילות נגד אלימות בבתי ספר על כל סוגיה. עתה הם יוצאים בפרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 24.3.22 08:18

יצחק שדה צועד לקראת עתיד בטוח. יוזמה של תלמידי כיתה ה' 2 בבית הספר יצחק שדה בכפר סבא, קוראת לחתום על עצומה ארצית כנגד אלימות בבתי הספר. תלמידי ביה"ס היסודי בעיר שמו לעצמם למטרה לאסוף 5.000 חתימות, זאת במסגרת פרויקט מיוחד שלהם שנעשה בשיתוף 'עתיד בטוח', עמותה אשר חרטה על דגלה את המאבק באלימות בבתי הספר הכוללת הצקה, הטרדה, התעללות מילולית, פיסית, רגשית ומינית, בין היתר ברשתות החברתיות.

תלמידי כיתה ה' שהוציאו לפועל את המיזם הציגו את העצומה, עליה נכתב: "אנחנו רוצים להציג לכם פרויקט שעליו עבדנו במסגרת 'עתיד בטוח'. הפרויקט אשר בחרנו להוציא לפועל הוא עצומה ארצית נגד אלימות. מטרת העצומה היא העלאת המודעות לאלימות בבית הספר". הם מדגישים, כי החתימות אינן בעילום שם: "החתימות בעצומה לא יהיו אנונימיות, כדי שכל אדם אשר חווה אלימות יוכל לראות שאנשים סביבו גם מתנגדים לאלימות. שמנו לעצמנו למטרה להגיע ל-5,000 חתימות. נשמח שתקח.י חלק".

תלמידי יצחק שדה הפעילים בהחתמת עצומה נגד אלימות, צילום רופידה פרוגה המחנכת ואחיה מנצר הסטודנט מנחה

ביום שישי הקרוב, 25.3.22, במסגרת מפגשישי -ערכי המתקיים מדי שבוע בבית החינוך, נבחרת עתיד בטוח של בית הספר תציג את העצומה ותציע לכלל הקהילה להירתם למאבק באלימות ולחתום עליה.
ליה, תלמידת כיתה ה' שלקחה חלק במיזם, אמרה: "עברנו תהליך משמעותי בכיתה ותכנית זו הובילה להפחתת המחלוקות. חשוב מאוד לשתף רגשות ולתרום לכלל הקהילה, בכך שיש על מי לסמוך ולסייע באירועים, בהם הילדים זקוקים לעזרה". עוז, תלמיד נוסף, סיפר: "צריך לתמוך בכל מי שזקוק לתמיכה. התוכנית חשובה מאוד, למדנו שיש להתערב בכל אירוע, לסייע לתמוך בילדים אשר חוו אלימות כלשהי". אייל, חברם לכיתה, אמר: "התוכנית הזו חשובה מאוד, היא נתנה לנו הרבה מאוד כלים להמשך החיים לעזור לעצמנו ולילדים אחרים, אם פעם ראינו אלימות והיינו מהצד, היום אנחנו יותר מתערבים ומנסים להפחית את האלימות". שי לי, תלמידה נוספת, ציינה: התכנית יכולה לעזור לילדים. אם הם חוששים לפנות, אז אנחנו במסגרת שגרירי התוכנית, יכולים להיות שם ולסייע להם. לפני ציונים וקריירה, חשוב להיות אדם".

 

מרב נורובטי, מנהלת בי"ס יצחק שדה, מסבירה כי בית החינוך מקיים תקשורת מקרבת בין כל באי בית הספר, לצד גבולות מאוד ברורים כבסיס להתקשרות תקינה ושימוש בשפה אחידה וברורה. "אני מאמינה, בדוגמה אישית, בהקשבה, בהצמחת מנהיגות צעירה, אשר מובילה תהליכי שינוי ושיפור משמעותיים לצד נקיטת עמדה מאוד ברורה וגינוי האלימות לסוגיה", היא אומרת, "אני גאה מאוד בנבחרת עתיד בטוח בבית החינוך שלנו, אשר מייצגים בגאון ומשגררים באופן הראוי ביותר את התפיסות החינוכיות – ערכיות שלנו בקרב כלל הקהילה. אנו נמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם הנהגת ההורים, הרשות על מנת להתנהל בתקשורת מקרבת ולמנוע אירועי אלימות לסוגיה".
רפידה פרוג'ה, מחנכת הכיתה, אמרה: "אני שמחה על כך שכיתתי נבחרה לקחת חלק בתוכנית בית ספרית, עירונית וארצית, אשר פועלת למניעת אלימות לסוגיה".

אביבה בן-ארי, מנהלת מקצועית בעמותת עתיד בטוח, מסבירה: "בתקופה זו של התאוששות ממשבר הקורונה אנו עדים להשלכות רבות בקרב הילדים והנוער – חרדה, מצוקות חברתיות, ולצערנו גם עלייה באלימות ובבריונות מכל סוג. אנו בעמותת עתיד בטוח מאמינים כי לנוער יש תפקיד מרכזי בשינוי המציאות הזו, ולעשייה של הנוער בתחום משמעות אדירה. משמח כל כך לראות מיזמים כמו זה של נבחרת יצחק שדה מכפר סבא. אנו מאמינים שהנוער הם השגרירים של השינוי, וגאים מאוד במנהיגים הצעירים ובנבחרות שלנו".

אחיה מינצר, סטודנט מנחה בעמותת 'עתיד בטוח', מספר כי במהלך השנה נפגש אחת לשבוע עם קבוצה של מנהיגים צעירים בכיתה ה' מבית החינוך יצחק שדה ויחד למדו כיצד לזהות ולמנוע אלימות. "כחלק מפרויקט הסיום של הנבחרת החלטנו לחבר עצומה ארצית נגד אלימות. מטרת העצומה היא להראות לכל ילד וילדה שחווים אלימות שהם לא לבד וכי הם מוקפים באנשים בהם יוכלו להיעזר, תוך מטרה לגרום לילדים לדווח על אירועי אלימות בצורה עצמאית".

מוזמנים לחתום על העצומה, היכנסו כאן

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר