גניבת רכב, אילוסטרציה צילום Maridav depositphotos.com

לא מרגישים בטוחים בעיר: תלונות נוספות בכפר סבא על גניבת רכבים

אחרי התלונות הקשות משכונת הראשונים והשכונה הירוקה, מגיעות תלונות נוספות על פריצות וגניבות רכב מרחוב אז"ר ומרחוב כצנלסון

פורסם בתאריך: 8.8.22 08:23

תופעת הגניבות בכפר סבא מתרחבת ויותר ויותר תושבים מדווחים על גניהות רכב באיזור מגוריהם ועל כך שאינם מרגישים בטוחים בכפר סבא. הטענות של התושבים מופנות הן כלפי המשטרה והן כלפי העירייה. התלונות האחרונות מגיעות מתושבים המתגוררים ברחוב אז"ר וברחוב כצנלסון. זאת לאחר תלונות על מכת גניבות בשכונת הראשונים שכללו דיווחים ותיעוד של רעולי פנים שמסתובבים עם סכינים, ותלונות מהשכונה הירוקה. מדובר בתופעה עליה מתלוננים תושבים כבר חודשים, בתגובות של המשטרה והעירייה, אין שינוי.

ס', המתגוררת ברחוב אז"ר, סיפרה כי רכבה נגנב באחרונה והיא הגישה תלונה במשטרה. היא הציפה לאחרונה ברשת את מכת הגניבות במרכז העיר, תיארה את אירוע הגניבה וכן סיפרה על ניסיון פריצה לרכב של שכניה. "מה קורה בעיר שלנו חברים?", כתבה, "לפני כשלושה שבועות נגנב לי הרכב מהחניה של בית ספר רמון על כצנלסון, והיום בארבע וחצי בבוקר התעוררתי לרעש מוזר … מהחלון שלי רואה שני חבר'ה נחמדים מסתובבים בחניה שלי ברחוב אז"ר כביש מרכזי, אחד מהם עובר לרכב מול הבית שלי, שובר חלון ובסוף שמעו אותי פותחת חלון, אז הלכו משם בהכי רגוע שיש … ככה. כביש מרכזי בלי כל חשש.. מה יהיה? מדאיג".

קיראו גם:

"הם באים עם סכינים" | נמשך גל הפריצות בראשונים, התושבים מיואשים

בעיקר גניבות רכב: עלייה משמעותית באירועים הפליליים בכפר סבא מתחילת השנה

 

עוד מתארת ס'י, כי באותו הלילה בו נגנב רכבה, גם מרחוב י. כהן אירעה גניבה של רכב. "הגשתי תלונה במשטרה על גניבת הרכב שלי, כנראה יש ביקוש לרכבים, לדעתי המשטרה בכלל לא מגיעה לטיפול בנושא ולא טורחים לחפש, בטח הרכב כבר בשטחים".

איך ההרגשה לחיות ככה לאור הגניבות וניסיונות הגניבה?
"פשוט נורא. היינו בחו"ל במשך שבוע לא מזמן ופחדתי להשאיר רכב ליד הבית, אז השארתי אותו בעבודה במקום. מזל שיש לי כלבים, אחרת באמת מפחיד".

תושבת נוספת ממרכז העיר סיפרה אף היא על ניסיון גניבת רכב של שכניה בשעת צהריים, אותו הצליחה לסכל: "אצלנו זה קרה בשבת בשעה 14:00 בחניית הרחוב לעיני כל. הצלחנו להבריח אותם, אבל הם הספיקו לשבור חלון".

 

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מבצעת אכיפה חסרת פשרות נגד מחולי פשיעה בתחום הרכוש בעיר, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים ויחידות מיוחדות הפועלות במספר מעגלי אבטחה – מקו התפר עד פנים הערים, במטרה לשמור על שלום הציבור וביטחונו. נדגיש, כי שוטרי תחנת כפר סבא מבצעים כל העת אכיפה מוגברת בנושא בשתוף לוחמי יס"מ ומג"ב, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז, המתמקדת בכנופיות רכוש עפ"י מודיעין איכותי וניתוח נתוני הפשיעה, תוך פריסה רחבה של כוחות גלויים וסמויים, שהניבה מתחילת השנה מעצרים רבים, לצד תביעה משטרתית מחמירה לשם מיצוי מלוא חומרת הדין עם מבצעי העבירה. עוד נציין, כי בשבועות האחרונים הוקמה במחוז מפקדה מיוחדת המתמקדת באכיפת גניבות הרכב, בדגש על פריסה לאורך המעברים ובפנים העיר, לצמצום היקף הפשיעה כנדרש."

מעיריית כפר סבא נמסר: "מניעת עבירות רכוש נמצאת תחת אחריות משטרת ישראל. עם זאת, עיריית כפר סבא מעניקה חשיבות רבה לנושא ופועלת, באמצעות אגף הביטחון, השיטור והסיור העירוניים, על מנת לסייע למשטרה למנוע גניבות רכבים ועבירות רכוש בכלל. מדי בלילה פועלים צוותי סיור בעיר, כדי למנוע עבירות פע"ר, ועבירות גניבות רכב בפרט. הודות לערנות הסיור והשיטור העירוניים, לצד פעילות משותפת עם סיירות תושבים מתנדבים בשכונות המערביות, נמנעו בעת האחרונה מספר גניבות רכבים ונעצרו עברייני רכוש ואף נרשמה ירידה בהתפרצויות לדירות בעיר. חשוב להדגיש, כי עיקר מאמץ פעילות אגף הביטחון העירוני מושקע בביטחון הילדים, הנוער והציבור כולו. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול ולהיאבק בעבירות גניבת הרכבים לצד משטרת ישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר