יובל קדוש מרצה, צילום פרטי

"אני כפר סבאי אמיתי. הבחירות באופק ואני מאוד מחוזר" | יובל קדוש מפתיע בכיוון חדש

יובל קדוש, שמוכר בכל הארץ בעקבות המסע שעשה עם משפחתו להצלת הבת עמית, ירצה בשבוע הבא במרכז גלר. ראיון על חשיבות האהבה והאמונה, על מאות הביטולים בקורונה, ועל המחשבות הפוליטיות

פורסם בתאריך: 25.3.22 07:44

לאהוב, להאמין, לנצח. זהו שם ההרצאה של יובל קדוש. עבורו מדובר במוטו לחיים. קדוש (52) הכפר סבאי נשוי לנעמי ואב לשלושה ילדים, עומר 21 משוחרר טרי מצה"ל, עמית בת 19, ועידו בן 10. לציבור הרחב בארץ הוא מוכר כאבא של עמית, הילדה שחלתה בלוקמיה, שמדינה שלמה התגייסה להצלת חייה במבצע היסטורי רחב היקף. לתושבי כפר סבא הו מוכר כתושב פעיל מאוד, יו"ר הנהגת ההורים העירונית עד לא מזמן, וגם מנכ"ל הפועל כפר סבא בעבר הלא רחוק. בין שלל פעילויותיו, גם שנה כדובר המועצה האזורית דרום השרון. בחמש השנים האחרונות הוא מרצה מבוקש ומקפיד לעלות על הבמות ולספר בנימה ובאנרגיות הייחודיות לו את סיפור חייו וחיי משפחתו המטלטל.

יובל קדוש ישים את הדגש בהרצאה הקרובה שתתקיים במרכז גלר בכפר סבא ביום שלישי, ה-29.3 (20:30), על נתינה לקהילה וכוחה של הקהילה. "זו הרצאה על מוטיבציה, נחישות, ישראליות, אחווה, נתינה, הכוח של ביחד", הוא אומר, "ההרצאה היא סיפור המסע שלי ושל משפחתי. לאהוב להאמין לנצח – אני מאמין שזו דרך חיים, אני מאמין באמת שאהבה היא הבסיס לכל דבר בחיים שלנו, אהבה היא הדלק והחמצן. אמונה היא חלק בלתי נפרד מהחיים, כל אחד בדרכו. אהבה ואמונה יחד הם רוח האדם".

יובל קדוש ובתו עמית בסיום מרתון

לפני כ-14 שנה התבשרו במשפחה כי הבת עמית חולה בלוקמיה, סרטן דם אלים ביותר. מרגע הבשורה הם יצאו למסע יוצא דופן, במהלכו העתיקו את המגורים לארצות הברית למשך שנה וחצי. יובל קדוש ניהל קמפיין תרומה לגיוס מח עצם עבור בתו, שלימים יתועד כאחד המיוחדים והגדדולים בהיסטוריה. הוא עבר גם מהפך אישי בחייו במהלכו הפחית ממשקלו יותר מ-50 ק"ג ונגמל מעישון. ובסוף הדרך המפרכת הזו זכתה המשפחה לבשורה החשובה מכל – החלמתה של עמית.

"בוקר אחד משפחה רגילה ונורמטיבית מתעוררת והחיים שלה מתהפכים מן הקצה אל הקצה, יום אחד אתה מקבל בשורה כרעם ביום בהיר", נזכר יובל. "זה היה ב-1.9.2008, עומר הבכור עולה לכיתה ב', ועמית הבת הקטנה עולה לכיתה א'. חודש אחרי, יום לפני ערב כיפור, אנחנו מקבלים את הבשורה שמשנה לנו את החיים מהקצה אל הקצה. ואז אנחנו יוצאים למסע שכל כולו התמודדות, כשבשורה רודפת בשורה. זה היה סוג הסרטן הכי תוקפני, הלוקמיה הכי קשה וכמובן היו טיפולים כימותרפיים. ואז מקבלים את אם כל הבשורות, שהסיכוי היחיד של עמית לשרוד זה השתלת מח עצם. אנחנו מחליטים לא להיכנע לתכתיבים ולהרים מבצע לגיוס תרומת מח עצם, שלימים מתועד כמבצע הגדול ביותר בהיסטוריה העולמית. בסוף המסע גילינו שיש לנו את הילדה הכי מיוחדת בעולם".

יובל קדוש לפני ואחרי ההרזייה, צילומים פרטיים

יובל מדגיש, כי "זו לא הרצאה על סרטן ולא על מחלות, אלא על רוח האדם והיכולת לא להישבר וללכת עם האהבה והאמונה לכל מקום". עוד הוא מסביר: "בהרצאה אני מדבר גם על השינוי האישי שאני עברתי. לפני 10 שנים שקלתי 150 קילו ועישנתי שתי קופסאות סיגריות ביום. בוקר אחד הבנתי, שאני, שחציתי את האוקיאנוס והפכתי את העולם בשביל הילדה שלי – יכול לעשות שינוי. בחרתי בספורט ובחיים, השלתי מעל 50 ק"ג, הפסקתי לעשן, לפני ארבע שנים החלטתי לרוץ ריצת מרתון שלמה ומאז עושה מרתון שלם כל שנה ותחרות חצי איש ברזל בקרוב. השמיים הם לא הגבול בשבילי", הוא מדגיש.
קדוש מציין, כי בחר במועד הספציפי הזה להרצאה, 29.3, שתהיה חלק מ-'יום מעשים טובים', שיצוין ביום הזה." זהו יום גלובאלי המאחד מעל 100 מדינות לעשייה למען הזולת והסביבה ומאפשר לכל אחד ואחת לעשות טוב בדרך שלו".

האמנת במבט אחורה כמעט 14 שנה, שזו הנקודה שתגיע אליה היום?
"להאמין תמיד האמנתי, לאורך כל הדרך. וזה היתרון שלי. האמנתי שנמצא את המזור לעמית. זה היה המוטו של הכל. בסופו של דבר, זו היכולת שלנו להתמודד כל פעם מול התכתיבים ולהסתכל על חצי הכוס המלאה בכל שלב. התחקינו אחרי מחקר בינלאומי, נסענו לארצות הברית וגייסנו מעל שני מיליון דולר תוך 48 שעות, ובסופו של דבר, כנגד כל הסיכויים, חוזרים הביתה עם ילדה בריאה".

יובל קדוש, צילום פרטי

בשנתיים האחרונות נתקל יובל קדוש במכשול הקורונה, אך הוא התעקש לא לעבור להרצאות מקוונות. "הקורונה קצת שיבשה את היומנים. היו לי 160 ביטולים, שתבין, היה לי יומן של 8-9 חודשים קדימה כמעט מלא, והכל בוטל. היו עוד פה ושם כמה הרצאות. לזום לא עברתי, כי לא התחברתי לזה. נשבעתי לעצמי, שאם אעמוד על במה וארגיש כאילו יריתי את ההרצאה באוטומט – זה היום שאפסיק להרצות".

לאחר שתם הפרק של הנהגת ההורים העירונית והדוברות בדרום השרון, קדוש לוטש עיניו לעשייה הפוליטית בעיר מגוריו. הוא לא מתבייש להצהיר, כי אינו פוסל ריצה פוליטית ואולי אף עד כיסא ראש העירייה. "הבחירות באופק, ואני מאוד מחוזר", הוא אומר. "אני כפר סבאי אמיתי ומייצג את כפר סבא של פעם. אני מאמין שאני שווה מנדט או שניים. אם היה לי כסף לרוץ לראשות העירייה, אני לא אגיד שלא הייתי חושב על לרוץ לתפקיד, ומדובר בסכומי עתק. אבל כן, יש מצב שאני נכנס להתמודד בקונסטלציה כלשהי. עשייה ציבורית בוערת בי".

 

קדוש, שכיהן כדובר המועצה האזורית דרום השרון, רואה בכך שכר לימוד: "השנה שהייתי שם לימדה אותי הרבה על פוליטיקה. אושרת גני גונן ראש המועצה לימדה אותי שאפשר אחרת, שיש פוליטיקה נקייה. זה היה בית ספר של החיים. לפני שנה לא הייתי מעיז לחשוב על פוליטיקה, והיום אני מבין שיש אחרת".

מי שהיה יו"ר ההנהגה העירונית עד לא מכבר, אומר כי על אף חוסנו המנטלי, לא יכול היה עוד. "באיזשהו שלב הספיק לי, שבעתי. אני בן אדם מאוד אמביציוזי ואכפתי, אבל הרגשתי כמו החקלאי שקם כל בוקר ועובד את האדמה שלו. נתתי את הנשמה שלי, ועוד עונה עוברת ועוד אחת, וכלום לא קורה. התחושה קשה, ואני לא בן אדם שנשבר בקלות. אני עושה כל כך הרבה פרויקטים במקביל, ולכל מקום שאני מגיע מקבלים אותי בזרועות פתוחות, ופה, אם יש לך ביקורת, אתה הופך להיות אויב העם. מספיק, הגעתי לנקודה שאמרתי תודה, חבל".

אתה אדם ישיר, אמוציונלי. לא ממש הדמות של הפוליטיקאי הקלאסי.
"אתה צודק. אם יש סיבה שמונעת ממני ללכת לעולם הפוליטי, אז זו הסיבה. אני יותר מדי לוקח ללב, דברים נוגעים בי. אחת הסיבות שעזבתי את הנהגת ההורים, כי זה הרג לי את הבריאות. אין לי עור של פיל בינתיים".

אגב, לאן לדעתך הולכת הפועל כפר סבא? למקומות טובים או פחות טובים?

"הפועל כפר סבא נמצאת בצומת הכי מרכזי בתולדותיה. משבר האמון בין הקהל למועדון גרם לנתק אדיר וקרע שרק הולך ומחמיר עם השנים. חוסר היציבות של המועדון נובע מחשיבה מאוד נקודתית ולא לטווח ארוך. ריצה למרחקים ארוכים ארוך טומנת בתוכה התגברות על לא מעט מכשולים לצד ניצחונות קטנים ומעודדים להמשך הדרך. בכל פעם מחדש עושים את אותה טעות ומשקיעים את כל המשאבים לעלות ליגה, במקרה הטוב עולים ותוך שנה יורדים חזרה, כי אין שלד, בסיס יציב, משאבים ובעיקר "נגמר האויר".
הדרך היחידה להחזיר את המועדון לקדמת הבמה היא בניית בסיס ושלד שבנוי על דור ההמשך. כל האנרגיות ומרבית תשומת הלב חייבת להיות כלפי מחלקת הנוער, לרבות כל המשאבים האפשריים".

בשלישי הקרוב מבטיח קדוש לקהל שיגיע להרצאה הנאה צרופה: "תהיה שעה וחצי של מסע מרגש ומטלטל עם הרבה אנרגיות. אני מתחייב, שמי שיגיע, יצא עם תובנות חזקות לחיים".
יום שלישי 29.3 בשעה 20:30, מרכז קהילתי ע"ש זאב גלר, רחוב מור 31, כפר סבא. מחיר: 40 שקלים.

לרכישת כרטיסים היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אוהד מכבי כפר סבא

    יש עוד קבוצו כדורגל בכפר סבא חוץ מהפועל
    מה איתן?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר