אילוסטרציה סכיןBrianAJackson depositphotos.com
אילוסטרציה סכיןBrianAJackson depositphotos.com

"טרור לכל דבר, יש הפקרות" | לחץ בשכונת ראשונים לאחר שפורצים תועדו עם סכינים

תושבים מתלוננים על מכת פריצות וגניבות, אבל השיא היה לפני מספר ימים. "איך מסתובבות כנופיות עם סכין מתחת לבניין שלי וזה לא מטופל?", שואל בדאגה אחד התושבים

פורסם בתאריך: 5.7.22 08:27

זה כבר לא רק פריצות וגניבות, אלא פושעים שנראו בשכונה מתויידים בסכין. תושבי שכונת ראשונים בכפר סבא סופרים בחודש האחרון כבר שש פריצות לרכבים, כולל גניבות כלי רכב, ביניהם גם אופנועים. מבט לאחור על החודשים האחרונים בכלל, מגלה מעל עשר פריצות וגניבות, כולל לגינות של דירות גן בשכונה. התושבים מספרים, כי הם חסרי אונים ומעלים טענו כלפי המשטרה והעירייה. אך  מה שמלחיך באחרונה את תושבי השכונה הם אנשים רעולי פנים, שניצפו במצלמות אבטחה בשכונה מצויידים בסכין.

אלון, תושב הראשונים, מספר כי חווה גניבה ופריצה בשני אירועים שונים, אולם מה שהשאיר אצלו חותם עמוק הוא תיעוד הפורצים אוחזים בסכין: "יש פה עליית מדרגה, הם מסתובבים עם סכינים ויש פה מלא אנשים מבועתים ומפוחדים. אני מאוכזב מטיפול המשטרה והעירייה בנושא ההתפרצויות לדירות ובנושא גניבת הרכבים והרכוש, יש הרגשת חוסר אונים ופחד. איך מסתובבות כנופיות עם סכין מתחת לבניין שלי וזה לא מטופל? זה טרור לכל דבר. כל שכונת הראשונים בפחד מאז הווידאו עם הסכין".

אלון ממשיך לפרט את הנזקים שנגרמו לו: "גנבו לי אופנוע כבד 350 סמ"ק לפני כשנתיים, הגשתי תלונה במשטרה ואחרי שבוע סגרו את התלונה. לפני כחודש גנבו לי ארגז כלים בשווי 15 אלף שקל מהאוטו, אחרי ששברו לי את החלון. עוד בחור בבניין לידי פרצו לו פעמיים בתוך חודש. הגיע מז"פ (מחלקת זיהוי פלילי) ולא מצאו טביעת אצבע אחת, אחרי כמה ימים מתקשרים אליי ורוצים לסגור את התיק".

תיעוד ממצלמות אבטחה בשכונת ראשונים בכפר סבא, באדיבות התושבים

תיעוד ממצלמות אבטחה בשכונת ראשונים בכפר סבא, באדיבות התושבים

עוד מספר תושב השכונה אודות הסרטון המטריד שמטלטל את השכונה: "בווידאו רואים שלושה שבאים לגנוב אופנוע ואחד מהם מסתובב עם סכין גדולה. הוא לא צריך את זה לפריצה, יש להם כלים, זה רק אם ייתקל במישהו. בחודש אחד שמעתי על 6-7 מקרים של גניבות רכב, גניבות ציוד, התפרצות לבית. אני גר פה 7.5 שנים ואני לא רואה לא נוכחות משטרה ולא עירייה. להיפגש איתם זה אלוהים ישמור. אחרי שפנינו לעירייה הגיעו לעשות סיור ביום, בדיחה, חוץ מזה שום דבר. אין ענישה, אין הרתעה, אין נוכחות בכבישים. הכתובת על הקיר וזה עניין של זמן עד ששכן יראה שפורצים לו וייפגע. אנחנו השכונה שהכי קרובה לכביש 531 ולכל היציאות. אנחנו שכונה קטנה, בהערכה גסה אחד למאה תושבים חווה פריצה".

תושב נוסף בראשונים, ש"זכה" ל-3 פריצות לרכבו בחודשיים האחרונים ואף לביתו לפני שבוע, מצטרף לדבריו של אלון: "ההרגשה היא של הפקרות מוחלטת באופן כללי כנגד גנבים, אין עונשים ואין אכיפה כנגדם ולכן הם ממשיכים ואף מגבירים את גל הפריצות והגניבות. הם גורמים לתושבים פחד, בין אם על הרכוש שהם קונים ובין אם להסתובב בשעות מאוחרות ברחובות. לי אישית יש חניון תת קרקעי, שאמור לתת לך סוג של תחושת ביטחון, גם בשמירה על כלי הרכב וגם בחזרה הביתה כשאתה חונה. כרגע החניון הוא סוג של מקום שאתה מפחד להיכנס, כי אתה חושש להיתקל בהם בטעות, במיוחד שאתה רואה שהם באים מצוידים במוטות ברזל וסכינים. אין תגבור של אגף הביטחון או המשטרה בלילות, לפחות ככה זה מרגיש כשאתה רואה ניידת אחת בשבוע עוברת בשכונה".

תושב שלישי משתף את תחושותיו: "זה חוסר אונים, פורצים ונכנסים לתוך הבית, באים עם סכינים, מגיעים ב-12 בלילה, חוסר ביטחון. יש ילדים קטנים שמגיעים הביתה בשעות האלה, תחושה נוראית והמשטרה לא מתפקדת. אני אפילו לא מחנה את הרכב בבית שלי, אין לי את הביטחון הזה".

 

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מבצעת אכיפה חסרת פשרות נגד מחולי פשיעה בתחום הרכוש בעיר, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים ויחידות מיוחדות הפועלות במספר מעגלי אבטחה – מקו התפר עד פנים הערים, במטרה לשמור על שלום הציבור וביטחונו. נדגיש, כי שוטרי תחנת כפר סבא מבצעים כל העת אכיפה מוגברת בנושא בשתוף לוחמי יס"מ ומג"ב, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז, המתמקדת בכנופיות רכוש עפ"י מודיעין איכותי וניתוח נתוני הפשיעה, תוך פריסה רחבה של כוחות גלויים וסמויים, שהניבה מתחילת השנה מעצרים רבים, לצד תביעה משטרתית מחמירה לשם מיצוי מלוא חומרת הדין עם מבצעי העבירה. עוד נציין, כי בשבועות האחרונים הוקמה במחוז מפקדה מיוחדת המתמקדת באכיפת גניבות הרכב, בדגש על פריסה לאורך המעברים ובפנים העיר, לצמצום היקף הפשיעה כנדרש".

מעיריית כפר סבא נמסר: "אירועים בתחום הפלילי נמצאים באחריותה הבלעדית של משטרת ישראל. יחד עם זאת, הביטחון העירוני פועל באמצעות השיטור העירוני והסיור במתן מענה למניעת בעיית גניבות הרכב וההתפרצויות לדירות. בכלל הפניות שנתקבלו במוקד העירוני משכונת הראשונים, נשלח באופן בהול צוות סיור או שיטור עירוני למקום. ע"פ נתוני המשטרה, מתחילת השנה חלה ירידה של מעל 40% בהתפרצויות לדירות בעיר עקב פעילותו של הביטחון העירוני. במטרה להילחם בגניבות הרכב, תופעה שכיחה באזור השרון כולו, הוגברו באופן מאסיבי החל מה-1 ביולי הסיורים והנוכחות הביטחונית ברחבי העיר. הביטחון העירוני הגדיר כיעד ראשון את שמירת ביטחונם של הילדים, הנוער והתושבים בכלל בעיר ומפעיל את השיטור והסיור בהתאם ליעד זה. בעיר פועלים גם סיירות מתנדבים כמו סיירת מערביות שעושים עבודה מעולה במניעת עבירות פח"ע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר