גניבת רכב, אילוסטרציה, Maridav depositphotos.com

"הם באים עם סכינים" | נמשך גל הפריצות בראשונים, התושבים מיואשים

כשלושה שבועות אחרי שידווחנו לראשונה על גל הפריצות בשכונה ועל פורצים שמסתובבים חמושים בסכינים, מדווחים התושבים כי הפריצות נמשכות: "סיוט, המצב מייאש, דבר לא נעשה", הם אומרים

פורסם בתאריך: 26.7.22 08:40

פריצות ללא מעצורים. מספר שבועות אחרי שדיווחנו על כך לראשונה ואף פנינו בבקשה לקבל התייחסות מהעירייה והמשטרה, מתלוננים תושבים בשכונת הראשונים כי מכת הפריצות נמשכת. השבוע ובאותו הלילה, נפרצו שני רכבים בשכונה ובאותה מתכונת מוכרת. הפורצים מגיעים באישון לילה עם ציוד ושקיות לאחסון השלל, מבצעים את זממם באין מפריע וממשיכים לדרכם. עבור חלק מתושבי השכונה בדרום העיר מדובר, זו פריצה שנייה ואף שלישית. חלקם הגישו תלונות במשטרה, חלק אחר מיואש ומרים ידיים, כולם חשים חסרי אונים, ומפנים טענות על חוסר אכיפה והרתעה. אחד התושבים אומר: "זה סיוט, המצב מייאש, דבר לא נעשה".

"טרור לכל דבר, יש הפקרות" | לחץ בשכונת ראשונים לאחר שפורצים תועדו עם סכינים

התושבים סופרים בחודש האחרון קרוב ל-10 פריצות לרכבים, כולל גניבות כלי רכב, ביניהם גם אופנועים. לאחרונה, חלה עליית מדרגה, כאשר באחת הפריצות תועדו רעולי פנים מצוידים בסכין. אלון, תושב הראשונים, ספג פריצה לרכב השבוע, השנייה סך הכל בחודשים האחרונים, ולהם התלוותה גניבת אופנוע הכבד שהיה ברשותו. בספירה מהירה גילה אלון את הנתונים העגומים של השכונה: גניבת מספר רכבים, שלושה אופנועים, מספר פריצות לרכב וגניבת ציוד ופריצות לדירות. בתחילת החודש כאמור חלה אף עליית מדרגה, כשבאחד המקרים תועדו פורצים רעולי פנים עם סכין ביד.

אלון מספר: "פרצו לי לרכב וגנבו לי ציוד חשמל, ארגז ברגים ומודדי זרם בשווי 4,000 שקלים. הגשתי תלונה במשטרה. גם לשכן שלי פרצו לרכב, ויש תיעוד מהמצלמה הביתית. זה קורה לפחות פעמיים בשבוע. זה קורה בין 3:30-5:00 בבוקר באופן קבוע".

אלון ממשיך: "אין טעם במשמר שלנו, זה אפילו מסוכן, הם מסתובבים עם סכינים. זה סרט, אין אפשרות להתעסק איתם, הם לא רואים בעיניים".

 

שכנו של אלון, חווה פריצה שנייה במספר. בפעם הראשונה פרצו לרכבו וניסו לגנוב אותו, אך ללא הצלחה. בעקבות המקרה השבוע, בו נפרץ רכב העבודה שלו, הוא הגיש תלונה במשטרה. כך הוא מספר: "הדלת ברכב לא הייתה נעולה עם הנעילה המרכזית, וגנבו לי ציוד. הפעם לא הגשתי תלונה, אין לי כח למשטרה, ובכל מקרה הם לא עושים כלום". גם הוא מתאר שהפורצים מגיעים בזמנים די קבועים: "הם מגיעים סביב השעה 4:00. הפורצים מסתובבים חופשי באין מפריע, אין ניידת אחת בשעות האלה בכל כפר סבא".

בעיקר גניבות רכב: עלייה משמעותית באירועים הפליליים בכפר סבא מתחילת השנה

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מבצעת אכיפה חסרת פשרות נגד מחולי פשיעה בתחום הרכוש בעיר, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ויחידות מיוחדות הפועלות במספר מעגלי אבטחה – מקו התפר עד פנים הערים, במטרה לשמור על שלום הציבור וביטחונו. נדגיש, כי שוטרי תחנת כפר סבא מבצעים כל העת אכיפה מוגברת בנושא בשיתוף לוחמי יס"מ ומג"ב, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז, המתמקדת בכנופיות רכוש עפ"י מודיעין איכותי וניתוח נתוני הפשיעה, תוך פריסה רחבה של כוחות גלויים וסמויים, שהניבה מתחילת השנה מעצרים רבים, לצד תביעה משטרתית מחמירה לשם מיצוי מלוא חומרת הדין עם מבצעי העבירה. עוד נציין, כי בשבועות האחרונים הוקמה במחוז מפקדה מיוחדת המתמקדת באכיפת גניבות הרכב, בדגש על פריסה לאורך המעברים ובפנים העיר, לצמצום היקף הפשיעה כנדרש".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מניעת עבירות רכוש נמצאת תחת אחריות משטרת ישראל. עם זאת, עיריית כפר סבא מעניקה חשיבות רבה לנושא ופועלת, באמצעות אגף הביטחון, השיטור והסיור העירוניים, על מנת לסייע למשטרה למנוע גניבות רכבים ועבירות רכוש בכלל. החל מסוף חודש יוני פועלים מדי לילה צוותי סיור בעיר, במטרה למנוע עבירות הפוגעות באיכות חיים, ועבירות גניבות רכב בפרט. הודות לערנות הסיור והשיטור העירוניים, לצד פעילות משותפת עם סיירות תושבים מתנדבים בשכונות המערביות, נמנעו בעת האחרונה מספר גניבות רכבים ונעצרו עברייני רכוש ואף נרשמה ירידה בהתפרצויות לדירות בעיר. חשוב להדגיש, כי עיקר מאמץ פעילות אגף הביטחון העירוני מושקע בביטחון הילדים, הנוער והציבור כולו. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול ולהיאבק בעבירות גניבת הרכבים לצד משטרת ישראל, וביוזמת ראה״ע רפי סער, צפויה להתקיים השבוע פגישה בין יחד עם גורמי הביטחון בעירייה ומפקד משטרת כפר סבא – בה יידון הנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר