מאירה ברנע גולדברג
מאירה ברנע גולדברג

לקראת שבוע הספר: קבלו כמה המלצות חמות

פורסם בתאריך: 12.6.17 10:50

אשת הפיראט היהודי

אשת הפיראט היהודי

אשת הפיראט היהודי / אילן שיינפלד, הוצאת כנרת זב"מ

מי שקרא את רב המכר הגדול שלו, "מעשה בטבעת", יודע שאילן שיינפלד הוא אחד הסופרים הישראלים המעטים שיודעים לחבר רומן היסטורי שמבוסס על תחקיר מקורי ומעמיק עם יהדות וחושניות ולעשות את כל זה בפרוזה מהממת ביופייה. שיינפלד מחפש פינות חבויות בסיפור היהודי הגדול ומקים אותן לתחייה בחדות ואמינות מכושפות. בספרו החדש הוא עושה זאת שוב, והפעם, עם שודדי ים יהודים (!) אמיתיים ונועזים, שפשטו במאה ה־16 על ספינות ספרדיות כדי לנקום בנוצרים על הגירוש הגדול של בני עמם. זה סיפור כל כך מטורף שקשה להאמין שהוא נכון, אבל יש מצבות בעיר הבירה של ג'מייקה, שהייתה פעם נמל שודדי ים גדול, שמופיעות עליהן גולגולת ועצמות מוצלבות, ומתחתן כתובות בעברית. גיבור הספר הזה הוא שמואל פלאח, דמות היסטורית ששיינפלד מפיח בה חיים חדשים ומורכבים, גבר שהיה גם רב וגם רב חובל, דיפלומט ומרגל. לצדו בורא המחבר את אשתו המורדת, הג'ינג'ית הסוערת, מאליקה, אישה מלומדת ועצמאית ואם מגוננת ואמיצה, שמתגנבת לספינתו ומפליגה עליה בזהות בדויה.
"אשת הפיראט היהודי" ייקח אתכם מסמטאות הרובע היהודי במרוקו למספנות באמסטרדם ומבתי כלא לחצרות מלוכה. יש כאן סצנות פעולה עוצרות נשימה וסיפור אהבה/שנאה גדול מהחיים, תככים פוליטיים וחיפוש אחר אוצרו של היהודי המומר הכי מפורסם בעולם – כריסטובל קולון, הידוע יותר ככריסטופר קולומבוס. מה עוד אפשר לבקש?

 

שאריות חיים

שאריות חיים

שאריות חיים / תמר הרשקוביץ, הוצאה עצמית

"שאריות חיים" מכניס את הקורא לעולמו הפנימי של יצחק, רופא בכיר, אב לשלושה ילדים, נשוי לאהבתו הגדולה רוזה, אשר הדמנציה מכרסמת בתאי מוחו. איש לא יודע בוודאות מה נשאר במוחו של חולה אלצהיימר ומה מרגיש ליבו, וב"שאריות חיים" מניחה תמר הרשקוביץ שעדיין יש לו רגשות וזיכרונות. היא מעבירה את הקורא דרך תחנות חייו של יצחק מילדותו בה נאלץ להיפרד לתמיד מהוריו בזמן מלחמת העולם השנייה, דרך פגישתו עם אהבת נעוריו אשר החיים הפרידו בניהם, ועד להקמת משפחה עם אהבתו רוזה וכאב השכול על אובדן בתו שנפטרה ממחלת הסרטן. ככל שהסיפור מתקדם, כך מאבד יצחק קשר עם ההווה ונותר עם זיכרונות העבר וכמיהה לבית. הסיפור מציג גם את נקודת מבטה של רוזה, את קשייה, לבטיה, האופן בו היא מתמודדת עם המצב הקשה, והכאב הרב הכרוך בצפייה באהובה הנמוג לתוך המחלה.
זהו סיפור מטלטל ונוגע ללב, המזכיר לנו שעלינו לנהוג בחמלה, ברגישות ובכבוד.

 

שיבה

שיבה

שיבה / יא ג'סי, הוצאת תמיר סנדיק

כבר כשאחזתי בידי את הספר והתעמקתי בכריכה, הבנתי שמדובר באחד הספרים החשובים שראו אור בשנים האחרונות.
אפייה ואסי הן שתי אחיות חורגות בגאנה של אמצע המאה ה־18. הן לא יודעות זו על קיומה של זו וחייהן מתנהלים בשני מסלולים מקבילים: אפייה נישאת למושל מצודת העבדים הבריטי בחוף הזהב ואסי נמכרת לעבדות ועומדת להישלח לארצות הברית לעבוד באחוזות הדרום.
כל פרק בספר מתמקד בקורותיו של אחד מצאצאיהן לאורך מאתיים וחמישים שנה עד ימינו אנו. רוחב היריעה והשאפתנות שברומן הביכורים של יא ג'סי מתארת את סיפורה של הקהילה השחורה משני עברי האוקיינוס באופן שכמותו לא קראתי באף רומן שעוסק בנושא. הכאב, ההשפלה והניצול עוברים מדור לדור, ומשפיעים על החלטותיה של כל דמות לטוב ולרע ומזכירים לנו שגם אם העולם התקדם, הדרך עוד ארוכה ופצעי העבר עדיין מדממים.
המעבר מדמות לדמות אמנם דורש ריכוז (ואילן היוחסין המצורף בראשית הספר בהחלט מסייע בכך) אבל המאמץ משתלם ומעניק חווית קריאה עוצרת נשימה ובלתי נשכחת. ספר חובה!!

 

ותמאן ושתי

ותמאן ושתי

ותמאן ושתי / חוה עציוני הלוי, הוצאת אריה ניר

ראשית גילוי נאות, אני עובדת עם חוה אבל הספר כל כך טוב וכל כך נפלא שזה פשע לכתוב טור המלצות לשבוע הספר מבלי להזכיר אותו, במיוחד לאחר כל כך הרבה שעות של הנאה שהוא סיפק לי. מי שעוקב אחר המלצות הספרים שלי יודע שגם לפני שעבדנו יחד תמיד הערצתי את סגנון הכתיבה הייחודי של הסופרת ודאגתי לכתוב על כל ספר חדש שלה.
מגיל צעיר גדלתי כמו רבים אחרים על סיפור מגילת אסתר ודווקא דמותה של ושתי הציתה את דמיוני. בספרה של עציוני-הלוי ושתי היא הדמות המרכזית והחשובה. הסיפור נפתח בילדותה והתבגרותה של ושתי, כיצד בכלל הגיעה לארמונו של המלך ועל כל קורותיה לצד סיפור המגילה המוכר. לאחר הדחתה מתפקיד המלכה היא עוברת לגור בהרמון הנשים של המלך אחשוורוש ומתאהבת באחד משרי המלך, כשברור שמימוש אהבתה עלול לעלות לה בחייה. המלך אחשוורוש מתואר כמלך שיכור, הפכפך, אימפולסיבי חסר שיקול דעת, אכזרי ובוגדני וארמונו שורץ יועצים רוקחי מזימות וחורשי רעות. האם גם ושתי תזכה בסוף טוב ?
חוה עציוני הלוי כתבה רומן מרתק ומותח, שמכניס אותנו הקוראים הישר לארמונו של המלך ובסיומו קריאת המגילה לא תראה לנו אותו הדבר.

 

לחוץ חתונה

לחוץ חתונה

לחוץ חתונה / עומר ברק, הוצאת מודן

כש"לחוץ חתונה" ראה אור הוא מיד נכנס אל רשימות רבי המכר והתברג בה תקופה ארוכה (ומרשימה) מאוד. אני לא יודעת למה, אולי זה קשור לעבודה שלי בחנויות ספרים 14 שנה, אבל לפעמים כשספר מצליח מאד אני לא מסוגלת לקרוא אותו. אני ממתינה עד שישכח ואז מגלה אותו מחדש. הפעם אי אפשר היה להתעלם מנוכחותו. כל חברה שניה התקשרה לנזוף בי איך עדיין לא קראתי את הספר ולמה אני לא ממליצה עליו, בכל מקום הוא מוצג בצורה כל כך יפה ומזמינה, ובשלב מסוים החלטתי לנסות ולקרוא את העמוד הראשון. תקשיבו, הספר מצחיק!! כבר הרבה זמן לא קראתי ספר משעשע ומגניב ומהרגע שהתחלתי לא יכולתי להפסיק. נדיר למצוא סופר (גבר) שכותב קומדיה רומנטית בצורה כל כך לא מתאמצת, מצד אחד מציית לכל כללי הז'אנר ומצד שני לא מפחד לצחוק עליהם וגם קצת על עצמו.
אדם לפיד, עובד במקומון (השלישי בגודלו בפ"ת),נושק לגיל 30, רומנטי בנשמתו חולם כל חייו על חתונה וכבר בתחילת הספר הורס את הצעת הנישואים לחברתו כשהוא מקיא עליה בטעות בעקבות שתיית ליקר דובדבנים מקולקל רגע לפני. הוא נענה להצעת ידידתו הטובה שירן, כתבת המחפשת כתבה מיוחדת למוסף החג בעיתון הכי גדול במדינה, לנסות למצוא אהבה חדשה תוך שלושים יום. האם הפרויקט יצליח ? ספר מצחיק כבר אמרתי?

 

ילדי בית העץ

ילדי בית העץ

ילדי בית העץ – לשחרר את כפיר, חלק 2 / רן כהן אהרונוב, הוצאת כנרת

ילדי בית העץ הפכו לחלק בלתי נפרד מחייהם של ילדי בישראל, עם ספר ראשון בסדרה שנכנס לרשימת מצעד הספרים המומלצים של משרד החינוך, שני דיסקים מוצלחים, הצגה, מופע שירים ותוכנית טלוויזיה בחינוכית. סוף סוף יצא ספר נוסף בסדרה.
לאחר שהצילו את בית העץ ואת החורשה כעת הילדים מתמודדים עם פרשה מסוכנת יותר. בוקר אחד מוצאים הילדים ליד בית העץ חמור שעבר התעללות ונאלצים להתמודד עם צמד עבריינים מסוכן במיוחד. האם גם הפעם יצליחו לשתף פעולה ולהציל את החמור מחזרה לחיים קשים ? הספר מנוקד ומתאים לתלמידי בית ספר יסודי ומלווה באיורים מקסימים של יניב שמעוני המוכר לכולם מסדרות הנוער המוצלחות "הרפתקאות דוד אריה" ו"הסיפור המושלם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר